kattiie Skrevet 2. september 2023 #1 Skrevet 2. september 2023 Jeg er gravid for første gang og trenger hjelp til å velge bæresele. Fått anbefalt ergobaby og synes de virker veldig bra. Men det er jo fire forskjellige typer som jeg synes virker helt lik. Noen som har en å anbefale? Og hvorfor? Omni 360, 360, adapt eller original?
Anna37 Skrevet 2. september 2023 #2 Skrevet 2. september 2023 Vil anbefale Najell (har tidligere prøvd omni og en fra babybjørn). 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #3 Skrevet 2. september 2023 Ergobaby embrace er fantastisk de første mnd. Elastisk og skikkelig myk og god. Gikk over til Angelpack etter denne, og har elsket den og. Har også testet Adapt, og liker den, og den varer nok litt lengre enn angelpack, men føles mer klumpete. Synes den er bedre nå som barnet har rundet 1 år Anonymkode: 87e97...c0c
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #4 Skrevet 2. september 2023 kattiie skrev (11 minutter siden): Jeg er gravid for første gang og trenger hjelp til å velge bæresele. Fått anbefalt ergobaby og synes de virker veldig bra. Men det er jo fire forskjellige typer som jeg synes virker helt lik. Noen som har en å anbefale? Og hvorfor? Omni 360, 360, adapt eller original? Jeg ville ikke ha valgt noen av de. Kjøpte selv omni 360, men solgte den. Ergobaby (ikke embrace) er svært klumpete og stive seler. Er du petit og lav, vil ergobaby passe svært dårlig. Det finnes mye annet bra på markedet. skulle jeg ha kjøpt sele igjen ville jeg ha valgt ergobaby embrace eller elastisk sjal til nyfødt perioden. Etter det ville jeg ha gått for meh dai, eller halv klips( dette er seler med belte og sjalstropper). Jeg har kropp som standar seler passer dårlig til. Med sjalstropper er justeringsmulighetene større. Anonymkode: 4c910...40e 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #5 Skrevet 2. september 2023 Som ab over skriver: ergobaby embrace 😊👌 Anonymkode: a41fd...5ff
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #6 Skrevet 2. september 2023 ErgoBaby Embrace til nyfødt, ja! Den er helt fantastisk! Og når barnet ditt har vokst ut av den, må du prøve for å finne en sele du kan bruke lenge. Ulike seler passer ulike kropper. Anonymkode: 73063...0e6
Tanuki Skrevet 3. september 2023 #7 Skrevet 3. september 2023 ville ventet til etter at baby er født, da kan du prøve og se hvilken bæresele som passer best.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #8 Skrevet 3. september 2023 Brukte ergobaby omni 360 til første, men hun var noen mnd før jeg begynte å bruke den. Den er for stor til baby 5 uker nå som er helt gjennomsnittlig stor. Kjøpte ergobaby embrace til henne og den passer perfekt🥰 går nok kver til 360 om noen måneder😄 Anonymkode: 111ac...1d8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #9 Skrevet 3. september 2023 Prøvd ergobaby embrace, angelpack, ergobaby orginal og ergobaby 360 omni. Embrace er genial til den første tiden så ville begynt med den. Så god å bære. Myk, lett å bruke, tar liten plass, elastisk, gode stropper. Angelpack er minimalistisk og myk. Men ganske kort panel så litt kort brukstid (for oss). Passet dårlig til baby som tidlig ble lang og tung og trengte mer støtte. Finnes mange av brukt på Finn til en god pris. ergobaby omni 360, er genial for oss. Vi er høye og har lang og tung baby som vi bærer lenge av gangen. Selen er stor, stiv og litt klumpete. Den tar stor plass under vognen. Det jeg liker er langt panel med mye støtte, bredt belte med ekstra støtte i korsryggen (beltet har en ekstra «plate»), mulighet for mange justeringer, enkel å bruke, flere justeringer ettersom baby vokser, god å bruke til ryggbæring til større barn (brukt denne ikke meis i skogen). Aldri brukt denne selen den første tiden, god fra fire måneder og opp. til info så er jeg cirka 170 cm høy og mannen rundt 190 cm. Ergobaby passer godt til begge to. Tror min konklusjon er at du kan ikke få alt i en sele😊 Anonymkode: ab444...c08
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #10 Skrevet 3. september 2023 Najell! Den er enkel å ta på, og babyen sitter godt i den. Til og med helsesøster har kommentert hvor bra babyen sitter i bæreselen. Den kan brukes fra nyfødt, men eg brukte bæresjal de første 3 mnd. Synes bæresjal er best når de er så små, liker å få babyen helt inn til kroppen. Anonymkode: 5caed...b45
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #11 Skrevet 3. september 2023 Anbefaler elastisk bæresjal de første månedene (hadde selv Coracor som har stretch begge veier, enklere enn de som bare har trikot). Vi har brukt ergobaby omni 360 på begge barna. Jeg har i alle fall vært superfornøyd, liker at den har mange muligheter både for barn og bærer (f.eks kan krysse selene eller ikke, bære på hofta og ryggen når baby blir litt større). Brukt på tur til baby var godt over året på begge. Den er litt stiv i starten, så anbefaler å kjøpe brukt så den allerede er litt oppmyket/"brutt inn". Anonymkode: 34493...816 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #12 Skrevet 3. september 2023 Coracor elastisk sjal til de aller minste, evt Embrace. Mange syns de større Ergobaby-selene ikke er gode, da de er stive og klumpete. Jeg brukte Coracor, Embrace, Tula FTG og Manduca. Mest fornøyd med Coracor og Manduca. Har også hørt mye bra om Kahubaby. Anonymkode: 05777...9bf
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #13 Skrevet 3. september 2023 Brukte coracor da babyen var nyfødt til ca 6 uker. Deretter har jeg prøvd meg fram med Tula FTG, LennyLamb LennyUpgrade og LennyHybrid half buckle. Sistnevnte er min favoritt. Men ellers er seler litt som jeans, du må finne en modell som passer deg. Anonymkode: 17571...cfd
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #14 Skrevet 3. september 2023 Ikke ergonaby,den sitter vondt for meg. Anbefaler deg å prøve forskjellige så du finner en som passer deg. Anonymkode: 3a987...66b
Tjoheiii Skrevet 3. september 2023 #15 Skrevet 3. september 2023 Jeg er veldig fornøyd med ergobaby embrace dere som har brukt de, hvor lenge kunne dere bruke den? Har ei lita jente på 3 mnd. og det virker som hun kommer til å passe en god stund enda😅
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #16 Skrevet 3. september 2023 Tjoheiii skrev (1 time siden): Jeg er veldig fornøyd med ergobaby embrace dere som har brukt de, hvor lenge kunne dere bruke den? Har ei lita jente på 3 mnd. og det virker som hun kommer til å passe en god stund enda😅 Elastiske seler og sjal begynner å bli ukomfortable sånn mellom 7 og 10 kg, og når babyen blir det varierer veldig. Min yngste er bare så vidt over 10 kg nå når hun er nesten tre og et halvt, men hun er også veldig liten. Vi sluttet å bruke Embrace da hun var rundt 6 mnd. Etter hvert som de beveger seg mer og støtter seg mer selv, er andre bæreseler eller sjal bedre. Anonymkode: 73063...0e6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå