Gå til innhold

Hvor nøyaktig er snap kartet- redd eksen stalker meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en voldelig eks som har holdt et helvete etter jeg gikk. Forholdet endte med krisesenter.

Han er ikke særlig datakyndig og har delt posisjon med meg uten å vite det 

Har bestemt meg for å følge med han de neste ukene for å unngå å treffe på han

Han er ofte på besøk hos en venninne i nabolaget. På kartet driver posisjonen hans å flytter seg mellom huset hennes og et slags "utkikkspunkt" 100-150 m unna. J

Plutselig gikk det opp for meg at han faktisk kan se rett inn til meg om han faktisk står der han står, veldig ekkelt. Jeg har tatt skjermbilder til en eventuell søknad om besøksforbud 

Hun deler også posisjon og den flytter seg ikke.

Både jeg og venneninen har Android, han iPhone om det har noe å si.

Anonymkode: 586cb...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han kan se rett inn til deg så bør vel du kunne se om han står der også?

Anonymkode: 143e7...e32

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han får beskjed om det taes bilde av snapmap... Men ellers vet jeg ikke. Jeg har Android. Tror han kan se om han har delt snapmap med deg også..

Anonymkode: 1740c...76a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snapmap-kartet er ganske så nøyaktig. Kollegene mine er «inne i bygget» når de er på jobb… 

Anonymkode: 169e2...09b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har opplevd å se at min mor lå å fløt midtfjords når hun var på fjellet, så hvor nøye det er kan diskuteres. Det er iallfall ikke dokumentasjonsgrunnlag. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å si, det kan hende det er litt forskjellig fra plass til plass. Når jeg sitter i stua, pleier det ofte å vise at jeg står utenfor hos naboen. 

Anonymkode: 3ef0d...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er ikke alltid så nøyaktig, vet ikke hvorfor. Når jeg ser på min egen bitmoji på snapmap imens jeg sitter i sofaen så ser jeg ofte at jeg kan være litt ute på gata. 

Anonymkode: 341b4...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor nøyaktig han har gps'en på. Om han bruker nøyaktig posisjon og har skikkelig nett så burde den være veldig nøyaktig. Kan godt hende at han tar seg ein tur der det viser på kartet. Kan ikke du se om han står der det sier han er dersom han ser deg? 

Anonymkode: c43cb...209

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snap er ikke pålitelig. Har vist at jeg er hos datter i Oslo når jeg har vært hjemme, 6 mil unna. Har skjedd flere ganger at den viser feil

Anonymkode: fa3d8...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snapkartet er ganske nøyaktig når det er oppdatert, dvs at han har vært inne på snap der han står. 
Men det er nok ikke nøyaktig nok til at du kan stole 100% på det. Ser de jeg har på kartet ofte er litt unna der jeg vet de faktisk er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Snap er ikke pålitelig. Har vist at jeg er hos datter i Oslo når jeg har vært hjemme, 6 mil unna. Har skjedd flere ganger at den viser feil

Anonymkode: fa3d8...898

Det oppdaterer seg bare når du åpner/er aktiv på snap, så den viser ikke posisjonen din i "real time" (med mindre du faktisk sitter med snap åpen og skriver meldinger akkurat da), den viser hvor du var sist du åpnet snap. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så egentlig stalker du eksen din nå?

Anonymkode: 4724f...295

På en måte gjør jeg jo det ja, har du et annet forslag om hvordan bevege seg utendørs uten å synes for ham?

Bor på et lite sted, med et bittelite sentrum og langt til nærmeste by/tettsted. Ser ikke noen annen måte å unngå sosial isolasjon på,, men opplys meg gjerne.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det oppdaterer seg bare når du åpner/er aktiv på snap, så den viser ikke posisjonen din i "real time" (med mindre du faktisk sitter med snap åpen og skriver meldinger akkurat da), den viser hvor du var sist du åpnet snap. 

Det stemmer ikke, er en funksjon som heter del posisjon i sanntid, da deler du hele tiden, ihvertfall gjør eksen min det. Han krevde også ofte at jeg hadde delte posisjon med ham da vi var kjærester 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

min tanke nøyaktig....

Anonymkode: a9656...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk veldig nøyaktig hvis snap blir brukt ofte. Du kan skjule dinmposisjon for han men fortsatt se hanses. 

Jeg hadde nok latt kartet stått litt på og lekt katt og mus.

DVS nårxdu ser han er hos venninna di, dra på butikken eller noe sånn. 

Anonymkode: bce39...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
16 hours ago, AnonymBruker said:

Stalking er egentlig et forholdsvis smalt begrep, og inkluderer trakkassering og lysten til å fremprovosere frykt hos offeret.

Det ts bedriver er overvåkning som et ledd i å beskytte seg selv mot en voldelig eks. Det er ikke det samme.

• Liker 13
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket og testet funksjon flere ganger. For at posisjonen skal bli riktig så må gps være på, i tillegg må du være innlogget på snap nok tid til at den finner riktig posisjon. Det tar minst 20 til 30 sekunder. 

Hvis du bare åpner snap i noen strakser så vingler posisjon med noen hundrede meter 

Anonymkode: 88830...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

dette er fasit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (1 minutt siden):

Stalking er egentlig et forholdsvis smalt begrep, og inkluderer trakkassering og lysten til å fremprovosere frykt hos offeret.

Det ts bedriver er overvåkning som et ledd i å beskytte seg selv mot en voldelig eks. Det er ikke det samme.

Ok. Man kan sikkert finne på mye pent å unnskylde seg med og få andre til å tro. Det som er fakta er at TS innrømmer å følge med på eksen sin posisjon og hvor han stort sett befinner seg. Det er ikke normalt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...