Gå til innhold

Sparekonto Dnb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det her er vel et teit spørsmål. Jeg har en brukskonto og en sparekonto. Akkurat nå er det 6-7000 på sparekontoen og en 70 000 på brukskonto. Antakeligvis må jeg overføre disse pengene tilbake til brukskonto i løpet av 0,5-1,5 mnd (regninger og dipositum). Men er det noe poeng i å ha disse 70 000 på sparekonto for kun 0,5-1,5 mnd, kan jeg faktisk tjene noe på så kort tid på renter? Kan jo så klart bare sette de der, men er nysgjerrig på hva man kan tjene. Er vel en årlig rente. 

Anonymkode: e2090...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du velger en bank med 4% rente vil du få rundt 175kr i renter pr måned. Så det er jo litt. 

Man får renter hver eneste dag man har penger stående 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel å merke seg at de fleste banker bokfører disse rentene kun en gang i året.

Jeg hadde vært ukomfortabel med 70k på kortet, dersom brukerkontoen har kort knyttet til kontoen.

Schmuhu

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) er det en bank som gir månedlig utbetalt rente på en sparekonto? Og hvor det er gratis eller iallfall lett å bli kunde? Ser ikke ut til at DnB gjør det. Er kjekt for andre tilfeller hvor jeg har litt mer penger for en liten stund :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar :) er det en bank som gir månedlig utbetalt rente på en sparekonto? Og hvor det er gratis eller iallfall lett å bli kunde? Ser ikke ut til at DnB gjør det. Er kjekt for andre tilfeller hvor jeg har litt mer penger for en liten stund :) 

Sbanken som ironisk også er DNB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulder gir månedlig kapitalisering. 

Men uansett, om du absolutt må ha den tohundrelappen denne måneden er det bare å avslutte kontoen. Eller vente på den til første januar. 200kr er fint neste år også 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...