AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #1 Skrevet 2. september 2023 Har heller aldri vært full. Aldri hatt kjøreste. Jeg har asperger. Er dette veldig unormalt? Anonymkode: 2655e...e15 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #2 Skrevet 2. september 2023 På befolkningsnivå så er det unormalt, ja- men det betyr ikke at det ikke er mange som deg likevel. Er det noe du savner? Anonymkode: f2b89...22d 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #3 Skrevet 2. september 2023 Er det viktig å være normal? Anonymkode: 39a3c...aad 1 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #4 Skrevet 2. september 2023 Vær deg selv! Anonymkode: be542...ed8 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #5 Skrevet 2. september 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: På befolkningsnivå så er det unormalt, ja- men det betyr ikke at det ikke er mange som deg likevel. Er det noe du savner? Anonymkode: f2b89...22d Jeg vet ikke. Jeg opplever ingen ting, går bare for meg selv og stuller år etter år. Klarer ikke skille dager og år fra hverandre. Alt går i hverandre. Virker som om andre har så innholdsrike liv. Får, og mister og får seg ny kjæreste, gifter seg, kjøper hus, får barn, drar på ferier, går ut å spiser og hygger seg, har venner og fritidsaktiviteter. Så har man masse hyggelig å tenke tilbake på? Anonymkode: 2655e...e15 11
Tomas77 Skrevet 2. september 2023 #6 Skrevet 2. september 2023 Høres tøft ut. Nordmenn er verdensmestere i organisasjoner. Finnes det et sosialforum for mennesker med Asperger? Kan kanskje være verdt å hive seg med på noe sånt. 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #7 Skrevet 2. september 2023 Kjenner meg igjen og har asperger jeg også. Anonymkode: ed578...dbf 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #8 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg vet ikke. Jeg opplever ingen ting, går bare for meg selv og stuller år etter år. Klarer ikke skille dager og år fra hverandre. Alt går i hverandre. Virker som om andre har så innholdsrike liv. Får, og mister og får seg ny kjæreste, gifter seg, kjøper hus, får barn, drar på ferier, går ut å spiser og hygger seg, har venner og fritidsaktiviteter. Så har man masse hyggelig å tenke tilbake på? Anonymkode: 2655e...e15 Kan du /har du lyst til å delta på noe da? Å bli full er ikke noe man må oppleve. Det er et kontrolltap. Kanskje ikke noe du ville likt? Opplevelser har jo verdi. Å oppleve noe nytt og se nye steder er viktig. Det trenger ikke være langt bare det er nytt. Anonymkode: f2759...d26 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #9 Skrevet 2. september 2023 Autisme foreningen har arrangementer. Klatrepark nå nylig blant annet. Jeg var der med barnet mitt som har autisme. De pleier å ha bowlingkvelder hørte jeg av noen. Det er også noen fb grupper for autisme/adhd/tourette som arrangerer treff. Kanskje noen for deg der? Anonymkode: f2759...d26 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #10 Skrevet 2. september 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet ikke. Jeg opplever ingen ting, går bare for meg selv og stuller år etter år. Klarer ikke skille dager og år fra hverandre. Alt går i hverandre. Virker som om andre har så innholdsrike liv. Får, og mister og får seg ny kjæreste, gifter seg, kjøper hus, får barn, drar på ferier, går ut å spiser og hygger seg, har venner og fritidsaktiviteter. Så har man masse hyggelig å tenke tilbake på? Anonymkode: 2655e...e15 Enig. Har ikke noe ønske om å bli full. Men skulle gjerne hatt jobb, kjæreste, bolig, barn, dratt på ferier med familie og venner, osv. Men det livet fikk jeg ikke til. Mvh Mannen med asperger på 40 år. Anonymkode: ed578...dbf 1 8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #11 Skrevet 2. september 2023 Jeg skjønner. Det er ikke sikkert at alt du tror ville gitt deg så mye, husk at livet ikke er som på instagram for de fleste av oss. Jeg har vært på fest utallige ganger, og mange ganger tenker jeg likevel "hvorfor gidder jeg det her." Forstår godt at du synes det blir mye likt, kanskje du kan se om det finnes noe tilbud i nærområdet ditt på noe du synes er gøy? Hva interesserer deg? Anonymkode: f2b89...22d 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #12 Skrevet 2. september 2023 For deg er det helt normalt. Ikke sammenligne deg med andre😊 Gjør det du trives med å gjøre. Anonymkode: 83a22...903 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #13 Skrevet 2. september 2023 Er ikke festglad jeg heller. Gikk på en håndfull fester som student, men kjedet meg og synes det er slitsomt med fulle folk. Er ikke noe for meg. Julebord med jobben synes jeg er hyggelig, for det er mindre fjasete og masete og ikke noe drikkepress. Middag og quiz og det er ikke noe sært å gå tidlig hjem. Jeg pleier å drikke et glass eller to og har heller aldri vært full i løpet av livet. Tror ikke det er noe man behøver å bekymre seg over at man har gått glipp av. 40 år jeg også. Anonymkode: ea729...f33 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #14 Skrevet 2. september 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: har heller aldri vært full i løpet av livet. Tror ikke det er noe man behøver å bekymre seg over at man har gått glipp av. 40 år jeg også. Anonymkode: ea729...f33 Bekymre seg trenger man ikke, men det er definitivt et tap. Anonymkode: 258f2...42f 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #15 Skrevet 2. september 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Enig. Har ikke noe ønske om å bli full. Men skulle gjerne hatt jobb, kjæreste, bolig, barn, dratt på ferier med familie og venner, osv. Men det livet fikk jeg ikke til. Mvh Mannen med asperger på 40 år. Anonymkode: ed578...dbf Jeg har heller ikke hatt en venn siden barneskolen. Anonymkode: ed578...dbf 1
MyMichelle Skrevet 2. september 2023 #16 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har heller aldri vært full. Aldri hatt kjøreste. Jeg har asperger. Er dette veldig unormalt? Anonymkode: 2655e...e15 Ikke sammenlign deg med andre. Ikke alle er lykkelige selv om de har «alt». Men basert på svarene her virker det ikke uvanlig for folk som har Asperger, og jeg anbefaler å ta kontakt med andre som har Asperger/autisme. Jeg var over 30 før jeg ble full, og det er absolutt ikke noe å trakte etter. Og har heller aldri vært på fest, annet enn bryllup.
MyMichelle Skrevet 2. september 2023 #17 Skrevet 2. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg vet ikke. Jeg opplever ingen ting, går bare for meg selv og stuller år etter år. Klarer ikke skille dager og år fra hverandre. Alt går i hverandre. Virker som om andre har så innholdsrike liv. Får, og mister og får seg ny kjæreste, gifter seg, kjøper hus, får barn, drar på ferier, går ut å spiser og hygger seg, har venner og fritidsaktiviteter. Så har man masse hyggelig å tenke tilbake på? Anonymkode: 2655e...e15 Om du ikke har venner og gå ut med, så har du kanskje slektninger eller bekjente du kan spørre om å bli med ut og spise? Eller noen å gå tur med? Det er bra å komme seg ut. Om du liker hunder, og kjenner noen med hund, kan du spørre om å gå tur sammen med dem. Kanskje tilby deg å gå tur alene med hunden etterhvert, slik at du kommer deg ut. På kino og konserter kan en ha det hyggelig alene. Er jo ikke meningen å prate med folk når man lytter og ser. Prøv og se hva du synes om det. Jeg har til og med gått på festivaler alene, og hatt det kjempefint. Det at alt flyter sammen, gjenkjenner jeg fra da jeg var deprimert og studerte hjemmefra. Jeg tenker at det som bryter den faste rutinen din, vil være bra for deg. Endret 2. september 2023 av MyMichelle La til det om hunder.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #18 Skrevet 4. september 2023 On 9/2/2023 at 9:49 PM, AnonymBruker said: Enig. Har ikke noe ønske om å bli full. Men skulle gjerne hatt jobb, kjæreste, bolig, barn, dratt på ferier med familie og venner, osv. Men det livet fikk jeg ikke til. Mvh Mannen med asperger på 40 år. Anonymkode: ed578...dbf On 9/3/2023 at 1:03 AM, AnonymBruker said: Jeg har heller ikke hatt en venn siden barneskolen. Anonymkode: ed578...dbf Edit: Det handler ikke kun om å sammenligne seg med andre, men at det er en del ting det trolig er menneskelig å ønske seg. Føler også at jeg ikke fikk til noe av det jeg ønsket meg, mens de fleste fikk i hvert fall til noe av det de ønsket seg. Anonymkode: ed578...dbf
Duraton Skrevet 4. september 2023 #19 Skrevet 4. september 2023 Asperger selv. Med motsatt erfaring egentlig. Har vært på mange fester, har drukket min del her i livet, har vært mer i forhold enn singel i mitt liv. Verden og folk i den, er forbausende "enkle", så hopp i det.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #20 Skrevet 4. september 2023 For en med asperger er det ikke unormalt, nei Jeg har også asperger. Jeg har aldri vært på "fest". Ikke har jeg lyst til det heller Jeg har vært på julebord med jobben, mannen sin jobb, og i runde dager til familie og slikt. Men ikke det den gjengse person ville kalle en "fest". Jeg drikker ikke, og har aldri vært full. Jeg smakte ikke alkohol før jeg var i slutten av 20-årene. Jeg hater følelsen av alkohol. Nå drikker jeg kanskje 2-3 glass vin i året, og aldri mer enn ett glass på en kveld. Jeg liker smaken av vin, men ikke alkoholen. Jeg fikk min første kjæreste da jeg var 32. Han er jeg nå samboer med på tiende året, og har to barn med. Jeg bryr meg ikke så mye om hva som er normalt og ikke. Jeg bryr meg mest om hva JEG trives med. Jeg har blitt invitert på fester, men takker nei, rett og slett fordi tanken på å tilbringe tid i et lokale med høy musikk, masse folk, prating på alle bauger og kanter, og som regel folk som er beruset, får meg til å grøsse. Knapt noe er så kjedelig som fulle folk.. og om man allerede sliter litt med å tolke folk, blir det IKKE lettere av at de er beruset, eller av at amn ikke vet hvor beruset de faktisk er. Anonymkode: 2fa54...887
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå