Gå til innhold

Spisemoden avokado….

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage guacamole til flere folk, og står her med flere pakker «spisemoden» avokado fra Kiwi…. Ja, spisemoden meg mitt i ræva! Steinharde alle sammen og får ikke av skallet…. Må skjære av bit for bit og mister mye av avokadoen. Hvordan kan de selge avokado som spisemoden når den er dønn steinhard inni? Hele guakomole-serveringen til våre gjester er ødelagt :( 

Anonymkode: b1636...4a2

Skrevet

Må legge til at det jeg skjærer av er heller ikke modent. Lysegul og hard 😕 

Skrevet

Avokado varer kun i få dager, og kommer som du vet ikke fra Norge. Om den skal være spiseklar den dagen den kommer, vil den være dårlig dagen etter- altså dårlig butikk. Du må kjenne etter og kjøpe de som er modne når du er i butikken, og la de andre ligge noen dager videre. 

Anonymkode: 4a37c...d59

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle mose en såkalt spisemoden avokado i dag, den var så hard at gaffelen bøyde seg...

Anonymkode: f1391...c64

• Liker 1
Skrevet

Du må jo kjenne før du kjøper. 90% av dei som ligg der er enten mygla eller umodne.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Skal lage guacamole til flere folk, og står her med flere pakker «spisemoden» avokado fra Kiwi…. Ja, spisemoden meg mitt i ræva! Steinharde alle sammen og får ikke av skallet…. Må skjære av bit for bit og mister mye av avokadoen. Hvordan kan de selge avokado som spisemoden når den er dønn steinhard inni? Hele guakomole-serveringen til våre gjester er ødelagt :( 

Du må jo kjenne på avocadoene før du kjøper dem!

Kast dem i en blender!

Anonymkode: c5030...ee5

• Liker 1
Skrevet

Årh, den er så kjip.. Til neste gang må du klemme litt på dem på butikken! Slik som med klementiner. Hvis det bare er harde avokadoer i hyllene så man være tidlig ute med å kjøbe og la dem modne i romtemperatur i hjemmet. 

Anonymkode: 9785e...006

Skrevet
RockyRose skrev (12 minutter siden):

Du må jo kjenne før du kjøper. 90% av dei som ligg der er enten mygla eller umodne.

Det var ikke jeg som kjøpte…. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Årh, den er så kjip.. Til neste gang må du klemme litt på dem på butikken! Slik som med klementiner. Hvis det bare er harde avokadoer i hyllene så man være tidlig ute med å kjøbe og la dem modne i romtemperatur i hjemmet. 

Anonymkode: 9785e...006

Jeg gjør alltid det, men dessverre ikke meg som kjøpte denne gangen. Likevel fortvilet over at noe selges som spisemodent når det er langt fra det de er….

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du må jo kjenne på avocadoene før du kjøper dem!

Kast dem i en blender!

Anonymkode: c5030...ee5

Har gjort der, men de er ikke sånn de skal være….

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg skulle mose en såkalt spisemoden avokado i dag, den var så hard at gaffelen bøyde seg...

Anonymkode: f1391...c64

Sånn det var her og.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var ikke jeg som kjøpte…. 

Da må du lære opp den som kjøpte. Avokado må ALLTID kjennes på. Om de heter spisemoden eller ikke er faktisk helt irrelevant, det sier absolutt ingenting. De spisemodne kan være steinharde, mens de vanlige ved siden av er perfekte. 

Anonymkode: f86f8...8e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg gjør alltid det, men dessverre ikke meg som kjøpte denne gangen. Likevel fortvilet over at noe selges som spisemodent når det er langt fra det de er….

Nei, det er total falsk branding, det er sikkert 😅

Skrevet

Gå på butikken og kjøp avokado da

Anonymkode: 8a123...71b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Da må du lære opp den som kjøpte. Avokado må ALLTID kjennes på. Om de heter spisemoden eller ikke er faktisk helt irrelevant, det sier absolutt ingenting. De spisemodne kan være steinharde, mens de vanlige ved siden av er perfekte. 

Vil ikke si det er irrelevant i det hele tatt. Heter de spisemodne skal de ikke ha flere uker igjen av modningen, da må de heller få et annet navn. Spisemodne skal være klar for å spises!

Bama må mellomlagre til de er klare til å sendes i butikk eller bare bytte navn til "2pk avocado".

Ja jeg vet hvordan jeg sjekker avocado, det er ikke det som er poenget. Poenget er navn som lover noe som i 8 av 10 tilfeller ikke stemmer.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Skjønner ikke at folk synes det er ok at butikkene selger steinharde avokadoer som er merket "spisemodne". Da skal de være modnet på bakrommet og klare for konsumering. Vil ikke butikkene selge moden avokado, skal de vel søren meg ikke merke dem som modne heller.

Anonymkode: b2d1a...1d0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...