Gå til innhold

Hunden fikk spist en ostepop

Anbefalte innlegg

Skrevet

Farlig? 

Anonymkode: a0529...437

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal gå bra, med mindre den er allergisk mot en av ingrediensene. 

Skrevet

Én er ikke farlig. 

Anonymkode: 64869...ea0

Skrevet

Gode gud, må du spørre om det...?

Anonymkode: d34ed...1a2

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Nei 😊 Min pleier å få ett par stykker når jeg spiser det 😊

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei……. 

Anonymkode: 0797b...18f

• Liker 1
Skrevet

Har gitt den ene av mine noen ostepopp når jeg har det, fordi hun liker det og det er noe fasinerende behagelig å høre at hun tygger den 😅 ikke gi for mange, så vil jeg tro det verste som kan skje er løs mage. Med mindre hunden er allergisk, men da hadde du nok merket det til nå! Ikke tenk over det, husk at hunder spiser veldig mye rart. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Min hat da spist mer enn 1. Spiste et helt bakebrett med pizzasnurrer også. Gikk bra.

Anonymkode: dfb5c...66e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Min hund elsker det. Han får alltid enden av et par stk. Gir ikke for mye for å unngå dårlig mage, ikke fordi det er farlig. 

Anonymkode: e408e...761

• Liker 2
Skrevet

Katten min hadde skikkelig dilla på ostepopp, og han ble over 20 gammel - så tviler på at katter har vondt av det... Det er nok verre med mennesker... men.. men... Det er jo så gØdt!!! :sikle:

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min hat da spist mer enn 1. Spiste et helt bakebrett med pizzasnurrer også. Gikk bra.

Anonymkode: dfb5c...66e

Det kan være farlig. Gjærbakst er livsfarlig for hunder.  

Skrevet

Hva tenker du det er i ostepop som er farlig for hunder? (Når vi snakker om én stk ostepop)

Anonymkode: 41118...365

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan være farlig. Gjærbakst er livsfarlig for hunder.  

Ustekt deig som fortsatt hever ja. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ustekt deig som fortsatt hever ja. 

Det er absolutt farlig. Gjærbakst som er stekt er farlig, i større mengder enn ustekt. Det er fortsatt mye gjær i gjærbakst. Alt handler om mengde i maten og hvor mye hunden får i seg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er absolutt farlig. Gjærbakst som er stekt er farlig, i større mengder enn ustekt. Det er fortsatt mye gjær i gjærbakst. Alt handler om mengde i maten og hvor mye hunden får i seg. 

Kan godt være stekt gjærbakst er farlig for hunder. Men det er ikke pga gjæren.  Den er død. 

Anonymkode: c64f6...638

• Liker 1
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan godt være stekt gjærbakst er farlig for hunder. Men det er ikke pga gjæren.  Den er død. 

Anonymkode: c64f6...638

Etter det jeg vet er gjærdeig farlig for hunder, typisk "fastelavens akutt" hos dyrlegene (bolledeig). Den gjærer i magen og er potensielt livsfarlig, både alkoholforgiftning og magedreining er mulige komplikasjoner. Gjærbakst (stekt) er ikke farlig på samme måte. 

https://hundehelse.no/gjaer-og-gjaerdeig/

• Liker 1
Skrevet (endret)
15 hours ago, AnonymBruker said:

Farlig? 

Anonymkode: a0529...437

Største faren er vel dårlig ånde og at den lærer å tigge ostepopp. 

Men litt avhengig av hunden, en håndfull ostepopp er litt mer for en "veskehund" en for en 70kg Nuffe

Endret av Tiuren
Skrevet

Bikkja mi spiste hele ostepop posen fordi han kom seg opp på bordet.

Han lever i beste velgående enda, og dette er nå 3 år siden. 

Han har forøvrig også spist lakris, sjokolade, løk, diverse smågodt.

Beagle på 16 kg. 

Så går sikkert fint. Har du en Chihuahua på 1 kg, så kan du kanskje stesse litt mer. 

Anonymkode: 91dd8...e74

• Nyttig 1
Skrevet

Slapp av TS min hund har spist ostepop flere ganger uten å bli syk ( er en stor snill hund på 34 kg)

• Liker 1
Skrevet

Jeg og bikkja koser oss med ostepop sammen. Resten av familien er ikke så glad i det så da blir det oss to :)

Bikkja veier ca 7 kg og får 5-8 biter av posen.

Verre når han klarte å få i seg to hele melkesjokoladeplater (totalt 400g). Da var det frem med brekkmiddel.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...