AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #1 Skrevet 2. september 2023 Hva er det kroppen venter på liksom? Eller er det noe som sier at barnet ikke er helt klart? Hva er det som bestemmer at nå skal det skje? Anonymkode: 0146c...8a1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #2 Skrevet 2. september 2023 Hadde noen vist det hadde man hatt nøyaktig termin. Mine måtte settes igang, de ville ikke ut nesten 3 uker over tiden. Anonymkode: 1029f...115
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #3 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde noen vist det hadde man hatt nøyaktig termin. Mine måtte settes igang, de ville ikke ut nesten 3 uker over tiden. Anonymkode: 1029f...115 Åh, da må du ha vært lei. Jeg er 5 dager over og ganske lei😅 Anonymkode: 0146c...8a1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #4 Skrevet 2. september 2023 Jeg ble 10 dager over, haaatet den siste måneden 😅 skulle settes i gang neste dag men så gikk vannet. To døgn i fødsel hvor en var aktiv, ble det alikevel tatt HK siden jeg bare ble 8 cm+stor unge. Så hva kroppen venter på aner jeg ikke, si ifra om du finner utav det 😂 Anonymkode: de2b8...461
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #5 Skrevet 2. september 2023 Hold ut. Her gikk det 8 dager over termin med barn nr 2. Var dritlei, men for en fin fødsel og sterk unge. Føler med deg. 😬💓 Anonymkode: 827df...d54
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #6 Skrevet 2. september 2023 Jeg gikk over med begge mine, 9 dager med førstemann og ble igangsatt 1 uke over med lillesøster. Som om kroppen min ikke skjønte helt at den skulle starte fødselen. Det er jo et hormon de bruker når de setter igang, så det må jo være et eller annet ubevisst som setter i gang eller hemmer produksjonen av det hormonet? Anonymkode: 17c2b...eaf
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #7 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Åh, da må du ha vært lei. Jeg er 5 dager over og ganske lei😅 Anonymkode: 0146c...8a1 Var lei ja. Anonymkode: 1029f...115
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #8 Skrevet 2. september 2023 Jeg har fått 5 barn 4 av dem kom nesten 14 dager før selve termindatoen, mens min 4 kom 1 uke etter termindatoen 😅 Anonymkode: 79d43...c49
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #9 Skrevet 2. september 2023 Termin dato er en ca dato.. Ikke skrevet i stein.. Så noen som går "overtid" er ikke nødvendigvis overtid.. Ei heller de som får før termin dato. Fødsler mellom uke 37 og 42 regnes som til termin. Man er ikke å regne for på overtid før etter 11 dager etter UL termin dato. Hører stadig folk mene de er på overtid med en gang de har passert termin dato.. Så er non færre som får "før" tiden og " på overtid" enn det virker som. Anonymkode: 144fe...cbe
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #10 Skrevet 2. september 2023 Selv 13 dager over tiden var det 0 tegn til modning hos meg . De satt ballong inn i en helt umoden livmorhals og det var helt grusomt vondt og hjalp ingenting . Drypp og alt mulig annet fikk heller ikke livmora til å åpne seg. Og det endte med keisersnitt etter 17 timer effektive rier uten at noe skjedde med den dumme livmorhalsen. Endte med keisersnitt med andremann var det heller ingen tegn til modning på overtid kontroll. Men da slapp jeg heldigvis igangsettelse og vi gikk rett på keisersnitt Kroppen min responderer rett og slett ikke på hormoner som skulle klargjort kroppen til fødsel. Stokk dum kropp. Jeg har PCOS da. Flere med pcos opplever det samme Anonymkode: 8c07b...f3e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #11 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Selv 13 dager over tiden var det 0 tegn til modning hos meg . De satt ballong inn i en helt umoden livmorhals og det var helt grusomt vondt og hjalp ingenting . Drypp og alt mulig annet fikk heller ikke livmora til å åpne seg. Og det endte med keisersnitt etter 17 timer effektive rier uten at noe skjedde med den dumme livmorhalsen. Endte med keisersnitt med andremann var det heller ingen tegn til modning på overtid kontroll. Men da slapp jeg heldigvis igangsettelse og vi gikk rett på keisersnitt Kroppen min responderer rett og slett ikke på hormoner som skulle klargjort kroppen til fødsel. Stokk dum kropp. Jeg har PCOS da. Flere med pcos opplever det samme Anonymkode: 8c07b...f3e Å, sier du det? Det har jeg ikke hørt før, men hormoner er jo litt i krøll med PCOS så det skulle ikke forundre meg. En del har jo også problemer med ammingen 😕 Anonymkode: 0146c...8a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå