AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #1 Skrevet 2. september 2023 Jeg klarer ikke å forstå når retten til utvidet barnetrygd oppstår. Hvordan definerer man at man har "aleneomsorg", innebærer dette bare mer enn 50% eller innebærer det at far er helt ute av bildet? Innebærer det at jeg har registrert at barna har 100% bosted hos meg? Samvær annen hver helg? Jeg har forsøkt å lese meg til dette men finner ikke svar. Vurderer å gå fra mannen men strever med dårlig råd og vil gjerne forhøre meg hvilke muligheter som er. Jeg tror ikke han ønsker mer enn annen hver helt, men det er jeg usikker på Anonymkode: 37192...700
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #2 Skrevet 2. september 2023 60 prosent eller mer. Du kan i tillegg søke overgangsstønad (3 år) og stønad til barnetilsyn for sfo og skole. Anonymkode: 1109c...43c
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #3 Skrevet 2. september 2023 Mer enn 50 % Anonymkode: 90bc2...c47
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #4 Skrevet 2. september 2023 Om dere har 50/50 og delt bosted vil dere begge få halv ordinær barnetrygd og halv utvidet barnetrygd. Dersom barnet bor mer enn 50% hos en forelder er det den forelderen som får den ordinære barnetrygden og utvidet barnetrygd. Anonymkode: 1813f...de5 1
Apple- Skrevet 4. september 2023 #5 Skrevet 4. september 2023 Såvidt jeg vet, er det ingen automatikk i det med barnetrygd, man må søke. Her har vi barna 50/50, men de har adresse hos meg. Jeg får barnetrygden + utvidet barnetrygd. Jeg mener det var noe jeg kunne huke av på da jeg søkte, om vi skulle dele det eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå