AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #1 Skrevet 2. september 2023 Vi har vært sammen i 5 år. Eier hus sammen, ingen barn. Han er veldig snill, gjør mye i huset, og ute. Så ikke noe å klage på der. Familien min bor et par timer unna oss. Jeg har flere ganger sagt jeg vil ha han med oftere på besøk til dem, han sier alltid det ikke passer. Han orker ikke kjøre.. men når det er foreldrene hans som ber han om noe er det aldri noe problem. Skjønner det er noe annet med svigers, men jeg syns han kunne blitt med av og til. Jeg føler meg så uviktig for han. Jeg må reise ganske ofte til foreldrene mine pga sykdom, hadde vært godt å hatt han med av og til, men det vil han ikke. Sex har vi nesten aldri, hver gang jeg tar det opp sier han det skal bli oftere, men skjer aldri noe. Det kan hende jeg overdriver, me dette begynner bli et problem for meg. Nå er vi bedt i 70 års lag til et familiemedlem av meg, men nå vet han ikke om han kan likevel for faren trengte kanskje hjelp den helgen. Vi har alt takker ja. Overdriver jeg her? Anonymkode: 7ad9e...c43 3
Gjest theTitanic Skrevet 2. september 2023 #2 Skrevet 2. september 2023 Du overdriver ikke. Han er ikke interessert i livet ditt og viser at familien din ikke er noe han vil engasjere seg i.
Rosakatt Skrevet 2. september 2023 #3 Skrevet 2. september 2023 Syns ikke du overdriver, du har selvsagt lov til å ønske at kjæresten din involverer seg i livet ditt og tar seg tid til å møte familie. Det er jo ikke noen god følelse å måtte oppleve gode minner på egen hånd. 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #4 Skrevet 2. september 2023 En ting er å ikke gidde å besøke svigers så ofte, men å ikke være med som følge i 70-års lag er ganske sært. Det røde flagget er likevel at han ikke tar deg eller forholdet på alvor når det kommer til sexlivet. Om han ikke kan snakke ordentlig med deg om hvorfor det er slik, eller hva dere kan gjøre med det, klarer jeg ikke å se at dere har noen fremtid i lengden. Anonymkode: abc86...0db 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #5 Skrevet 2. september 2023 Rosakatt skrev (1 minutt siden): Syns ikke du overdriver, du har selvsagt lov til å ønske at kjæresten din involverer seg i livet ditt og tar seg tid til å møte familie. Det er jo ikke noen god følelse å måtte oppleve gode minner på egen hånd. Nei det er ikke det. Han er med når vi er invitert i bursdag f eks. Av og til. Foreldrene mine spør ofte om han, prøver å finne på ting han vil like. Men han vil liksom aldri, sier han ikke har tid. De har og lurt på om han ikke vil besøke de. Føler meg klemt i midten, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 7ad9e...c43 2
exictence Skrevet 2. september 2023 #6 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi har vært sammen i 5 år. Eier hus sammen, ingen barn. Han er veldig snill, gjør mye i huset, og ute. Så ikke noe å klage på der. Familien min bor et par timer unna oss. Jeg har flere ganger sagt jeg vil ha han med oftere på besøk til dem, han sier alltid det ikke passer. Han orker ikke kjøre.. men når det er foreldrene hans som ber han om noe er det aldri noe problem. Skjønner det er noe annet med svigers, men jeg syns han kunne blitt med av og til. Forstår egentlig ikke om han blir med av og til, eller ikke. Du sier han ikke blir med av og til. Men så sier du og "oftere". Godt han er snill og gjøt mye i huset. Godt at han er snill og tar seg av hans familie. Det er godt. Jeg setter stor pris på at han er med og bryr seg om hans familie. Jeg tar meg av min familie, og synes han skal få slippe det om han ikke har lyst. Noen ganger er jo greit at han er med, men ikke hva han ikke vil. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg føler meg så uviktig for han. Jeg må reise ganske ofte til foreldrene mine pga sykdom, hadde vært godt å hatt han med av og til, men det vil han ikke. Sex har vi nesten aldri, hver gang jeg tar det opp sier han det skal bli oftere, men skjer aldri noe. Du er helt sikkert veldig viktig for ham. Dere bor sammen og har kjøpt hus sammen. Tenk det beste, og forvent det beste. Det høres ut som du klager litt overfor han og uttrykker at du er lei deg pga han bla......osv Ved å uttrykke seg på den måten overfor partneren, føler partneren at han ikke er god nok for deg, at han gjør deg lei og at du ikke blir fornøyd. Hva med heller å uttrykke at du setter pris på.... og at han gjør deg så glad når han.... Jeg elsker når du tar på meg på din egen spesielle fine måte. Åååå jeg har lyst til å massere deg og at du bare skal slappe av. Vis at han gjør deg glad, fornøyd. At han er din flotte mann, du er stolt av ham mm. Tror partneren din smelter litt ved at du klarer å "plante" i ham en storhetsfølelse. Hvordan tar du det opp? AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan hende jeg overdriver, me dette begynner bli et problem for meg. Nå er vi bedt i 70 års lag til et familiemedlem av meg, men nå vet han ikke om han kan likevel for faren trengte kanskje hjelp den helgen. Vi har alt takker ja. Overdriver jeg her? Anonymkode: 7ad9e...c43 Er den hjelpen så viktig? Jeg ville da sagt at vi har takket ja til selskapet. Hvis du føler at du heller må hjelpe din far, får du ringe og avlyse. Synd at det begynner å bli et problem for deg. Han er jo så snill, sier du. Kanskje du kan jobbe med deg selv og ikke la det være et problem for deg? At du fokuserer med på de fine tingene og de gode egenskapene hans.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #7 Skrevet 2. september 2023 Hvis jeg ikke tar helt feil, så har du over lang tid skrevet flere tråder om han om at han ikke vil være med til familien din, og at dere har svært lite sex. Er du sikker på at dere passer sammen som kjærester? At dere kanskje heller kunne vært gode venner? Plutselig kommer drømmeprinsen som blir glad i både deg og familien din. Og som elsker å elske med deg, og flørte med deg, og være god med deg hele dagen ❤️ Anonymkode: b5428...c4e 2
Virrevirrevapp Skrevet 2. september 2023 #8 Skrevet 2. september 2023 Ville forventet at han kom i størrenselskap. Definitivt en 70-årsdag. Ellers er det hyggelig om han er engasjert i svigers men er han ikke det så kan dere ikke trylle. Sex må dere ha, hadde aldri godtatt at det bare ble helt borte uten noen forklaring eller løsning. 1
Andro Skrevet 2. september 2023 #9 Skrevet 2. september 2023 Måten folk oppfører seg på forteller hvem de er. Hva de sier forteller ingen ting. Du er alene, og han driter i dine følelser og behov. Å si at det skal bli sex er bare manipulering, når det ikke følges av handling. Han mener det ikke. Det er på tide at du blir voksen, og tar konsekvensene av å bli dårlig behandlet og neglisjert. Flytt. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #10 Skrevet 2. september 2023 Hovedproblemet må vel være manglende sex? Anonymkode: bfc71...1c9 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #11 Skrevet 2. september 2023 exictence skrev (19 minutter siden): Forstår egentlig ikke om han blir med av og til, eller ikke. Du sier han ikke blir med av og til. Men så sier du og "oftere". Godt han er snill og gjøt mye i huset. Godt at han er snill og tar seg av hans familie. Det er godt. Jeg setter stor pris på at han er med og bryr seg om hans familie. Jeg tar meg av min familie, og synes han skal få slippe det om han ikke har lyst. Noen ganger er jo greit at han er med, men ikke hva han ikke vil. Du er helt sikkert veldig viktig for ham. Dere bor sammen og har kjøpt hus sammen. Tenk det beste, og forvent det beste. Det høres ut som du klager litt overfor han og uttrykker at du er lei deg pga han bla......osv Ved å uttrykke seg på den måten overfor partneren, føler partneren at han ikke er god nok for deg, at han gjør deg lei og at du ikke blir fornøyd. Hva med heller å uttrykke at du setter pris på.... og at han gjør deg så glad når han.... Jeg elsker når du tar på meg på din egen spesielle fine måte. Åååå jeg har lyst til å massere deg og at du bare skal slappe av. Vis at han gjør deg glad, fornøyd. At han er din flotte mann, du er stolt av ham mm. Tror partneren din smelter litt ved at du klarer å "plante" i ham en storhetsfølelse. Hvordan tar du det opp? Er den hjelpen så viktig? Jeg ville da sagt at vi har takket ja til selskapet. Hvis du føler at du heller må hjelpe din far, får du ringe og avlyse. Synd at det begynner å bli et problem for deg. Han er jo så snill, sier du. Kanskje du kan jobbe med deg selv og ikke la det være et problem for deg? At du fokuserer med på de fine tingene og de gode egenskapene hans. Jeg klager nok når jeg tar det opp. Og sier han gjør det og det.. Nei, hjelpen er ikke viktig, er mer at jeg skulle ønske han ville være mer en del av min familie og. Føler jeg må dele meg, være med dem, eller med han.. men det er nok bare mine tanker. Han er veldig snill, og veldig fin. Prøver jobbe med meg selv, men det er ikke lett. Jeg klarer ikke være lykkelig her rett og slett. Vet ikke hvorfor. Savner veldig intimiteten, den er liksom ikke der. Han sier sex ikke er så viktig for han. Jeg forventer på en måte at ting skal skjære seg. Føler jeg holder litt igjen i forhold til han, at jeg ikke klarer tenke det er han jeg skal leve med resten av livet. Men så kan jeg heller ikke se for meg å ikke være med han. Syns bare det er vanskelig. Anonymkode: 7ad9e...c43 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #12 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hovedproblemet må vel være manglende sex? Anonymkode: bfc71...1c9 Ja, det er hovedproblemet. Det gjør at jeg føler en avstand til han. At vi ikke er ordentlig kjærester. Selv om jeg kan ligge i armkroken hans og kose og sånn, det er ikke det samme syns jeg. Føler det mangler noe, og det gjør at jeg innimellom tenker det kunne vært bedre med noen andre. Som vil ha sex. Men så vil jeg samtidig ikke kaste bort en flott mann pga manglende sexlyst. Anonymkode: 7ad9e...c43
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #13 Skrevet 2. september 2023 Var det han som ikke ville ha foreldrene dine på besøk i julen pga dyr strøm, og at dere i stedet skulle feire jul hos hans foreldre? Anonymkode: b5428...c4e 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #14 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Var det han som ikke ville ha foreldrene dine på besøk i julen pga dyr strøm, og at dere i stedet skulle feire jul hos hans foreldre? Anonymkode: b5428...c4e Jepp, det stemmer. Eller han ville vel se de, var mer at all matlagingen tok mye strøm. Anonymkode: 7ad9e...c43
Virrevirrevapp Skrevet 2. september 2023 #15 Skrevet 2. september 2023 Synes ikke han virker som han er særlig hjertevarm mot deg. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #16 Skrevet 2. september 2023 Her er begge med til hverandres foreldre titt og ofte, ofte stikker vi innom bare for å hilse på, og foreldrene våre gjør det samme. Vi bor i nærheten alle sammen. Vi syns det er viktig å bry seg om den andres familie, og vi er glad i den andres foreldre, og våre foreldre trives og er glad i svigerbarnet sitt. Jeg kan godt dra ut med svigermor eller svigerfar, han og jeg feks pleier å dra på julekonserter, mens mannen ofte er hos mine, uten at jeg er med. Da skal han gjerne hjelpe dem med noe, også blir han sittende. Våre foreldre inviterer også hverandre til forskjellige ting og selskaper, da de også trives i hverandres selskap. Jeg vet at ikke alle har det slik med svigerforeldre, men jeg er glad og takknemlig for at det er slik her hos oss. Hadde mannen ikke ville besøkt dem overhode, og ikke brydde seg om dem, så tror jeg ikke at jeg hadde hatt samme respekten for han, og det samme føler han. Og hadde han nektet å være med dit, også i selskaper, så hadde jeg tatt det som et tegn på at han ikke brydde seg om meg, og ikke var interessert i å dele hele livet med meg. AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jepp, det stemmer. Eller han ville vel se de, var mer at all matlagingen tok mye strøm. Anonymkode: 7ad9e...c43 Åå, jeg husker dette. Denne mannen virker jo rett og slett rar og litt spesiell. Da må det være andre ting som er "rart" og spesielt med han? For det er vel ikke helt normalt dette, eller? Anonymkode: 24745...472 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #17 Skrevet 2. september 2023 Hva gjør han når du er hos familien? Anonymkode: bb535...2eb
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #18 Skrevet 2. september 2023 Man blir ofte værende i sånne forhold fordi det er skummet å dra fra det kjente til det ukjente. Selv når det åpenbart ikke er et sunt forhold, eller en normal mann, og han ikke gjør deg lykkelig. Men det er bare en overgang, og jeg er helt sikker på at du vil være veldig lettet om du kommer deg ut av dette. Anonymkode: abc86...0db 1
Andro Skrevet 2. september 2023 #19 Skrevet 2. september 2023 Du prøver å overbevise deg selv om at han er "snill" fordi han gjør et minimum av normaladferd, som å ta en del av arbeidet i sitt eget hjem. Samtidig skildrer du et menneske som er grådig på alt fra strøm til nærhet, sex og kontakt med familien din. Muligens som en start på det å isolere deg. Når du ikke er lykkelig så er det alene en mer enn god nok grunn til å forlate dette flate triste livet. Du trenger ikke å vente til han slår deg, er spydig eller underslår pengene dine. Du skylder ham ikke noe, og hvor flott er en gnier? 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #20 Skrevet 2. september 2023 Duuuuuump. Anonymkode: 0e1cb...f35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå