Gå til innhold

Hvor ofte og hvor lange turer får din hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvilken rase er det?

Min  Chihuahua, går jeg på tur med en god halvtime om morgenen, 1-2 timer på ettermiddagen og ca en halvtime på kvelden. Han kan også springe fritt i hagen, 

Anonymkode: 9abcd...6c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blanding mellom border collie og toller.

-En time om morningen

-To timer om ettermiddagen 

-15 min om kvelden 

Dette er minimum hver dag, uansett hvor kalt det er eller hvor mye det bøtter ned. 

Men ofte i helgene spesielt går vi lengre ettermiddagstur og skipper kanskje kveldsturen da vi kommer hjem så seint. Og ofte er det en del trening i tillegg (men som nevnt: aktiv mix i hunden)

Skrevet

Kommer an på hvem i familien som går tur. Jeg går 30min om morgenen, 1 time ettermiddag  og 1 time på kvelden. Men mannen tar kortere turer. 

I tillegg tar jeg henne med i marka på langtur minst en dag i uken. Har en Shiba.

Anonymkode: a361e...f7f

Skrevet

Blandingshund på 13 år. Han får 10-15 minutter på morgenen, 1/2-1 times tur på formiddag/ettermiddag. Og så ca 10 min på kvelden igjen 😊

Er ikke så kravstor på turene lenger, men vil gjerne være med på tur/der det skjer ting 😊

Skrevet

Det kommer an på været. Hvis jeg tvinger henne ut i regnvær er hun så sur at det er ikke måte på. Såvidt hun hiver rumpa på utsiden for å tisse. Til vanlig blir det vel omtrent en time daglig, men da er det hard trening og ikke noen rusletur. I tillegg kommer selvfølgelig små tisseturer.

Anonymkode: 59bf7...58d

Skrevet

Har en Staff blanding, og han er morgen trøtt. Så er heldig om jeg i det hele tatt får han ut om morgenen i uke dagene spesielt 😅

Ellers så blir det rundt 2 timer på dagen, og vi er på forskjellige treninger i løpet av uken. Da går vi 1 time dit ,trener 1 time og går eller tar buss hjem.

Om kvelden blir det 15-30 min eller bare ut på do, det er opp til hva han vil. Han får velge selv. 

Regner det mye, så får jeg han så vidt ut for å gå på do.

Anonymkode: 9c6e0...008

Skrevet

Vår hund settes ut om morgenen. Og er ute ca 30 min. Vi drar på jobb/ skole og han er hjemme alene til vi kommer hjem. Ligger som regel å sover. 
Setter han ut når jeg kommer hjem og går ca 1 times tid med han. På kveld ca 30 min tur. 
Helgene er lettere å gå turer enn midt i uka når en har barn, jobb, middag og div. Vi har er liv uten hunden også, men han får nok tur. 

Anonymkode: a65e9...621

Skrevet

Spisshund, 9 år.

Hun får mindre nå enn da hun var yngre, men nå bor hun også et sted hvor hun kan gå løs i hagen,og koser seg stort. 

1-1,5 time tur. Ofte hjernetrim, og løper ofte i bratt terreng/skog. Til forskjell fra da hun var yngre,så er hun sjelden interessert i å ut når det regner lenger.

I går for eksempel, var vi på tur i tre timer. I dag sov hun hele dagen, og fikk løpe løs i skogen i 40 min, og var fornøyd med det. Hjernetrim til kvelds.

Skrevet

Halvtime på morgenen, en time midt på dagen, halvtime på ettermiddag og 15-20 min luftetur før natten.

Anonymkode: d0a16...be1

Skrevet

Har valp på 5 mnd, er ute 6 ganger i døgnet, med to lengre turer. 

Anonymkode: 767ec...d6b

Skrevet

30 min morgen

10 min ettermiddag 

20 min kveld 

er i hagen så mye hun ellers vil

Anonymkode: c9d23...8e3

Skrevet

15 morgentur

1-2 timer ettermiddag

20 min kveldstur

Er en 7 kg liten sak. 

Skrevet

30 minutter om morgenen. 30 - 90 minutter etter jobb og ca 45 om kvelden. En dag i uka tar vi en lengre tur i skogen på 2 timer minimum (flere hvis vi er på hytta).

Liten rase (9kg) med medium aktivitetsbehov.

Anonymkode: a361e...f7f

Skrevet

Minimummet er et kvarter om morgenen, en tyve min til lunsj. En tyve til tretti min til middag og et kvarter til kvelds. Alle turene er da snuseturer, det er slik hun går tur. Og det å løpe og leke hvis muligheten byr seg litt ker hun også. 

Å løpe og trene med henne er vanskelig, hun vil bare snuse og leke. I tillegg så er hun tung men langt i fra overvektig. Men vi ser det at lange times turer tar på. Hun blir fort varm og vil legge seg. Og så blir hun støl av det.

Mastiff på snart tre år.

Anonymkode: 7154e...172

Skrevet

10 min morgen

45 min - 2 timer etter jobb

15 min på kvelden

Ellers ute i hagen/små doturer utenom dette.

Anonymkode: 59eb5...d06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...