AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #1 Skrevet 2. september 2023 Jeg bor på Fosen og er veldig isolert og ensom her. Alle i området har faste venner fra før av. Det er ikke plass til nye mennesker i gjengen. Det er ingen kulturelle og sosiale møteplasser for folk på min alder, da alt er retta mot barn og eldre. Er det enklere å finne venner i Trondheim? Ulempen med Trondheim er høye boligpriser. Anonymkode: b8b90...9bd
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #2 Skrevet 2. september 2023 Prøv å bo rett utenfor en storby...ca 30min...billigere, så kan du dra inn for å møte folk Små steder er helt grusomt, da blir du lett utestengt. Nordmenn holder seg stort sett til flokken sin. Anonymkode: 5d035...411 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #3 Skrevet 2. september 2023 Bor i Trondheim, og du skal ikke langt fra bykjernen for å være isolert blant naboer som har det travelt med sine liv, sine barndomsvenner, familie og idrettslag. Trondheim øst/sentrum/ila/rosenborg er litt bedre. Her er det mer åpent og inkluderende, mer kultur og tilbud. Hadde velge mindre/eldre bolig over ensomhet! Bodde i Oslo før, helt annerledes og mange fler innflyttere som søkte sammen! Osloinnfødte er også mer åpne for nye bekjentskaper og ikke så låst til sine nettverk! Anonymkode: 8693f...ebb 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #4 Skrevet 3. september 2023 ensom i orkanger her. mange tilbud en kan gjøre, men som godt voksen uten venner eller familie her i det hele tatt er det ikke så lett å bli kjent med noen. Anonymkode: 82147...2f9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #5 Skrevet 3. september 2023 Hvor gammel er du? Anonymkode: 60714...a56
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #6 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg bor på Fosen og er veldig isolert og ensom her. Alle i området har faste venner fra før av. Det er ikke plass til nye mennesker i gjengen. Det er ingen kulturelle og sosiale møteplasser for folk på min alder, da alt er retta mot barn og eldre. Er det enklere å finne venner i Trondheim? Ulempen med Trondheim er høye boligpriser. Anonymkode: b8b90...9bd Kom til Stjørdal da... her er det billigere enn Trondheim. Ikke noe bompenger, gratis parkering i sentrum innenfor en viss tid selvsagt. Det er landelig her. Du kan velge selv om du vil bo i sentrum eller litt utenfor. Nært flyplassen. Anonymkode: 05a85...143 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #7 Skrevet 4. september 2023 Det er ekstremt spesielt miljø på Fosen. I ordets værste forstand. Bygdedyret styrer.. Var involvert i ett jobbprosjekt der. Det var en sjokkerende opplevelse! Jeg trodde min hjemplass var ille. Jeg hadde flyttet tvert.. Anonymkode: a389f...994 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #8 Skrevet 4. september 2023 On 9/2/2023 at 7:19 PM, AnonymBruker said: Bor i Trondheim, og du skal ikke langt fra bykjernen for å være isolert blant naboer som har det travelt med sine liv, sine barndomsvenner, familie og idrettslag. Trondheim øst/sentrum/ila/rosenborg er litt bedre. Her er det mer åpent og inkluderende, mer kultur og tilbud. Hadde velge mindre/eldre bolig over ensomhet! Bodde i Oslo før, helt annerledes og mange fler innflyttere som søkte sammen! Osloinnfødte er også mer åpne for nye bekjentskaper og ikke så låst til sine nettverk! Anonymkode: 8693f...ebb Jeg har jo tenkt på området rundt Buran og Strindheim, hvis jeg skal flytte til Trondheim. Det som stopper meg mest er vel at husleia er høy i Trondheim. Melhus, Malvik og Orkanger tenker jeg blir for lite igjen. Stjørdal har jeg ingen formening om. Anonymkode: b8b90...9bd
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #9 Skrevet 4. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er ekstremt spesielt miljø på Fosen. I ordets værste forstand. Bygdedyret styrer.. Var involvert i ett jobbprosjekt der. Det var en sjokkerende opplevelse! Jeg trodde min hjemplass var ille. Jeg hadde flyttet tvert.. Anonymkode: a389f...994 Ja, det er veldig mye rykter her. Alle har sine faste gjenger og gruppementaliteten er meget sterk. Den som ikke tilhører en gjeng, havner utafor. Anonymkode: b8b90...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #10 Skrevet 4. september 2023 On 9/3/2023 at 3:35 PM, AnonymBruker said: Kom til Stjørdal da... her er det billigere enn Trondheim. Ikke noe bompenger, gratis parkering i sentrum innenfor en viss tid selvsagt. Det er landelig her. Du kan velge selv om du vil bo i sentrum eller litt utenfor. Nært flyplassen. Anonymkode: 05a85...143 Men er det lett å bli kjent med folk på Stjørdal? Eller er det som på Fosen at alle er kun med sine gamle venner? Anonymkode: b8b90...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #11 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har jo tenkt på området rundt Buran og Strindheim, hvis jeg skal flytte til Trondheim. Det som stopper meg mest er vel at husleia er høy i Trondheim. Melhus, Malvik og Orkanger tenker jeg blir for lite igjen. Stjørdal har jeg ingen formening om. Anonymkode: b8b90...9bd orkanger er jo en by i seg selv, og kun 30 min kjøring fra tiller Anonymkode: 07ecb...9ba
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #12 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har også opplevd at Trondheim er en lukket by. Bodde der i mange år før jeg flyttet ut av byen, der er folk mer åpne. Er østlending kanskje derfor jeg aldri fikk lov til å bli kjent med lokalbefolkningen Anonymkode: f1af5...6a4 Vet tannleger blir luket ut av trondheim lokalbefolkning. Får aldri bli kjent med trøndere. Mulig for at tannleger er spesielle? Anonymkode: d61b0...be3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #13 Skrevet 4. september 2023 Har inntrykk av at det generelt er vanskeligere å få seg venner på små steder enn større steder, for på sistnevnte er det alltids noen i samme situasjon. Om du ikke vil utfor kommunegrensa til Trondheim, hva med sørsiden av byen som Tiller, Heimdal eller Flatåsen? Jeg bor på Tiller og stortrives:) Veldig lettvint med Tillerbyen så nært. Kjøpte leilighet her for 2,28 for 4 år siden. Metrobussen tar deg jo også lett ned til Tillerbyen eller sentrum. Anonymkode: f7ca3...5f9
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #14 Skrevet 5. september 2023 Ja, det er mye lettere få venner i by, det er tross alt langt flere arenaer å bli kjent med folk på, og det er mye flere folk. Jeg har selv valgt bo dyrere/trangt, for å ha ett rikere sosialt liv. Men du sier ikke noe om hvorfor du bor på Fosen, og Fosen er veldig veldig stort også. AnonymBruker skrev (På 2.9.2023 den 19.19): Bor i Trondheim, og du skal ikke langt fra bykjernen for å være isolert blant naboer som har det travelt med sine liv, sine barndomsvenner, familie og idrettslag. Trondheim øst/sentrum/ila/rosenborg er litt bedre. Her er det mer åpent og inkluderende, mer kultur og tilbud. Hadde velge mindre/eldre bolig over ensomhet! Bodde i Oslo før, helt annerledes og mange fler innflyttere som søkte sammen! Osloinnfødte er også mer åpne for nye bekjentskaper og ikke så låst til sine nettverk! Anonymkode: 8693f...ebb Jeg flyttet fra Oslo til Trondheim, nettopp fordi det var så vanskelig finne venner i Oslo, og Trondheim var så mye mer åpen og inkluderende. Anonymkode: 3344c...285
Lorieen Skrevet 5. september 2023 #15 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (På 2.9.2023 den 18.13): Jeg bor på Fosen og er veldig isolert og ensom her. Alle i området har faste venner fra før av. Det er ikke plass til nye mennesker i gjengen. Det er ingen kulturelle og sosiale møteplasser for folk på min alder, da alt er retta mot barn og eldre. Er det enklere å finne venner i Trondheim? Ulempen med Trondheim er høye boligpriser. Anonymkode: b8b90...9bd Hvor gammel er du?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #16 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (På 3.9.2023 den 15.35): Kom til Stjørdal da... her er det billigere enn Trondheim. Ikke noe bompenger, gratis parkering i sentrum innenfor en viss tid selvsagt. Det er landelig her. Du kan velge selv om du vil bo i sentrum eller litt utenfor. Nært flyplassen. Anonymkode: 05a85...143 Er virkelig ingenting på den plassen, da kan man heller foreslå Verdal. Anonymkode: 5474c...085
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #17 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, det er veldig mye rykter her. Alle har sine faste gjenger og gruppementaliteten er meget sterk. Den som ikke tilhører en gjeng, havner utafor. Anonymkode: b8b90...9bd Det handler kanskje mest om egen opplevelse eller innstilling. Jeg har som tilflytter til Fosen opplevd det helt motsatte. Anonymkode: f8a36...b41
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #18 Skrevet 5. september 2023 Flyttet til Fosen da jeg fant en mann herfra for 12 år siden. Jeg er introvert og liker ikke folk, men synes de aller fleste har vært veldig imøtekommende og hyggelige her. Har flere som jeg definerer som venner nå, selv om vi ikke tilbringer så mye tid sammen, fordi jeg ikke har lyst. Hvor på Fosen bor du? Anonymkode: 1329d...acb
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #19 Skrevet 5. september 2023 Og Fosen består av mange kommuner, som er svært ulike. Å si at "folk på Fosen er sånn" osv blir veldig feil for meg. Jeg kommer selv fra en av fosen-kommunene, men bor ikke der nå lenger. Men det kommer nok veldig an på hvor på Fosen du er bosatt. Noen av kommunene er mer inkluderende og åpen enn andre! Anonymkode: ec9f1...24a
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #20 Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): orkanger er jo en by i seg selv, og kun 30 min kjøring fra tiller Anonymkode: 07ecb...9ba Den bystatusen er latterlig! Mer og mer rus og dritt der, folk fra Trondheim gjør narkobusinessen sin på orkanger. Dårlig skole, ikke et sted jeg ville bodd med barn, eller generelt. Syke boligpriser. Folka der har sine gjenger, til og med folk som har vokst opp der sliter med innpass og flytter vekk så fort de kan. Hva med Lensvik? Endel små plasser har veldig sammensveisa folk som finner på masse og nyinnflyttere er hjertlig velkomne. Tenker at uansett hvor man bor, så blir det ensomt om man ikke er med på noe. Melde seg som frivillig i røde kors, være aktiv i andre frivillige aktiviteter, kor, strikkekafe, you name it. Anonymkode: f7ddb...6c5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå