AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #61 Skrevet 4. september 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er mye som kan velges bort, for qll del, du trenger jo egentlig ingenting annet enn mat og husrom (som forøvrig heller ikke er en del av budsjettet) men poenget med sifo er at det simulerer et EKSEMPEL på budsjett som hvermannsen i en norsk husstand bruker penger på. Du må gjerne fortsette å kverulere på det men det beviser bare at du hverken forstår konseptet, hensikten eller ordet eksempel. Anbefaler at du leser på oslomet sine sider om du fortsatt er forvirret og ønsker å lære noe. Anonymkode: 38818...a96 Jeg kjenner i hvert fall igjen et skoleeksempel på kverulering når jeg ser det. Jesus 😆 Anonymkode: fe8f9...362
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #62 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg kjenner i hvert fall igjen et skoleeksempel på kverulering når jeg ser det. Jesus 😆 Anonymkode: fe8f9...362 Ja det kan være skikkelig tøft å få påpekt at man ikke forstår den grunnleggende hensikten i det man prøver å diskutere 🤷🏼♀️ Anonymkode: 38818...a96
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #63 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ser at jeg ikke kan følge sifos referansebudsjett. Jeg er lærer (adjunkt). Jeg tjener ikke godt nok til å kunne følge det. Jeg tok ikke inn bil i kalkulatoren, men vet hva jeg bruker på den. Uten bil, betaling av lånekassen, strøm, husleie og andre ting sifo ikke tar med, så mangler jeg 3000 i mnd Vis skjult innhold Anonymkode: 6ba21...990 Det var det jeg oppdaget også. I denne husstanden er vi to adjunkter. Vi la inn bilene. Men kalkulatoren tar kun hensyn til driftskostnader, ikke lån. Legger vi til huslån, billån, studielån, strøm, forsikringer og kommunale avgifter, så går vi 1000 kr i minus hver måned. Det er jo litt rart å legge opp til et budsjett som mange ikke vil klare å følge. Dette blir jo brukt som mål, når folk skal søke boliglån, og det blir vanskeligere å få lån, når flere av utgiftene er kunstig høye. Anonymkode: 518bd...ef2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #64 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var det jeg oppdaget også. I denne husstanden er vi to adjunkter. Vi la inn bilene. Men kalkulatoren tar kun hensyn til driftskostnader, ikke lån. Legger vi til huslån, billån, studielån, strøm, forsikringer og kommunale avgifter, så går vi 1000 kr i minus hver måned. Det er jo litt rart å legge opp til et budsjett som mange ikke vil klare å følge. Dette blir jo brukt som mål, når folk skal søke boliglån, og det blir vanskeligere å få lån, når flere av utgiftene er kunstig høye. Anonymkode: 518bd...ef2 Er da bedre at sifo beregner litt for høye utgifter enn for lave. Er 33.000 utbetalt før studielån er betalt? Anonymkode: c6cfa...719
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #65 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men det er da hva jeg har utbetalt. Og det går fint opp med meg, men du har kanskje høyere boutgifter enn meg. Og hvis du er alene med barn feks kan jeg jo forstå. Anonymkode: 1abe6...35c Var noe jeg ikke la inn. Barnehage f.eks, jeg vet jo kostnaden der. Så jeg så på sifos referansebudsjett og la til de tingene jeg har utenom, som boliglån, felleskostnader, lånekassen, barnehage. Og da går det ikke opp. Jeg må kutte ned på postene til sifo for at det skal gå rundt. Anonymkode: 6ba21...990
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #66 Skrevet 4. september 2023 SIFO er altfor lavt, bruker mye mer på alt Anonymkode: 2e227...58c 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #67 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): SIFO er altfor lavt, bruker mye mer på alt Anonymkode: 2e227...58c Det er ikke dermed sagt at det er SIFO det er noe feil med...... Anonymkode: 479b4...be9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå