AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #1 Skrevet 2. september 2023 Bor i midten av rekkehus. Dessverre er naboene mine sykt ekle og lar kattene og hundene sine gjøre fra seg overalt rett foran huset og inngangsdøren min, området er ellers gruset. Jeg vil gjerne gjøre det litt fint, men vet ikke hvordan. Regner med at alt av blomster, blomsterkasser og annen dekor vil bli pisset ned av naboens hunder, pluss brukt som bæsjrkasse av naboens katter. Området mellom vil dekkes av hundedritt. Noen som ser løsninger? Anonymkode: 900a0...3ba
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #2 Skrevet 2. september 2023 For å unngå kattebæsj i blomsterbed/plantekasser kan du legge duk og dekke jorden med dekorstein som feks slike: https://www.felleskjopet.no/hjem-og-fritid/hage/utemiljoe/dekorstein/dekorstein-skifer-sort-30-80mm-50316270/ I større bed kan du bruke elvestein https://www.steinsenteret.no/Elvestein Er området felles eller kan du sette opp gjerde på hver side mot naboene slik at hundene ikke kommer seg inn? Anonymkode: d2103...cc5 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #3 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): For å unngå kattebæsj i blomsterbed/plantekasser kan du legge duk og dekke jorden med dekorstein som feks slike: https://www.felleskjopet.no/hjem-og-fritid/hage/utemiljoe/dekorstein/dekorstein-skifer-sort-30-80mm-50316270/ I større bed kan du bruke elvestein https://www.steinsenteret.no/Elvestein Er området felles eller kan du sette opp gjerde på hver side mot naboene slik at hundene ikke kommer seg inn? Anonymkode: d2103...cc5 Takk for tips. Det er min eiendom, men det er veldig smalt. Jeg skal sjekke om det går an å gjerde inn, men tipper at de da vil fortsette å la hundene gjøre fra seg rett foran. Anonymkode: 900a0...3ba
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #4 Skrevet 3. september 2023 Råder deg til å plukke opp bæsjen og hive det inn på naboen sin eiendom. Men prøv å snakk med dem først? Anonymkode: b3949...d03
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #5 Skrevet 3. september 2023 Hvis du ikke kan sette opp gjerde ville jeg laget en rekke av krukker, som en blomstrende mur. Gjerne med espalier oppi, og ha klatreplanter der. Da kommer ikke hundene inn foran døren din i det minste. . Er det nok oppi krukkene går ikke kattene så mye oppi og graver heller, men da må det være fullt. Bringebær blir tett, stikker og vokser villig. Salg på hagesentre nå! Anonymkode: 394d0...8b6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #6 Skrevet 3. september 2023 Jeg er plaget med brunsnegler. Flyttet derfor hagen opp i høyden med frukttre og bærbusker. Hvis du skal ha grønnsakshage så kan du evt bruke plantekasser med lokk. Anonymkode: 50730...bfb
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #7 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (På 2.9.2023 den 19.38): Takk for tips. Det er min eiendom, men det er veldig smalt. Jeg skal sjekke om det går an å gjerde inn, men tipper at de da vil fortsette å la hundene gjøre fra seg rett foran. Anonymkode: 900a0...3ba For noen idiotnaboer. Da jeg bodde i rekkehus hadde jeg en røykende nabo som kastet sneipene inn i min hage. Jeg kastet de tilbake inn på hans veranda. Foreslår du gjør det samme med hundebæsjen! Anonymkode: d2103...cc5 1
newman01 Skrevet 4. september 2023 #8 Skrevet 4. september 2023 Beste er vel å prøve å ta naboens bikkje på fersken og snakke med naboen om problemet. Om ikke det funker får du kjøpe noen engangshansker og kaste bæsjen tilbake på trappa til eieren, og håpe det synker inn. Når det gjelder katter og dritt må du bare gjøre det ubehagelig nok for dem. Stein fungerer stort sett. Stikkende busker kan fungere. Hørte om noen som kuttet opp sånne spikermatte massasje-matter i passe store biter og gravde de ned i blomsterbedet med et tynt lag jord oppå. Akkurat nok til at det stakk i potene. Katt var aldri noe problem igjen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå