Gjest Gjest_moi_* Skrevet 20. januar 2006 #1 Skrevet 20. januar 2006 Jeg er kun interesser i å høre fra folk som har bodd eller bor i Kongsberg by, ikke de som bor utenfor eller folk som har hørt rykter. Hvordan er utelivet i byen ? Hvordan trivdes du ? Hvordan er det med narkotika og annen kriminalitet, er dette svært utbredt ? Hvordan er det med shopping og kafemuligheter ? Kongsberg er jo ingen stor by, men den er kanskje ikke fullt så stor på sladder som bygdene ? Hvordan er kollektivtilbudet ?
Eliza Doalot Skrevet 20. januar 2006 #2 Skrevet 20. januar 2006 Har bodd i Kongsberg i noen år, så prøver å svare jeg. Bare spør hvis det er mer du lurer på.. Jeg er kun interesser i å høre fra folk som har bodd eller bor i Kongsberg by, ikke de som bor utenfor eller folk som har hørt rykter. Hvordan er utelivet i byen ? Kommer vel ann på kravene du stiller, men jeg synes det er brukbart. Hvordan trivdes du ?Jeg trives veldig godt, Kongsberg er en liten trivelig by som ligger passe nærme andre større byer. Hvordan er det med narkotika og annen kriminalitet, er dette svært utbredt ?Noe er det vel, men jeg føler ikke at det er veldig utbredt. Hvordan er det med shopping og kafemuligheter ?Shopping er litt så som så, men mener å huske at det er utbedringer på gang. Cafemulighetene er gode. Kongsberg er jo ingen stor by, men den er kanskje ikke fullt så stor på sladder som bygdene ?Jeg har ikke merket noe sladder i det hele tatt, men så er ikke jeg herifra opprinnelig. Hvordan er kollektivtilbudet ?Jeg er ikke helt sikker,men jeg tror det er ganske bra både innad i Kongsberg og mot Oslo. ←
Ladyen Skrevet 20. januar 2006 #3 Skrevet 20. januar 2006 Har bodd der. Kongsberg er en trivelig by, med trivelige folk. Jeg liker dialekten også. Fine gamle hus, bakgårder m. svalganger og greier. Min by nr. to, her i verden.
Gjest Gjest_Johanna_* Skrevet 20. januar 2006 #4 Skrevet 20. januar 2006 Har bodd der tidligere og kjenner byen ganske bra. Jeg er kun interesser i å høre fra folk som har bodd eller bor i Kongsberg by, ikke de som bor utenfor eller folk som har hørt rykter. Hvordan er utelivet i byen ? Det kommer an på hvilken aldersgruppe du tilhører. Greit nok for 20+ Hvordan trivdes du ? Passe stor by samtidig som den ligger veldig sentralt til det meste. Ca. 1 time til hovedstad, sjøen, fjellet osv. Fin gammel bydel. Trivdes veldig godt. Det er en by hvor en stor del av befolkningen har flyttet dit fra andre byer i Norge, mye pga av høgskolen og industrien der. Hvordan er det med narkotika og annen kriminalitet, er dette svært utbredt ? Tror det blir omtrent det samme som andre mindre byer, men der er jeg ikke sikker. Hvordan er det med shopping og kafemuligheter ? Shoppingsenter midt i byen som nå skal utvides ganske kraftig. Flere hyggelige kafèer. Kongsberg er jo ingen stor by, men den er kanskje ikke fullt så stor på sladder som bygdene ? Byen er for stor til at en kan sammenligne med bygder ja, merket ikke noe spesielt til dette. Hvordan er kollektivtilbudet ? Mellom Kongsberg og Oslo veldig bra. Timeekspressen går hvertfall hver time på døgnet og jeg tror også det går tog forholdsvis ofte. Ellers i byen spørs det hvor du bor.← Skal du flytte til Kongsberg?
Gjest LoisLane Skrevet 20. januar 2006 #5 Skrevet 20. januar 2006 (endret) Jeg er kun interesser i å høre fra folk som har bodd eller bor i Kongsberg by, ikke de som bor utenfor eller folk som har hørt rykter. Hvordan er utelivet i byen ? Vet ikke så godt. Sånn midt på treet, innbiller jeg meg. Hvordan trivdes du ? Bra! Hvordan er det med narkotika og annen kriminalitet, er dette svært utbredt ? Ikke som jeg vet. Hvordan er det med shopping og kafemuligheter ? Greit nok å shoppe der. Nå skal jo senteret bli større også. Savner kanskje none butikker, men det er jo ikke avskrekkende langt til Liertoppen, eller Oslo for dne del. Koselige kafeer! Kongsberg er jo ingen stor by, men den er kanskje ikke fullt så stor på sladder som bygdene ? Det kan jeg ikke si noe generelt om. Vil bare anbefale Kongsberg - det er en trivelig by, med gode muligheter for friluftsliv og kort avstand til det meste. Og så er det pent der! Hvordan er kollektivtilbudet ? ← Endret 20. januar 2006 av LoisLane
skrue Skrevet 20. januar 2006 #6 Skrevet 20. januar 2006 (endret) Har bodd der. Kongsberg er en trivelig by, med trivelige folk. Jeg liker dialekten også. Fine gamle hus, bakgårder m. svalganger og greier. Min by nr. to, her i verden. ← Det skriver jeg under på. Alltid flott å komme tilbake til den byen når anledingen er der. Endret 20. januar 2006 av skrue
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2006 #7 Skrevet 21. januar 2006 Tusen takk for alle svar, dette hørtes lovende ut. Ja, jeg skal flytte dit
Eliza Doalot Skrevet 21. januar 2006 #8 Skrevet 21. januar 2006 Tusen takk for alle svar, dette hørtes lovende ut. Ja, jeg skal flytte dit ← Velkommen skal du være!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå