AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #1 Skrevet 2. september 2023 Jeg har en del kjøttretter av okse fra i går. Kan jeg lage en lasagne av dette? Eventuelt. Bare kutte det opp i små biter og la det koke et par timer i sausen? Anonymkode: 8cb7e...0cb
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #2 Skrevet 2. september 2023 Asap skulle det selvfølgelig stå i emnefeltet. Autokorrekt endret det til adapter 😅 Anonymkode: 8cb7e...0cb
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #3 Skrevet 2. september 2023 Nei, i lasagne bruks det kvernetkjøtt. Anonymkode: e726b...54b 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #4 Skrevet 2. september 2023 Kan du ikke kverne det? Ev låne en kjøttkvern av noen i nabolaget eller familie og få det kvernet? Jeg vet ikke helt med kjøttbiter i lasagne... man forventer vel heller ferdig kvernet kjøtt i noe slikt. Anonymkode: 04c71...25f 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #5 Skrevet 2. september 2023 Hva slags stykningsdel har du rester av? Hvordan er kjøttet tilberedt? Og hvorfor vil du koke kjøttet så lenge som et par timer i sausen - er det veldig seigt? Anonymkode: 0a5c5...4f8 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #6 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, i lasagne bruks det kvernetkjøtt. Anonymkode: e726b...54b AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du ikke kverne det? Ev låne en kjøttkvern av noen i nabolaget eller familie og få det kvernet? Jeg vet ikke helt med kjøttbiter i lasagne... man forventer vel heller ferdig kvernet kjøtt i noe slikt. Anonymkode: 04c71...25f Hvorfor i all verden skulle det ikke gå å bruke rester av stekt oksekjøtt i lasagne? Og hvorfor kverne allerede stekt kjøtt?? Eier dere ikke fantasi? Hva gjør dere med rester av stek eller liknende? Til TS: https://www.jamieoliver.com/recipes/pasta-recipes/incredible-leftover-lasagne/ Her kan du bruke rester av alle typer stekt kjøtt, men som du ser skal det tilsettes kun det siste kvarteret i sausen. Hvis du koker allerede stekt kjøtt i flere timer vil det bli tørt og seigt. Men mindre det er kjøtt med mye bindevev som krever lang koketid, og som du i utgangspunktet varmebehandlet for lite, jf mitt forrige innlegg i tråden. Anonymkode: 0a5c5...4f8 11 3
Brunhilde Skrevet 2. september 2023 #7 Skrevet 2. september 2023 Jeg fant også en oppskrift hvor man bruker kjøttbiter og ikke kjøttdeig. Jeg vil tro at det blir godt. 1
exictence Skrevet 2. september 2023 #8 Skrevet 2. september 2023 Jeg bruker alt mulig. Jeg hadde gjort det 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #9 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei, i lasagne bruks det kvernetkjøtt. Anonymkode: e726b...54b For noe tull 😂 klart man kan lage lasagne med biter Anonymkode: 0f918...107 8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #10 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hva slags stykningsdel har du rester av? Hvordan er kjøttet tilberedt? Og hvorfor vil du koke kjøttet så lenge som et par timer i sausen - er det veldig seigt? Anonymkode: 0a5c5...4f8 Langtidsopphold oksebryst (short ribs). Jeg koker det så lenge, fordi jeg alltid lager pasta hvor jeg koker det et par timer. Da får alle smakene, vinen og kraften satt seg skikkelig (briker en italiensk tradisjonsoppskrift. Men har bare brukt en blanding av kvernet okse og svin før. Nå hadde jeg litt mye rester av gårsdagens agnolotti med braisert shortribs. Så ville bruke det. Anonymkode: 8cb7e...0cb
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #11 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du ikke kverne det? Ev låne en kjøttkvern av noen i nabolaget eller familie og få det kvernet? Jeg vet ikke helt med kjøttbiter i lasagne... man forventer vel heller ferdig kvernet kjøtt i noe slikt. Anonymkode: 04c71...25f Detver allerede langtidskokt og ikke mulig å kverne. Jeg kverner som regel all kjøttdeig selv, men da selvfølgelig rått.. Ts Anonymkode: 8cb7e...0cb 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #12 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Langtidsopphold oksebryst (short ribs). Jeg koker det så lenge, fordi jeg alltid lager pasta hvor jeg koker det et par timer. Da får alle smakene, vinen og kraften satt seg skikkelig (briker en italiensk tradisjonsoppskrift. Men har bare brukt en blanding av kvernet okse og svin før. Nå hadde jeg litt mye rester av gårsdagens agnolotti med braisert shortribs. Så ville bruke det. Anonymkode: 8cb7e...0cb Langtidskokt* - ikke langtidsopphold Lasagne* - ikke pasta Herlighet jeg vet ikke hva autokorrekt driver med. Skal prøve å skru den av (om jeg finner ut hvordan) Ts Anonymkode: 8cb7e...0cb
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #13 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Langtidsopphold oksebryst (short ribs). Jeg koker det så lenge, fordi jeg alltid lager pasta hvor jeg koker det et par timer. Da får alle smakene, vinen og kraften satt seg skikkelig (briker en italiensk tradisjonsoppskrift. Men har bare brukt en blanding av kvernet okse og svin før. Nå hadde jeg litt mye rester av gårsdagens agnolotti med braisert shortribs. Så ville bruke det. Anonymkode: 8cb7e...0cb Det blir jo supergodt i lasagne, og du trenger som sagt bare å varme det opp i sausen i et kvarters tid. Ta i alt av sausrester også, det blir supert. Selv bruker jeg alt mulig av langtidskokte gryterester som ragù til pasta (feks pappardelle), det blir alltid veldig godt. Anonymkode: 0a5c5...4f8 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #14 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en del kjøttretter av okse fra i går. Kan jeg lage en lasagne av dette? Eventuelt. Bare kutte det opp i små biter og la det koke et par timer i sausen? Anonymkode: 8cb7e...0cb Ingen problem! Elsker å eksperimentere på kjøkkenet og dette er noe jeg lett hadde prøvd ud hadde jeg hatt muligheten! Anonymkode: 7154b...9d2
Daria Skrevet 2. september 2023 #15 Skrevet 2. september 2023 Med mindre du skal delta i en kokkekonkurranse med strenge kriterier, ser jeg ingen grunn til at det ikke skulle gå helt fint.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #16 Skrevet 2. september 2023 Jeg ser ikke noe problem med det. Altså Toro selv har jo en lasagne pakke som bokstavlig talt heter noe som: «rester». Der det er meningen at man bruker det man har liggende. Ser ikke noe galt i å bruke kjøtt man har liggende. Anonymkode: 9d7a2...592
Ugresset Skrevet 3. september 2023 #17 Skrevet 3. september 2023 Hvordan ble det, TS? Med langtidskokt oksekjøtt hadde jeg laget en skikkelig digg chili con carne, fordi det er helt fantastisk med mørt oksekjøtt i, i stede for kjøttdeig som man ofte bruker her til lands. Jeg elsker lasagne da og hadde blitt superglad for å få servert en lasagne med så godt kjøtt i! 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #18 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (På 2.9.2023 den 16.56): Langtidsopphold oksebryst (short ribs). Jeg koker det så lenge, fordi jeg alltid lager pasta hvor jeg koker det et par timer. Da får alle smakene, vinen og kraften satt seg skikkelig (briker en italiensk tradisjonsoppskrift. Men har bare brukt en blanding av kvernet okse og svin før. Nå hadde jeg litt mye rester av gårsdagens agnolotti med braisert shortribs. Så ville bruke det. Anonymkode: 8cb7e...0cb Høres helt nydelig ut til lasange. Anonymkode: 2f4ac...469 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå