AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #21 Skrevet 2. september 2023 Søk om besøksforbud med en gang. Da har han hverken lov til å oppsøke deg fysisk eller via telefon og sosiale medier. Dette er ikke spesielt vanskelig å få når man har dokumentasjon på trusler og i mitt tilfellet gikk det under to døgn fra jeg søkte til det var innvilget. Du bør også anmelde men besøksforbud er mer effektivt og han blir arrestert om han bryter det. Er det en venn du kan være hos? Evt leie en Airbnb? Anonymkode: 4ed80...c66 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #22 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Synes det er naivt å tenke sånn. Mange får ikke hjelp og politiet sier bare «ring oss hvis han gjør noe mer» når du allerede har anmeldt han 5 ganger for trusler. Man kan bare lure på hva de venter på… Anonymkode: e7c97...4e6 Jeg trengte bare å levere inn en faktisk anmeldelse. Anonymkode: cb1ef...936
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #23 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eksen min har de siste 12 timene ringt meg 170 ganger på forskjellige sosiale medier, med forskjellige profiler og sendt meg 19 meldinger. Det er 3 måneder siden vi gjorde det slutt, og han har ikke gjort dette før nå. Grunnen er at han fant ut at jeg ikke sov hjemme i går. Han gir vage trusler som «bare vent å se de neste dagene». Jeg har blokkert han overalt, og nye profiler når de oppstår, så han får ikke ringt meg noe mer, men han sender meldinger til mine familiemedlemmer og venner nå. Jeg ber de blokkere han fortløpende men jeg blir helt nervevrak av å få melding etter melding som starter med «jeg fikk en melding av…». Jeg har kontaktet moren hans, og hun har lest meldingen min men ikke svart meg. Han truet meg også på telefon med å spre ting om meg til kollegaene mine, nevnte at han har bilder og videoer fra vi var sammen (seksuelt). Han har ikke fysisk møtt opp noe sted og ikke truet med noe fysisk vold. Jeg har det helt jævlig, jeg er helt satt ut og i sjokk. Kan noen hjelpe meg? Hvem kontakter jeg? Noen som kan trøste meg på noen måte? Er det støttetelefon jeg kan ringe for emosjonell hlep? Anonymkode: db6cd...c89 Vært i eksakt samme situasjon... Endte ikke bra. Jeg anmeldte og politiet tok han inn til avhør men ingenting mer ble gjort. Henlagt. Oppsøk Krisesenter eller gå mer i skjul, søk beskyttelse hos en annen som kan beskytte deg. Politiet gjør ingenting. Anonymkode: ce82c...855 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #24 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Synes det er naivt å tenke sånn. Mange får ikke hjelp og politiet sier bare «ring oss hvis han gjør noe mer» når du allerede har anmeldt han 5 ganger for trusler. Man kan bare lure på hva de venter på… Anonymkode: e7c97...4e6 De bryr seg ikke. Jeg anmeldte men han kom på døren og ble utsatt for grov vold med mer i åtte timer. Strupehodet er fortsatt ikke bra, selv om dette er over ti år siden. Anmeldte men de henla og bare fnøs av det. Anonymkode: ce82c...855 9
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #25 Skrevet 2. september 2023 Er jeg den eneste som bare hadde skrudd av tlf, boltrer meg ned i sofaen med masse godteri og en film eller serie? Hjemme eller hos en random Anonymkode: c48ac...0f4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #26 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er jeg den eneste som bare hadde skrudd av tlf, boltrer meg ned i sofaen med masse godteri og en film eller serie? Hjemme eller hos en random Anonymkode: c48ac...0f4 TS. Jeg skulle så gjerne klart det! Jeg har ikke fått det til, blitt skikkelig engstelig for å slukke alle «branner» som oppstår når han sender meldinger til familie og venner. En venn av meg sa «hvorfor lar du han terrorisere deg? Skru av telefonen» og jeg er jo ikke uenig, bare gjør ikke noe med angsten jeg kjenner på i dag å ikke se telefonene rulle inn. Klarer ikke koble det ut 😕 Anonymkode: db6cd...c89 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #27 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Søk om besøksforbud med en gang. Da har han hverken lov til å oppsøke deg fysisk eller via telefon og sosiale medier. Dette er ikke spesielt vanskelig å få når man har dokumentasjon på trusler og i mitt tilfellet gikk det under to døgn fra jeg søkte til det var innvilget. Du bør også anmelde men besøksforbud er mer effektivt og han blir arrestert om han bryter det. Er det en venn du kan være hos? Evt leie en Airbnb? Anonymkode: 4ed80...c66 Takk for svar. Da jeg snakket med politet nevnte de det ikke som et alternativ engang. Følte de ikke synes det er så alvorlig siden han ikke truer meg på livet. De sa jeg kunne kontakte de igjen om situasjonen eskalerer, men jeg skulle gjerne hatt hjelp av de til deeskalering så jeg slipper at han fysisk møter opp på jobben eller noe sånt. Nå vet jeg jo ikke hva han er kapable til å finne på. Jeg har screenshots av meldinger med trusler, og nevnte dette. Burde jeg unblocke han for å få mer dokumentasjon? Er så usikker på hva som er riktig måte å gå frem på her. Jeg ønsker bare å få leve livet mitt uten han i fred… Anonymkode: db6cd...c89 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #28 Skrevet 2. september 2023 Fortalte du politiet at han har skrevet at du skal se hva som skjer de neste dagene? Det er jo en underliggende, indirekte trussel fra hans side og noe politiet burde tatt på alvor! I tillegg er det større risiko for vold ved bruddsituasjon og første tiden etter. Har denne mannen vært fysisk, psykisk eller materielt voldelig før du gjorde det slutt? Har han et kjent sinnemestringsproblem? Anonymkode: 2cb87...147 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #29 Skrevet 2. september 2023 Ring politiet på nytt. Si at det ikke roer seg, men blir verre og at du er redd. Spør om kontakt og besøksforbud, og om muligheten for at de ringer og ber han roe seg. Om du ikke har et trygt sted å være kan du ta kontakt med krisesenter. Anonymkode: cfc74...ee1 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #30 Skrevet 2. september 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: TS. Takk for gode svar. Jeg snakket med VO-linjen, som ba meg kontakte politet. Jeg kontaktet politet, og de ba meg kontakte nettpatruljen til uken angående trusler om spredning av bilder og liknende. Ellers rådet politet meg til å ikke svare. Jeg føler meg ikke noe tryggere, for å være ærlig. Jeg vet ikke hva jeg skulle ønske de kunne gjort, men jeg kjenner fortsatt på stor uro og er usikker på hva jeg skal gjøre nå utenom å bare vente på katastrofe og f***nskap fra han Anonymkode: db6cd...c89 Jeg hadde ringt på nytt! De kan ikke utelukke at han er voldelig og han burde ilegges besøksforbud. de burde iallefall ta kontakt med fyren. Anonymkode: 527d9...77b 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #31 Skrevet 2. september 2023 Oppsøk krisesenter ❤️ Anonymkode: bacea...eaa 3
NiceOrNothing Skrevet 2. september 2023 #32 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Eksen min har de siste 12 timene ringt meg 170 ganger på forskjellige sosiale medier, med forskjellige profiler og sendt meg 19 meldinger. Det er 3 måneder siden vi gjorde det slutt, og han har ikke gjort dette før nå. Grunnen er at han fant ut at jeg ikke sov hjemme i går. Han gir vage trusler som «bare vent å se de neste dagene». Jeg har blokkert han overalt, og nye profiler når de oppstår, så han får ikke ringt meg noe mer, men han sender meldinger til mine familiemedlemmer og venner nå. Jeg ber de blokkere han fortløpende men jeg blir helt nervevrak av å få melding etter melding som starter med «jeg fikk en melding av…». Jeg har kontaktet moren hans, og hun har lest meldingen min men ikke svart meg. Han truet meg også på telefon med å spre ting om meg til kollegaene mine, nevnte at han har bilder og videoer fra vi var sammen (seksuelt). Han har ikke fysisk møtt opp noe sted og ikke truet med noe fysisk vold. Jeg har det helt jævlig, jeg er helt satt ut og i sjokk. Kan noen hjelpe meg? Hvem kontakter jeg? Noen som kan trøste meg på noen måte? Er det støttetelefon jeg kan ringe for emosjonell hlep? Anonymkode: db6cd...c89 Ring politiet , anmeld for trakkasering . de gir han et kontaktforbud . Du har jo beviser 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #33 Skrevet 2. september 2023 Ikke ha han blokkert. Spar på alt av meldinger du får som dokumentasjon. Du kan også direkte be dem om å ringe han: Søk om besøksforbud så fort som mulig. Anonymkode: 4ed80...c66 4
NiceOrNothing Skrevet 2. september 2023 #34 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De bryr seg ikke. Jeg anmeldte men han kom på døren og ble utsatt for grov vold med mer i åtte timer. Strupehodet er fortsatt ikke bra, selv om dette er over ti år siden. Anmeldte men de henla og bare fnøs av det. Anonymkode: ce82c...855 Det spørs nok helt hvilke politikammer man tilhører . Jeg opplevde å bli tatt på alvor , å min eks fikk totalt tre kontaktforbud før han ga seg . Du må si at du ikke finner deg i å leve i angst for om han tar kontakt på et eller annet vis . Det er faktisk straffbart å true og trakkasere folk . Ofte gjør de ikke alvor av truslene , men det er svært ubehagelig å stå i . Ring politi på nytt . 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #35 Skrevet 2. september 2023 Fjern blokkeringen. Du trenger dessverre så mange trusselmeldinger fra han som mulig. Ring ditt nærmeste krisesenter. De kan gi deg gode råd og ved behov et trygt sted å være. Anonymkode: 64d21...5c6 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #36 Skrevet 2. september 2023 Ring krisesenteret! De kan hjelpe deg og også hjelpe med å ringe politiet for deg, for denne fyren høres både desperat og truende ut! Politiet må oppsøke han og gi han en advarsel før han evt sprer bilder/videoer av deg! Det kan også hende at han prøver å oppsøke deg eller noen du kjenner, sier ikke dette for å skremme deg men en slik eks som er ute etter å skade deg er alvorlig! Anonymkode: f3875...edb 1
jabx Skrevet 2. september 2023 #37 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): TS. Takk for gode svar. Jeg snakket med VO-linjen, som ba meg kontakte politet. Jeg kontaktet politet, og de ba meg kontakte nettpatruljen til uken angående trusler om spredning av bilder og liknende. Ellers rådet politet meg til å ikke svare. Jeg føler meg ikke noe tryggere, for å være ærlig. Jeg vet ikke hva jeg skulle ønske de kunne gjort, men jeg kjenner fortsatt på stor uro og er usikker på hva jeg skal gjøre nå utenom å bare vente på katastrofe og f***nskap fra han Anonymkode: db6cd...c89 Du kan dra til nærmeste politistasjon og be om besøksforbud. Du trenger ikke anmelde for å få besøksforbud (men det kan være det opprettes straffesak hvis politiet får opplysninger som tilsier at det bør opprettes).
jabx Skrevet 2. september 2023 #38 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan politiet ta en telefon til han og be han roe seg? Slik at han skjønner at han er under oppsikt? Anonymkode: 4b33f...c07 Det kan i utgangspunktet ikke gjøres. Det måtte være gjennom besøksforbud, eventuelt kanskje et formelt pålegg om å ikke ta kontakt (men dette kan ikke ha lang varighet).
jabx Skrevet 2. september 2023 #39 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Anmelde? Det blir jo bare henlagt. Man vet dessuten ikke hvordan eksen reagerer på dette. Ting kan eskalere. Dessverre. Anonymkode: e7c97...4e6 Selv om saken henlegges så kan det ilegges besøksforbud og man kan ta i bruk andre sikkerhetstiltak ved behov. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #40 Skrevet 3. september 2023 jabx skrev (6 timer siden): Selv om saken henlegges så kan det ilegges besøksforbud og man kan ta i bruk andre sikkerhetstiltak ved behov. Hva om vedkommende er din nærmeste nabo? Besøksforbud er ikke mulig da. Anonymkode: e7c97...4e6
Anbefalte innlegg