Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er jeg som er urimelig her, ettersom samboer og jeg ikke forstår hverandre. Tror derfor det hadde vært litt fint med andres tanker rundt dette, så jeg ikke er urimelig..

Enkelt forklar, så har jeg mistet sertifikatet på bakgrunn av besvimelser. Jeg har mistet den frem til februar neste år (må et år uten besvimelser). Jeg jobber 25 minutter unna med bil, men det tar meg 2t med tog og buss. Det vil si at jeg drar hjemme ifra 05:30, og er hjemme 18:30 ca. Samboer har nå kjørt meg til jobb i underkant av en uke, og sier at han ikke kan fortsette med det pga km stand på bilen, og fordi han aldri får gjort noe på dagen - fordi han må kjøre/hente meg. Jeg har full forståelse for at dette er kjipt, og at det er kjedelig i lengden. 

MEN, her kommer nok det som gjør at jeg i hvert fall føler at jeg blir litt skuffet. Bare så det er sagt, så jobber han ikke. Er hjemme og gjør det han vil, når han vil (men mindre han har kjørt og hentet meg på jobb).                          
Så, tilbake til 2019 da kjørte jeg rundt på han i 3-4 mnd fordi han hadde mistet lappen. Den fikk han så tilbake, men måtte så i fengsel i 9 mnd for slossing (gammel hendelse fra 2013) I denne perioden var en av de nærmeste familie av meg syk, samt at jeg jobbet 80% OG var fulltidsstudent. Selv valgte jeg fortsatt å støtte samboer, så det ble derfor pendling 14 mil (tur retur) for å besøke han 3xi uka, rett tilbake på univeristetssykehuset for å vente på at noen skulle dø, på jobb dagen derpå, for å fortsette slik helt til familiemedlemmet døde. Vi fikk beskjed om at det mest sannsynlig kun ville ta noen dager før han døde, så med legeerklæring om at dette ville skje - fikk jeg samboer ut av fengsel 3 dager før, så han rakk de siste døgnene. Dagene etterpå var skuffende, da samboer valgte å ta med seg kompiser hjem på øl, ha overnatting av kompis, og ikke kunne kjøre meg til sykehuset selvom det kostet skjorta å stå parker der. Dette er jo kanskje ting jeg burde legge bak meg, da samboer sier han er lei seg for det nå. Men jeg føler aldri helt at han vil gjøre opp for seg. Jeg er helt innforstått med at jeg selv valgte å gjøre det.. så kanskje det som sagt er jeg som er urimelig. 

Så det jeg egentlig spør om, er:

Synes dere det er urimelig av meg å forvente at samboer stiller opp nå disse 8 mnd med kjøring til/fra jobb, eller hvert fall en av veiene? Jeg betaler alltid diesel, og har til og med tilbudt å kjøpe en «pendlebil» hvis han kan kjøre. Men det hjelper da ikke på at det går utover dagen hans..

Skjønner muligens at jeg er litt kravstor her.. men trenger kanskje å høre det fra noen andre enn sambo 😅

Anonymkode: 2ab02...f41

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan ikke kreve at han skal kjøre rundt på deg. Så du er urimelig. 

Skrevet

Han er fullstendig urimelig.. Om den kilometerstand er så veldig farlig så hadde jeg skaffet en skikkelig billig bil nr 2 og fått han til å kjøre den. Hvem eier den bilen som brukes nå? 

Og med mindre han ikke jobber fordi han er helt arbeidsufør så hadde jeg gått fra han.. 

Anonymkode: acc1b...2ea

• Liker 18
  • Nyttig 8
Skrevet

Nei det synes jeg ikke. Min partner klarte å få gassen i bånn 1 forbanna gang ( kjører som en sinke vanligvis, ny elektrisk bil som reagerte litt vel). De sekundene det tok før han klarte å slippe gassen var det kontroll og han mistet lappen for 6 mnd.

Jeg var midt i en depresjon, men hadde ikke annet valg enn å få han frem og tilbake på jobb i 6 mnd. Går ikke buss her vi bor. Han kunne da ikke være uten inntekt i 6 mnd. 

Det fikk meg da opp av senga hver morgen. Selv om alt skrittet i mot. 

Anonymkode: ff6af...915

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Han høres jo ikke ut som noe kupp akkurat, den mannen der. Han går hjemme bare? Håper ihverfall at din jobb og dine penger ikke kommer ham til gode i det hele tatt! Og du har fått ham ut av fengsel for slåssing så han kunne drikke øl med kompiser?  Sjarmtroll. 

Anonymkode: 9ce6c...614

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvorfor jobber han ikke selv? 

• Liker 1
Skrevet

Kilometerstanden?? 
Hvem sin bil er det? (Eller hvem betaler kostnader ved bilholdet?) Du er ikke urimelig når han bare går hjemme. Men hvorfor gidder du satse på en sånn fyr?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han høres jo ikke ut som noe kupp akkurat, den mannen der. Han går hjemme bare? Håper ihverfall at din jobb og dine penger ikke kommer ham til gode i det hele tatt! Og du har fått ham ut av fengsel for slåssing så han kunne drikke øl med kompiser?  Sjarmtroll. 

Han går hjemme, og er uføretrygdet - men har lov til å jobbe 50%. Han kunne fint jobbet 100%, men synes startlønnen over alt er for dårlig, selv om han ikke har fullført VGS en gang og ikke har arbeidserfaring (og han er over 30 nå..).

Det kommer han nok litt til gode, da vi bor i min leilighet, og jeg betaler 3X så mye som han.  Jeg forventer 4500,- av han i mnd, noe som jeg ofte må mase på, eller som kommer i hytt og pine i mindre beløp..

sorry, mye frustrasjon her!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Han er urimelig . Er det km stand i forhold til forsikring ? Den kan jo justeres opp… Ja han må betale litt mer i forsikring men vet du hva … Helt greit når han ikke har jobb uansett at han kjører deg .

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg ser ikke problemet med å kjøre og hente noen, men du kan ikke forvente at han skal kjøre og hente deg hver dag. Han har jo ett liv han også og må få leve det slik han vil uten å måtte være sjåfør for andre med mindre han vil det selv. Så lenge det går offentlig transport så klarer folk seg fint uten å måtte ha privatsjåfør. Uansett om det tar mer tid og du må stå opp tidligere.

Ja fortiden bør du legge bak deg. Uansett hva som er skjedd og gjort i fortiden så kan du ikke forvente at han skal kjøre på deg uten han vil det selv. Jeg tenker du klarer fint å ta buss til Februar når du får lappen tilbake. 

Endret av Elooon
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kilometerstanden?? 
Hvem sin bil er det? (Eller hvem betaler kostnader ved bilholdet?) Du er ikke urimelig når han bare går hjemme. Men hvorfor gidder du satse på en sånn fyr?

Det er hans bil, som forøvrig koster over en halv million som han har tatt opp lån for å kjøpe, men 4500kr til meg i mnd syntes han det er vanskelig eller kjedelig å betale.. Derfor jeg har tilbud meg å kjøpe en bil som vi heller kan bruke. Men det hjelper ikke, for da går det fortsatt ut over dagen hans.. sier han.

• Liker 1
Skrevet

Men å ha lån til leilighet vil han ikke? 
IKKE få barn med ham der, uansett hvor mye han maser. Ville hivd ham ut.

Anonymkode: 4f85a...536

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
Elooon skrev (2 minutter siden):

Jeg ser ikke problemet med å kjøre og hente noen, men du kan ikke forvente at han skal kjøre og hente deg hver dag. Han har jo ett liv han også og må få leve det slik han vil uten å måtte være sjåfør for andre med mindre han vil det selv. Så lenge det går offentlig transport så klarer folk seg fint uten å måtte ha privatsjåfør. Uansett om det tar mer tid og du må stå opp tidligere.

Ja fortiden bør du legge bak deg. Uansett hva som er skjedd og gjort i fortiden så kan du ikke forvente at han skal kjøre på deg uten han vil det selv. Jeg tenker du klarer fint å ta buss til Februar når du får lappen tilbake. 

Helt enig med fortiden, men tenker samtidig at jeg gjorde det for han, så jeg hadde kanskje håpet han gjorde det for meg. menmen..

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men å ha lån til leilighet vil han ikke? 
IKKE få barn med ham der, uansett hvor mye han maser. Ville hivd ham ut.

Anonymkode: 4f85a...536

Ja, det stemmer at han heller ikke vil kjøpe seg inn ja.. Tror nok det er en dårlig ide ja.. Uenige om for mye ser det ut til..

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han går hjemme, og er uføretrygdet - men har lov til å jobbe 50%. Han kunne fint jobbet 100%, men synes startlønnen over alt er for dårlig, selv om han ikke har fullført VGS en gang og ikke har arbeidserfaring (og han er over 30 nå..).

Det kommer han nok litt til gode, da vi bor i min leilighet, og jeg betaler 3X så mye som han.  Jeg forventer 4500,- av han i mnd, noe som jeg ofte må mase på, eller som kommer i hytt og pine i mindre beløp..

sorry, mye frustrasjon her!

Oj, for et kupp.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan forstå at det blir drøyt å kjøre deg til og fra jobb i 8 måneder, men å sutre etter kun 1 uke blir vel drøyt og egoistisk for min del.

Har du undersøkt om det er kollegaer du kunne få sitte på med en og annen dagen? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kilometerstanden?? 

Hans bil, derfor jeg har tilbudt å kjøpe en annen bil - om han da kan kjøre uten å måtte bruke sin egen. 

Vi har vært sammen i 7 år, så er vel derfor det er litt håpløst hele greia..

Skrevet

Jeg syns ikke du er urimelig i det hele tatt.... Min samboer mistet lappen for fyllekjøring. Det skjedde rett før vi ble sammen så han hadde igjen nesten 2 år før han fikk kjøre opp til bil igjen når jeg ble kjent med han. Og jeg kjørte han på jobb, nesten hver dag. Og andre plasser han trengte å dra. I nesten 2 år... Og da studerte og jobbet jeg.. 

Syns partneren din høres ut som han enten er skikkelig lat eller jævlig ego som ikke gidder å kjøre deg så du slipper å måtte få så lang reisevei, spesielt når han ikke har noe jobb eller noe han skal i løpet av dagene.... 

Anonymkode: 2f2b7...83e

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er hans bil, som forøvrig koster over en halv million som han har tatt opp lån for å kjøpe, men 4500kr til meg i mnd syntes han det er vanskelig eller kjedelig å betale.. Derfor jeg har tilbud meg å kjøpe en bil som vi heller kan bruke. Men det hjelper ikke, for da går det fortsatt ut over dagen hans.. sier han.

Kast han ut og gjør det slutt... Finn deg en bedre mann.

Anonymkode: 2f2b7...83e

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Helt enig med fortiden, men tenker samtidig at jeg gjorde det for han, så jeg hadde kanskje håpet han gjorde det for meg. menmen..

Alle skal gjøre ting for hverandre, men kan ikke forventes å bli kjørt hver dag av andre i flere måneder synes jeg i alle fall. Når det går buss også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...