Gå til innhold

Dagen ble ikke som den skulle! Proppet i meg en hel melkesjokolade til kaffen istedenfor å trene.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja jeg har perioder der kroppen bare ikke vil.

Da bør du absolutt lytte til kroppens signaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

exictence skrev (Akkurat nå):

Da bør du absolutt lytte til kroppens signaler

Signalene idag var, sitt i sofaen og spis sjokolade. Kanskje det ville skjedd fnulykke lm jeg dro ut. 😅🙉 er litt overtroisk. 

Anonymkode: dd961...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Signalene idag var, sitt i sofaen og spis sjokolade. Kanskje det ville skjedd fnulykke lm jeg dro ut. 😅🙉 er litt overtroisk. 

"En ulykke" skulle det stå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsss... spist er spist, ingen fare. Ta deg en treningsøkt nå da, og spis bare litt mindre til middag om du er veldig bekymret. No stress :)

Endret av Snabeltann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare trene som normalt og spise høyprotein resten av dagen så går det fint. Helst proteinpulver om du har det. Ikke spis brød eller annen mat med mye karbohydrater. Unngå for mye fett. Da vil kroppen din forbrenne mesteparten av sjokoladen.

Anonymkode: 6896b...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ha, ha,  ikke alle signalene burde lyttes til 😆

Men tror neppe det er lurt til å tvinge seg til å gjøre noe man blir dårlig av og har veldig lite lyst til, og man vet at resultatet blir negativt for humøret og velværet.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan du ikke gå på trening nå da?

Noe av problemet mange har når det gjelder vektnedgang er denne alt eller ingenting greia. "Ops, spiste sjokolade i dag, da er det poengløst å trene". Eller "spiste godteri til lunsj, da er dagen ødelagt og jeg kan like godt spise en svær pizza til middag i stedet for laksen jeg planla".

Nei, det må ikke være slik. Du kan spise sjokolade og så trene og ha en sunn middag. Du kan ha litt godteri til lunsj og likevel spise middagen du planla. Alt hjelper, hvis du gir opp tidlig på dagen og så fortsetter å spise usunt, det er da du har gjort alt verre for deg selv.

Jeg har ingen tro på denne alt eller ingenting holdningen, men på sunn balanse. Litt av alt, men ikke for mye av noe.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en dag i går der det ble både sjokolade, brownies, potetgull og is. Smakte godt, men følte meg helt rævva etterpå. Så i dag har jeg gått 18 km i marka og legger meg på 1000 kcal i dag, så er ikke skaden så stor. Bmi på 19. 

Anonymkode: e7ab1...6a9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå videre! Det er lørdag! Lov da. Sikkert en grunn til at kroppen ikke følte for å trene. Noen ganger trenger man i stedet sjokolade. 

Anonymkode: db202...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja jeg går altså hver dag i gjennomsnitt 2timer hvis ikke mer. Går raskt. Helt avhengig av det. 

Litt om mitt liv Spiser litt av hvert - litt ferdigfryst pizza, grønnsaker og kylling, fisk og søtpoteter, yoghurt til frokost/banalapper . Unngpr brød og melsk, blir oppblåst.

Spiser daglig brokkoli fordi jeg elsker det. Litt sjokolade hver dag faktisk, bare litt og ikke så mye som idag. Chips kun i helgene, dropper i helgene også. (Føler det er verstingen). Drikker ofte øl, fordi jeg elsker det...

Så holdes jeg nede på min vekt på rundt 62-63. Er 35 år😊 ts

Sjokolade hver dag (selv om ikke så mye som i dag), og mye øl....vel..sånt er oppskriften på magefett. Og hvor mye chips hver helg, en hel pose, vs et par never. Det er ikke så mye snakk om kalorier bestandig, men hva slags type kalorier. Jeg holder meg slank på 2000 kalorier - uten trening. Men jeg spiser riktig, og spiser svært sjeldent ferdigmat, sjokolade, og drikker aldri alkohol.
Godt med proteiner og viktig næring fra egg, rent rødt kjøtt, både hvit og fet fisk - gjennom hele uken. Mye grønt til. Kaldpresset olivenolje i salat, godt fett fra avokado og litt nøtter. Jeg får lite cravings når jeg spiser sånn. 

Alkohol øker risikoen for magefett og bremser fettforbrenningen i kroppen. Det anbefales å redusere alkoholinntaket til et minimum, maks to enheter i uka. 

Anonymkode: 03552...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du veier jo bare 63 kg, er ikke akkurat en bolle. Kan fint spise et par sjokoladeplater uten å risikere å bli tykk og god.

Anonymkode: dc2cf...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krever nok litt mer enn 2 timer gåing å forbrenne 200 gram sjokolade. Om du trener relativt hardt klarer du kanskje 500 kalorier i timen.

Men som andre sier, hvorfor utelukker det ene det andre? Dagen er fremdeles ung og du rekker fint en god tur før kvelden.

Anonymkode: 02bd3...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Krever nok litt mer enn 2 timer gåing å forbrenne 200 gram sjokolade. Om du trener relativt hardt klarer du kanskje 500 kalorier i timen.

Men som andre sier, hvorfor utelukker det ene det andre? Dagen er fremdeles ung og du rekker fint en god tur før kvelden.

Anonymkode: 02bd3...c8e

Du må faktisk løpe 2 timer i 9-10 km/t for å forbrenne den sjokoladen 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sjokolade hver dag (selv om ikke så mye som i dag), og mye øl....vel..sånt er oppskriften på magefett. Og hvor mye chips hver helg, en hel pose, vs et par never. Det er ikke så mye snakk om kalorier bestandig, men hva slags type kalorier. Jeg holder meg slank på 2000 kalorier - uten trening. Men jeg spiser riktig, og spiser svært sjeldent ferdigmat, sjokolade, og drikker aldri alkohol.
Godt med proteiner og viktig næring fra egg, rent rødt kjøtt, både hvit og fet fisk - gjennom hele uken. Mye grønt til. Kaldpresset olivenolje i salat, godt fett fra avokado og litt nøtter. Jeg får lite cravings når jeg spiser sånn. 

Alkohol øker risikoen for magefett og bremser fettforbrenningen i kroppen. Det anbefales å redusere alkoholinntaket til et minimum, maks to enheter i uka. 

Anonymkode: 03552...b4a

Ts her, til tross øl og vin har jeg slank mage og lite fettprosent. Er nok bare heldig. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du må faktisk løpe 2 timer i 9-10 km/t for å forbrenne den sjokoladen 🤪

Nei?😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er 1120 kalorier i en vanlig Freia melkesjokolade på 200 gram, så det får du ikke gått av deg på 2 timer. Du vil kun forbrenne ca. halvparten med den kroppsvekten du har nå, hvis du ikke bærer tungt eller noe slikt i tillegg. Det ville allikevel vært bedre enn ingenting. 

Sånn ellers er det ikke noe problem å skeie litt ut innimellom. Jeg har selv en BMI på 21, men er ikke fornøyd, fordi jeg higer etter drømmekroppen. Jeg klarer heller ikke å holde meg unna søtsaker, så vekten står på stedet hvil. Jeg har også trykket i meg masse sjokolade, kjeks og potetgull i dag. 

Anonymkode: d27cb...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har gjort begge deler i dag. Først tur i et par timer, så en kopp kaffe og 2 twistbiter da jeg kom hjem.

Det er mulig jeg spiser litt mer sjokolade i kveld, men jeg har også sår hals, så egentlig frister det mer med iskrem, så hvis jeg har noe på lur i fryseboksen velger jeg nok det fremfor sjokolade.

Jeg liker å kose meg litt på lørdagen, resten av uka er jeg egentlig ganske sunn fordi jeg trives med vekten jeg har og ikke ønsker å gå opp noe særlig.

Anonymkode: f3726...3fe

Gisp, to hele twistbiter!! 

Anonymkode: 3d50f...da5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er 1120 kalorier i en vanlig Freia melkesjokolade på 200 gram, så det får du ikke gått av deg på 2 timer. Du vil kun forbrenne ca. halvparten med den kroppsvekten du har nå, hvis du ikke bærer tungt eller noe slikt i tillegg. Det ville allikevel vært bedre enn ingenting. 

Sånn ellers er det ikke noe problem å skeie litt ut innimellom. Jeg har selv en BMI på 21, men er ikke fornøyd, fordi jeg higer etter drømmekroppen. Jeg klarer heller ikke å holde meg unna søtsaker, så vekten står på stedet hvil. Jeg har også trykket i meg masse sjokolade, kjeks og potetgull i dag. 

Anonymkode: d27cb...9c0

Herregud, spiseforstyrra much!? «trykket i meg» - typisk ordbruk. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg hadde en dag i går der det ble både sjokolade, brownies, potetgull og is. Smakte godt, men følte meg helt rævva etterpå. Så i dag har jeg gått 18 km i marka og legger meg på 1000 kcal i dag, så er ikke skaden så stor. Bmi på 19. 

Dere er jo syke. 1000 kcal er fryktelig lite for en voksen kvinne. Og å føle seg så dårlig pga det du spiser er et faresignal. Du bør ikke knytte så mye skyld og skam til mat…

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...