AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #1 Del Skrevet 2. september 2023 Flere som er som meg? Er slank og det her, men vil allikevel litt ned i kg. Er 1.69 og veier 63. Målet idag var å løpe nå som jeg har hele dagen fri fra barna, istedenfor klarer jeg å trykke i meg et brett med sjokolade. Hvis jeg da går i 2 timer, vil den være ute av kroppen igjen? 😆 Ja, er litt opphengt i vekt fortiden. Tenker ikke å løpe siden jeg gar sår hals. Lørdagen er god uansett da, viktig å lytte til kroppen - eller hva? Når man endelig har fri. Anonymkode: dd961...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 2. september 2023 #2 Del Skrevet 2. september 2023 Kommer jo an på hvor stor plate sjokoladen er? Jeg kan være som deg. Men bryr meg ikke så mye om trening. Hadde vel bare tenkt at jeg må spise mindre i dagene fremover 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #3 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Flere som er som meg? Er slank og det her, men vil allikevel litt ned i kg. Er 1.69 og veier 63. Målet idag var å løpe nå som jeg har hele dagen fri fra barna, istedenfor klarer jeg å trykke i meg et brett med sjokolade. Hvis jeg da går i 2 timer, vil den være ute av kroppen igjen? 😆 Ja, er litt opphengt i vekt fortiden. Tenker ikke å løpe siden jeg gar sår hals. Lørdagen er god uansett da, viktig å lytte til kroppen - eller hva? Når man endelig har fri. Anonymkode: dd961...288 Litt tidlig med sjokolade til lunsj, vel? Du skriver "en hel sjokolade" og "et brett med sjokolade" og spør hvor mye du må trimme for at den "vil være ute av kroppen igjen". Hva er en hel sjokolade? Er det en liten 35 grams sjokolade eller er det en 200 grams sjokoladeplate? Og hva er et brett med sjokolade? Er det et bredd med 200 grams sjokoladeplater? Da begynner man fort å snakke kilo. Men ja, det er mange som deg. Anonymkode: 45935...4ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #4 Del Skrevet 2. september 2023 exictence skrev (1 minutt siden): Kommer jo an på hvor stor plate sjokoladen er? Jeg kan være som deg. Men bryr meg ikke så mye om trening. Hadde vel bare tenkt at jeg må spise mindre i dagene fremover Okei? Så jeg trenger ikke begge deler? Jeg vet jeg blir fort tynn om jeg kutter måltider. Det er bare det å klare å holde seg unna. En melke-sjokolade føles ikke så ille som etter en hel pizza, føler meg tyngre etter en bigOne pizza for å si det sånn. Anonymkode: dd961...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #5 Del Skrevet 2. september 2023 En dag har ikke noe å si, glem det. Det store bildet er det som teller. Har hørt at stress og dårlig søvn kan påvirke vekten, kanskje noe å tenke på. De gangene jeg spiser sjokolade eller andre søtsaker så nyter jeg det til det fulle. Hvis jeg skulle plage meg selv med tanker om vekt og hvordan jeg skulle bli kvitt det igjen etterpå så blir det jo ikke verdt det å spise noe godt lenger. Anonymkode: ca00b...b41 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 2. september 2023 #6 Del Skrevet 2. september 2023 Har det så mye å si da? shit happens liksom Jajaj, prøv igjen i morgen tenker nå jeg 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #7 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Litt tidlig med sjokolade til lunsj, vel? Du skriver "en hel sjokolade" og "et brett med sjokolade" og spør hvor mye du må trimme for at den "vil være ute av kroppen igjen". Hva er en hel sjokolade? Er det en liten 35 grams sjokolade eller er det en 200 grams sjokoladeplate? Og hva er et brett med sjokolade? Er det et bredd med 200 grams sjokoladeplater? Da begynner man fort å snakke kilo. Men ja, det er mange som deg. Anonymkode: 45935...4ca 200 g. 😬 Jeg klarer ikke å stoppe når jeg først begynner. Er som sagt slank, men trives litt tynnere. Spes magen og "sidelommene" Anonymkode: dd961...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #8 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En dag har ikke noe å si, glem det. Det store bildet er det som teller. Har hørt at stress og dårlig søvn kan påvirke vekten, kanskje noe å tenke på. De gangene jeg spiser sjokolade eller andre søtsaker så nyter jeg det til det fulle. Hvis jeg skulle plage meg selv med tanker om vekt og hvordan jeg skulle bli kvitt det igjen etterpå så blir det jo ikke verdt det å spise noe godt lenger. Anonymkode: ca00b...b41 Jajeg var i en stressende periode for ikke så lenge siden. Da la jeg på meg uten å spise noe så veldig. Idag sovnet jeg litt på sofaen, hvilepuls og fullstendig rolig i kroppen. Ingen lyder i huset. Herregud som jeg digger det... TS Anonymkode: dd961...288 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #9 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Litt tidlig med sjokolade til lunsj, vel? Du skriver "en hel sjokolade" og "et brett med sjokolade" og spør hvor mye du må trimme for at den "vil være ute av kroppen igjen". Hva er en hel sjokolade? Er det en liten 35 grams sjokolade eller er det en 200 grams sjokoladeplate? Og hva er et brett med sjokolade? Er det et bredd med 200 grams sjokoladeplater? Da begynner man fort å snakke kilo. Men ja, det er mange som deg. Anonymkode: 45935...4ca Det er vel aldri for tidlig med sjokolade, vel? Ts: jeg kan være som deg, innimellom er jeg sliten og trøtt, og istedenfor å gå tur eller trene, kan jeg havne foran tven med noe snacks. Og jeg ser ikke problemet med slike dager innimellom. Det går helt fint, så lenge majoriteten av dagene ikke er sånn😊 Anonymkode: ac62f...bb4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 2. september 2023 #10 Del Skrevet 2. september 2023 Går vel an å gjøre begge deler, må man enten spise sjokolade eller trene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #11 Del Skrevet 2. september 2023 Er lørdag. En hel storplate er innafor å spise. Anonymkode: dc177...df3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 2. september 2023 #12 Del Skrevet 2. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Okei? Så jeg trenger ikke begge deler? Jeg vet jeg blir fort tynn om jeg kutter måltider. Det er bare det å klare å holde seg unna. En melke-sjokolade føles ikke så ille som etter en hel pizza, føler meg tyngre etter en bigOne pizza for å si det sånn. Anonymkode: dd961...288 Trenger begge deler? Tenker du mener å spise lite og trene for å holde vekten. Nei, trenger og trenger. Jeg trener ikke. Jeg er slank. Men spiser lite. Spiser for det meste sunt og prøver å fokusere på det. Men spiser likevel litt av alt, og litt smaker jeg av det meste jeg får servert. Det er nok bra å trene og i hvert fall holde seg i form. Men tror ikke på å overdrive. Jeg synes trening er så kjedelig, og prioriterer å gjøre andre ting. Så da gjør jeg det. Trivsel er og veldig viktig. Liker heldigvis å ferdes ute og gå turer, danse En annen ting er at jeg liker å være slank. Har prøvd å trene. Spiser enda mer da, og klarer mindre å kontrollere inntaket. Endret 2. september 2023 av exictence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #13 Del Skrevet 2. september 2023 Lurven skrev (2 minutter siden): Går vel an å gjøre begge deler, må man enten spise sjokolade eller trene? Jeg har gjort begge deler i dag. Først tur i et par timer, så en kopp kaffe og 2 twistbiter da jeg kom hjem. Det er mulig jeg spiser litt mer sjokolade i kveld, men jeg har også sår hals, så egentlig frister det mer med iskrem, så hvis jeg har noe på lur i fryseboksen velger jeg nok det fremfor sjokolade. Jeg liker å kose meg litt på lørdagen, resten av uka er jeg egentlig ganske sunn fordi jeg trives med vekten jeg har og ikke ønsker å gå opp noe særlig. Anonymkode: f3726...3fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #14 Del Skrevet 2. september 2023 exictence skrev (6 minutter siden): Trenger begge deler? Tenker du mener å spise lite og trene for å holde vekten. Nei, trenger og trenger. Jeg trener ikke. Jeg er slank. Men spiser lite. Spiser for det meste sunt og prøver å fokusere på det. Men spiser likevel litt av alt, og litt smaker jeg av det meste jeg får servert. Det er nok bra å trene og i hvert fall holde seg i form. Men tror ikke på å overdrive. Jeg synes trening er så kjedelig, og prioriterer å gjøre andre ting. Så da gjør jeg det. Trivsel er og veldig viktig. Liker heldigvis å ferdes ute og gå turer, danse En annen ting er at jeg liker å være slank. Har prøvd å trene. Spiser enda mer da, og klarer mindre å kontrollere inntaket. Takk for tips 😊 Ja jeg merker også at etter trening så faller blodsukkeret og da må jeg ha noe søtt. Når jeg har vært febersyk for fks, da er jeg slank ig magen helt flat. Ansiktet tynnere osv... da har jeg bare sovet. Så trening er nok ikke så nødvendig for vekten. Vet du Tone Damli hva hun gjør gor å holde seg så slank? Eller andre som Kathrine Sørland, Jenny Skavlan? Anonymkode: dd961...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 2. september 2023 #15 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for tips 😊 Vet du, det var ikke ment som tips. Mitt tips er å være mest mulig fokusert på å være sunn og helst spise mest av ubehandlet naturlig mat. Også være i form. Det er nok sunt å presse pulsen opp noen ganger. Jeg er ikke så flink til å gjøre det akkurat. Men en mellomting med det å trene, tror jeg det er mest helsegevinst i. Tror mange er uenig i det. Så vil ikke tipse deg i å høre på meg i det. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja jeg merker også at etter trening så faller blodsukkeret og da må jeg ha noe søtt. Naturlig at man da føler på søtbehovet, ja. Men kroppen har da best av de drøye karbohydrater som fullkornsris, grønnsaker, eller proteiner som kylling, yoghurt naturell, gresk yoghurt, bønner, linser, belgfrukter AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når jeg har vært febersyk for fks, da er jeg slank ig magen helt flat. Ansiktet tynnere osv... da har jeg bare sovet. Men det høres ikke så bra ut ? AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så trening er nok ikke så nødvendig for vekten. Ikke akkurat for vekten, nødvendigvis. Men klart man ser sunnere og friskere ut ved å være i form enn å bare ligge på sofaen. Synes man ser frisk ut med å gå turer, være utendørs, ha det gøy. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet du Tone Damli hva hun gjør gor å holde seg så slank? Eller andre som Kathrine Sørland, Jenny Skavlan? Anonymkode: dd961...288 Nei, det vet jeg ikke. Tror de har lært seg å bruke mye fin sminke og fine tilpassende klær. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #16 Del Skrevet 2. september 2023 29 minutter siden, AnonymBruker said: 200 g. 😬 Jeg klarer ikke å stoppe når jeg først begynner. Er som sagt slank, men trives litt tynnere. Spes magen og "sidelommene" Anonymkode: dd961...288 Da trener du styrke hvis du ønsker å stramme opp, ikke kardio. Spist er spist, gå deg en tur og kos deg med helg, og ikke tenk mer på det. Anonymkode: 03552...b4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #17 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da trener du styrke hvis du ønsker å stramme opp, ikke kardio. Spist er spist, gå deg en tur og kos deg med helg, og ikke tenk mer på det. Anonymkode: 03552...b4a Men bare rett på styrke uten kondisjonstrening først? Føler ikke det hjelper om jeg nå legger meg på ryggen, tar ex antall situps/pushups/planke om jeg ikke løper først? Jeg går pleid å gå fort 1.5 time for så hjem å gjøre øvelser. Føler jeg får best effekt ut av det. Ts:) Anonymkode: dd961...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #18 Del Skrevet 2. september 2023 exictence skrev (6 minutter siden): Vet du, det var ikke ment som tips. Mitt tips er å være mest mulig fokusert på å være sunn og helst spise mest av ubehandlet naturlig mat. Også være i form. Det er nok sunt å presse pulsen opp noen ganger. Jeg er ikke så flink til å gjøre det akkurat. Men en mellomting med det å trene, tror jeg det er mest helsegevinst i. Tror mange er uenig i det. Så vil ikke tipse deg i å høre på meg i det. Naturlig at man da føler på søtbehovet, ja. Men kroppen har da best av de drøye karbohydrater som fullkornsris, grønnsaker, eller proteiner som kylling, yoghurt naturell, gresk yoghurt, bønner, linser, belgfrukter Men det høres ikke så bra ut ? Ikke akkurat for vekten, nødvendigvis. Men klart man ser sunnere og friskere ut ved å være i form enn å bare ligge på sofaen. Synes man ser frisk ut med å gå turer, være utendørs, ha det gøy. Nei, det vet jeg ikke. Tror de har lært seg å bruke mye fin sminke og fine tilpassende klær. Ja jeg har perioder der kroppen bare ikke vil. Tenker ikke bare på vekta, men generelt hva som er bra kroppen og blodtrykket. Jeg gar ei venninne med ADHD som stresser dagen lang. Hun klarer ikke å sitte ned på dagen, går rundt og styrer med noe hele tiden. Jeg får høy puls av å være med henne. Anonymkode: dd961...288 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #19 Del Skrevet 2. september 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men bare rett på styrke uten kondisjonstrening først? Føler ikke det hjelper om jeg nå legger meg på ryggen, tar ex antall situps/pushups/planke om jeg ikke løper først? Jeg går pleid å gå fort 1.5 time for så hjem å gjøre øvelser. Føler jeg får best effekt ut av det. Ts:) Anonymkode: dd961...288 Du skrev ikke noe om styrketrening, kun kondisjon. Det er uansett ikke kiloene dine som er vesentlig her, men riktig type styrketrening. Planken krever mye muskler og stabilitet for å gjøres riktig, og veldig ofte gjøres den feil. Noe som fører til feilbelastning og ikke gode resultater. Jeg varmer ikke opp før jeg trener magemuskler, og jeg trener kun maks 2 minutter hver dag. Ikke situps eller noe hardcore, enkle statiske øvelser. Vekten din er irrelevant, du trenger ikke ned i antall kilo. Og vær så snill. At du skal kutte ned på måltider de neste dagene pga en sjokolade i dag, sånt blir jeg tullete av å høre om. Du er jo i aktivitet regelmessig, vær så snill og ha et normalt forhold til mat. Anonymkode: 03552...b4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #20 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du skrev ikke noe om styrketrening, kun kondisjon. Det er uansett ikke kiloene dine som er vesentlig her, men riktig type styrketrening. Planken krever mye muskler og stabilitet for å gjøres riktig, og veldig ofte gjøres den feil. Noe som fører til feilbelastning og ikke gode resultater. Jeg varmer ikke opp før jeg trener magemuskler, og jeg trener kun maks 2 minutter hver dag. Ikke situps eller noe hardcore, enkle statiske øvelser. Vekten din er irrelevant, du trenger ikke ned i antall kilo. Og vær så snill. At du skal kutte ned på måltider de neste dagene pga en sjokolade i dag, sånt blir jeg tullete av å høre om. Du er jo i aktivitet regelmessig, vær så snill og ha et normalt forhold til mat. Anonymkode: 03552...b4a Ja jeg går altså hver dag i gjennomsnitt 2timer hvis ikke mer. Går raskt. Helt avhengig av det. Litt om mitt liv : Spiser litt av hvert - litt ferdigfryst pizza, grønnsaker og kylling, fisk og søtpoteter, yoghurt til frokost/banalapper . Unngpr brød og melsk, blir oppblåst. Spiser daglig brokkoli fordi jeg elsker det. Litt sjokolade hver dag faktisk, bare litt og ikke så mye som idag. Chips kun i helgene, dropper i helgene også. (Føler det er verstingen). Drikker ofte øl, fordi jeg elsker det... Så holdes jeg nede på min vekt på rundt 62-63. Er 35 år😊 ts Anonymkode: dd961...288 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå