Gå til innhold

Menssmerter, kynnere, modningstegn osv. i uke 36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei erfarne kvinner, 

Jeg er gravid for første gang, og er nå i uke 36. Har den siste uken begynt å få mer smerter enn før, og lurer på om det er modningstegn. 

Får liksom en bølge av smerte som varer i kanskje 10-15 minutter, før det går over. I starten skjedde det ikke hver dag, men nå kommer det to-tre ganger daglig. Smerten er lokalisert i korsryggen og rundt bekkenet, og minner om menssmerter. Samtidig kjennes det også litt ut som den følelsen man får hvis man er dårlig i magen og må på toalettet. Har også tenkt at det kan ligne litt på luftsmerter.

Tror dere dette er modningstegn? Her om dagen gjorde det skikkelig vondt, og jeg tenkte "hjelp, nå er fødselen i gang"😅 Men så gikk det over igjen. Blir ganske uvel når det skjer, får nesten en slags feberlignende følelse (frostanfall).

Jeg tror jeg har kynnere når det skjer, da magen kjennes hard ut. Har generelt hatt litt vanskelig for å kjenne når jeg har kynnere, på en kontroll sa jordmoren at jeg hadde en da hun skulle kjenne på magen, men jeg merket det ikke selv🙈 Kynnerne mine har med andre ord ikke vært vonde frem til nå, men det kan virke som om de har endret karakter den siste tiden.  

Noen som har opplevd noe lignende? 

Anonymkode: 3af8b...2fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som kynnere ja. Er 41 uker i dag og har hatt ubehagelige kynnere siste ukene, men det skjer ingenting. Så du kan risikere å gå med det noen uker til, dessverre😅 Det er mye rart som skjer nedentil mot slutten, barnet presser på diverse og det kan være ganske ubehagelig. Men det kan altså ta flere uker.

Anonymkode: e293d...b18

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for beroligende svar! Blir litt redd for at fødselen skal starte når det det skjer (vil jo helst at babyen skal holde seg inni magen noen uker til), men da høres det ut som det er ganske normalt å ha det sånn på slutten😅 

Skriv gjerne hvis det er flere som har opplevd dette! 

Anonymkode: 3af8b...2fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...