Gå til innhold

Gammel eier/oppdretter ber om bilder hele tiden, facebook gruppe osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter har en liten valp på 5 mnd, mix av en del raser, verdens vakreste lille skapning. Men gammel eier eller oppdretter ( vet ikke om man kan kalle det for det når det er det første kullet og det er en mix av raser) sender mld ukentlig, maser konstant om at hun må bli med i facebook gruppen hun har laget, og at de må komme på besøk. Hun betalte en relativt høy sum for valpen, 30 000 men ikke for det, den er verdt hver en krone for henne. Men når datteren min ikke svarer på sms så ringer damen, hun sender enormt mange mld via facebook. Min dattr er ikke barn, hun er 23. Vi måtte sette foten ned, men da kom hun på døren fordi hun ville sjekke at hun fortsatt hadde valpen, fordi hun hadde sett en finn annonse om valp til salgs i nærområdet vårt og det lignet på min datters valp og i kontrakten står det at valpen skal tilbake dit hvis ikke det fungerer.  Min datter hadde middags gjester når hun dukket opp og damen ba om å få komme inn å se på valpen, og hun var så frekk at hun spurte om de som var der på middag hadde kommet for å kjøpe valpen Det endte med at min datter nesten heiv hu ut før hun  dro selv men hallo, hvordan bli kvitt dette tullet. Noen råd?

Anonymkode: 8da3d...eda

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Herregud, det kvinnfolket høres jo ikke ut til å være helt riktig skrudd sammen!

Din datter får bare skrive en melding til henne og si at "din oppførsel er gått over i trakassering, og dette finner jeg meg ikke i lenger. Den valpen er solgt til MEG og er dermed min eiendom, ikke din lenger. La meg være i fred heretter! Du er herved blokkert."

Endret av Million
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Hjelper ikke å blokkere når forrige eier vet hvor nåværende eier bor. Ville ringt politiet og hørt om besøksforbud er ett alternativ

Anonymkode: a0537...24c

• Liker 1
Skrevet

Hun sender sms "Jeg setter ikke pris på at du maser og dukker opp på døren min. Du er herved blokkert og jeg vil ikke ha mer kontakt med deg" 

Så blokkerer hun overalt. Værre er det ikke

• Liker 2
Skrevet

Blokker. Og Evnt be om besøksforbud om hun kommer og er truende på døra.

• Liker 2
Skrevet

Hun gir oppdretter beskjed om å slutte med trakassering, hvis ikke vil politi bli kontaktet for å opprette besøksforbud.

Oppdretter har egentlig ingen rett over valp når den er solgt selv om kontrakt er skrevet med en klausul om at valp skal dit igjen.

• Liker 5
Skrevet
Tøvftta skrev (12 minutter siden):

Hun gir oppdretter beskjed om å slutte med trakassering, hvis ikke vil politi bli kontaktet for å opprette besøksforbud.

Oppdretter har egentlig ingen rett over valp når den er solgt selv om kontrakt er skrevet med en klausul om at valp skal dit igjen.

Den klausulen har man ingen lovlig rett til å skrive eller kreve håndhevet. Har man solgt en eiendom, er denne iflg loven kjøperens eiendom fra da av. Man kan ikke avtale seg bort fra loven, det er ikke tillatt. Man kan ikke kreve med loven i hånd å "få tilbake" en eiendel man har solgt tidligere og overdratt eierskapet for.

Det samme gjelder hunder og katter. De er eiendeler, og kjøpes og selges på lik linje med disse.

TS trenger ikke bekymre seg. Oppdretteren kan ikke med loven i hånd kreve å få tilbake en solgt valp, UANSETT om ts sin datter i fremtiden skulle bestemme seg for å selge den eller overlate den til nye eiere.

• Liker 6
Skrevet
Million skrev (45 minutter siden):

Den klausulen har man ingen lovlig rett til å skrive eller kreve håndhevet. Har man solgt en eiendom, er denne iflg loven kjøperens eiendom fra da av. Man kan ikke avtale seg bort fra loven, det er ikke tillatt. Man kan ikke kreve med loven i hånd å "få tilbake" en eiendel man har solgt tidligere og overdratt eierskapet for.

Det samme gjelder hunder og katter. De er eiendeler, og kjøpes og selges på lik linje med disse.

TS trenger ikke bekymre seg. Oppdretteren kan ikke med loven i hånd kreve å få tilbake en solgt valp, UANSETT om ts sin datter i fremtiden skulle bestemme seg for å selge den eller overlate den til nye eiere.

Det var jo det jeg skrev, bare annerledes!

Skrevet (endret)
Tøvftta skrev (7 minutter siden):

Det var jo det jeg skrev, bare annerledes!

Ja, men jeg skrev det så andre også kan lese at denne "klausulen" som så mange oppdrettere tror de kan legge inn i salgskontraktene og som oppdretterne tror har noe lovlig over seg. Det har den altså ikke. Solgt er solgt.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Slik oppførsel er latterlig og den oppdretteren tråkker over alle grenser! De oppdretterne som legger til div punkt og klausuler i kontraktene må være klar over at de skal ha økonomi til å betale for både advokat og saksomkostninger når de taper på dette rettslig. 
Denne oppdretteren fremstår som noe psykisk ustabil rett og slett, det er ikke normal oppførsel å oppsøke folk hjemme på den måten…. Vil absolutt anbefale å blokkere denne personen.

Anonymkode: c490b...89a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...