AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #21 Skrevet 4. september 2023 Boks med tunfisk (den billige på Coop xtra). Kok ris, grønne erter frosne og stek sammen med tunfisken. Krydre etter ønske. Anonymkode: 880c3...9e6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #22 Skrevet 5. september 2023 Kjøtt er dyrt, så jeg ville kjørt mest mulig vegetarisk. Kjøp en pakke byggryn eller havregryn og melk. Da har du mat for flere dager. https://www.matprat.no/oppskrifter/familien/byggrynsgrot/?gclid=CjwKCAjwo9unBhBTEiwAipC117MaIuW-i7SmhafNDkLI4OgrLITm1r8RFmf3fC2kARlNTx4UgUDOChoCNFcQAvD_BwE Ellers er daal er billig alternativ. https://www.matprat.no/oppskrifter/sunn/dal---linsegryte/?google=amp Angående forskjellig krydder (som kan koste litt), ville jeg gått for å kjøpe bare karri, om du ikke har noe av det fra før av. Ha da oppi ca. 2-3 ss. Og koriander trenger du heller ikke. Ellers er linseragu med spaghetti også billig. https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/linseragu/ Her igjen kutter du ut/bytter krydder og grønnsaker du ikke har fra før av, om det blir for dyrt å kjøpe det. Vil du ha litt kjøtt, så kjøp en pakke pølse og lag pølsegryte med pasta. Pølser er gjerne ikke så dyrt. https://www.matprat.no/oppskrifter/familien/polsegryte/ Og popcorn til lørdagsgodis🤩 Anonymkode: 09bcc...dde
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #23 Skrevet 5. september 2023 Jeg bruker å kjøpe noen basic og billige produker og lage middager ut i fra det vs å kjøpe ingredienser med en bestem rett i tankene. Eks løk,hvitløk,gulrøtter,paprika,hakket tomater,chili,ingefær,kokosmelk,frosne grønnsaker,pasta,ris og tørket linser. Og da tar jeg utgangspunkt i at jeg har olje,mel,krydder osv hjemme. Jeg kjøper enten grønnsaker på internasjonal grønnsaksbutikk eller butikkens eget billig merke. Linser kjøper jeg tørre på internasjonal grønnsaksbutikk. Middager kan da da bli : Gulrot,ingefær og linsesuppe med rundstykker. Linsegryte med ris Tomatsuppe med linsepannekaker Linsebolognese Pastagrateng med grønnsaker og linser. Hvit saus lager jeg med olje,mel,kokosmelk,salt og muskat(kan sløyes om man ikke har i hus) Anonymkode: dd195...442 1
Svarttrosten Skrevet 6. september 2023 #24 Skrevet 6. september 2023 Til middag hadde jeg kjøpt noen rimelige bokser med bønner, kikerter og tørre linser. Og løk, hvitløk, chili, tomater på boks, tortillas og pasta. Og kanskje ris. Da kan du lage linsegryte, pasta med saus, bønnegryte, bønnetaco (gitt at du har krydder), enchiladas, tomatsuppe o.l.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #25 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (På 4.9.2023 den 18.49): Dag 1: Tomatsuppe Du lager dobbel porsjon. 2pk hakkete tomater, tomatpuré, buljong, frisk basilikum, løk, hvitløk. Kokt egg til, evt brød også. Spar resten til dag 2. Dag 2: Spagetti med kjøttsaus. Kok inn restene fra suppen (blir saus). Stek lammekjøttdeig (halve pakken). Dag 3: stekt ris Ris, amerikansk blanding (halv pakke), løk, restene fra kjøttdeigen, krydder, klekk et egg i på slutten. Dag 4: Blomkålsuppe Blomkål, løk, hvitløk, melk (halve), krydder. Stekt spekeskinke (bruk påleggs-spekeskinke, resten kan du ha på skive) Mos delvis eller helt etter ønske. Dag 5: Risgrøt Dag 6: Omelett Restene av eggene. Amerikansk blanding, rester av løk. Evt noe rester av pålegg om du har som ost eller skinke. Kan ha oppå brødskive. Brødmix til to brød Alt dette kommer på ca 515kr på meny. Går du på billigere butikk får du det nok for 500kr, eller du kan se etter tilbud. Anonymkode: caa04...63d Her er det snakk om mat på budsjett. Da handler en ikke spekeskinke og mat på Meny, Anonymkode: 9eab7...1a6 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2023 #26 Skrevet 9. september 2023 Kjøp ihvertfall egg! Kan brukes til omelett,eggerøre,pai,grateng, speilegg,kokt på brødskiva,eller i salat. Anonymkode: b6cf3...29a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå