AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #1 Skrevet 2. september 2023 Har middag til værtfall 4 dager i frysen vist jeg kjøper poteter så trenger bare middag til 6 dager og brød 😊 ikke sutreinnlegg er faktisk veldig fornøyd 😂 men trenger noen gode tips til og få mest mulig får pengene , helst noe man kan lage mye av og fryse og mat som koster nesten ingenting så kanskje jeg tilogmed kan unne meg noe lørdagsgodt😊 Anonymkode: b2af4...c37 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #2 Skrevet 2. september 2023 Havregryn, Store. EGG Cottage cheese. Lørdagsgodt trenger du hvertfall ikke. Anonymkode: f8be1...aa8 1
flusa Skrevet 2. september 2023 #3 Skrevet 2. september 2023 Lapskaus Nudler med grønnsaker og kylling Hjemmelager pizza Pastasalat med kylling eller boksskinke Toast Egg,karbonader og bønner(eller uten karbonader) Omelett med grønnsaker Lasagne Kylling i form med poteter ,grønnsaker og fløte Gryterett med ris og salat Frisk salat Karbonade og potetsalat Taco Tomatsuppe,betasuppe,blomkålsuppe Fiskepinner og ris med sweet chili saus Fiskekaker med ris og grønnsaker(eller poteter) Ovnsstekte nakkekoteletter,grønnsaker og poteter alt i form sammen med sjy. Kjøttkaker i brun saus Fiskepudding på grov brødskive Handler mye i halv pris disken på kiwi, og frukt og grønnsaker til nedsatt pris. Også bakevarer som brød håper du finner noe inspirasjon her 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #4 Skrevet 2. september 2023 1 pakke grillpølser og 2 pakker lapskausblanding fra rema 1000, holder sikkert til tre middager iallfall, hvis du er en person. Det koster litt under 100 kr. Ikke sånn superdigg da, men funker jo i nøden😅 1 xxl pakke med kjøttdeig (59 kr), et glass med rema 1000 tomatsaus (15 kr) og en pakke spaghetti, og du har nok middag i like mange dager. Kjedelig middag det også vil jeg tro, men billig Anonymkode: 7d7a9...001 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #5 Skrevet 2. september 2023 Grillpølser - kan kuttes opp og brukes i gryterett, pastaretter o.l. Egg er mettende og kan brukes til mye forskjellig - f.eks omelett Tunfisk på boks er billig og kan brukes til pastaretter Hermetiske tomater, Spaghetti, hvitløk Billig brød og ost/syltetøy/leverpostei Makrell I tomat kan også brukes til middag, med ris/pasta og litt løk/grønnsaker, kanskje litt ekstra tomat Svinekjøttdeig er billigere enn storfe. Er du bare én person, kan en kjøttdeig deles i fire. Kan brukes til gryteretter, pasta, hamburger... Pytt i panne er heller ikke så dyrt - en pose fra frysedisken kan spises i to omganger med et speilegg og eventuelt en stekt pølse til, f.eks Kyllingsuppe er billig. En kyllingfilet/et lår/noen klubber, et par poteter, gulrot og løk/hvitløk + krydder Anonymkode: a660b...1c5 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #6 Skrevet 2. september 2023 Soppsuppe, billig og godt (hvis man liker sopp da) Spaghetti med tilbehør man liker Fiskepinner med potetmos, frosne grønnsaker og potet Ostesnitzel, erter, ris og chilisaus Bakt potet med tilbehør man liker, f.eks. rømme, ost, skinke/bacon Anonymkode: c7a6c...9ab 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #7 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 1 pakke grillpølser og 2 pakker lapskausblanding fra rema 1000, holder sikkert til tre middager iallfall, hvis du er en person. Det koster litt under 100 kr. Ikke sånn superdigg da, men funker jo i nøden😅 1 xxl pakke med kjøttdeig (59 kr), et glass med rema 1000 tomatsaus (15 kr) og en pakke spaghetti, og du har nok middag i like mange dager. Kjedelig middag det også vil jeg tro, men billig Anonymkode: 7d7a9...001 Tusen takk! Pasta er jo sykt digg og vist man lager av tomatpuré får man jo sykt mange middager! Synes det var veldig gode og prisbevisste tips 🤩 kjøttdeigen er den på REMA også? Anonymkode: b2af4...c37
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #8 Skrevet 2. september 2023 Og hvis du er sugen på noe søtt men ikke har snop: Smelte sammen litt smør, melis og kakaopulver (tar det åå feelingen) til det blir en "glasur", og bland inn litt havregryn. Digg og stiller søtsuget. Anonymkode: 7d7a9...001 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #9 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Havregryn, Store. EGG Cottage cheese. Lørdagsgodt trenger du hvertfall ikke. Anonymkode: f8be1...aa8 Lørdagsgodt trenger jeg hvertfall ikke?😅 hva er problemet med lørdagsgodis? 😂 Anonymkode: b2af4...c37 8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #10 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk! Pasta er jo sykt digg og vist man lager av tomatpuré får man jo sykt mange middager! Synes det var veldig gode og prisbevisste tips 🤩 kjøttdeigen er den på REMA også? Anonymkode: b2af4...c37 Ja den xxl kjøttdeigen er fra rema kjøpte den selv der idag. Bare hyggelig:) Anonymkode: 7d7a9...001 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #11 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og hvis du er sugen på noe søtt men ikke har snop: Smelte sammen litt smør, melis og kakaopulver (tar det åå feelingen) til det blir en "glasur", og bland inn litt havregryn. Digg og stiller søtsuget. Anonymkode: 7d7a9...001 Havregrynsgrøt med brunost smaker karamell😍 Anonymkode: b2af4...c37 1
Elle Melle Skrevet 2. september 2023 #12 Skrevet 2. september 2023 Hvis du tar litt smør, noen ss hvetemel og en boks tomatpuré, kan du enten tilsette litt melk og få en kremete 70-talls pastasaus (som er god på kjøttdeig og løk), eller du kan spe ned vann, litt buljongpulver og en skvett melk og få hjemmelaget tomatsuppe, evt med makaroni og egg. Veldig billig og godt på smak. Ellers kommer du veldig langt med ris, løk og olje 2
Intervence Skrevet 2. september 2023 #13 Skrevet 2. september 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Har middag til værtfall 4 dager i frysen vist jeg kjøper poteter så trenger bare middag til 6 dager og brød 😊 ikke sutreinnlegg er faktisk veldig fornøyd 😂 men trenger noen gode tips til og få mest mulig får pengene , helst noe man kan lage mye av og fryse og mat som koster nesten ingenting så kanskje jeg tilogmed kan unne meg noe lørdagsgodt😊 Anonymkode: b2af4...c37 https://studenttorget.no/index.php?show=4969&expand=3797,4969&artikkelid=10699
-venter- Skrevet 2. september 2023 #14 Skrevet 2. september 2023 Stor form med hjemmelaget lasagne koster ca 150kr og holder til tre dager med middag. Veldig billig. 2
exictence Skrevet 2. september 2023 #16 Skrevet 2. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Har middag til værtfall 4 dager i frysen vist jeg kjøper poteter så trenger bare middag til 6 dager og brød 😊 ikke sutreinnlegg er faktisk veldig fornøyd 😂 men trenger noen gode tips til og få mest mulig får pengene , helst noe man kan lage mye av og fryse og mat som koster nesten ingenting så kanskje jeg tilogmed kan unne meg noe lørdagsgodt😊 Anonymkode: b2af4...c37 Jeg har alltid tørkete linser og bønner. Det er mettende og sunt. Må settes i vann til neste dag. Så kokes opp. Has i gryter med diverse grønnsaker. Får dermed tømt kjøleskapet jevnlig om jeg har noe til overs. Chili gir god smak. Fryser friske chilier, eller/og har krydder. Har nesten alltid diverse ris, havreris, bygg, couscous i skapet. Det er godt som tilbehør. Lager ofte store gryter av dette, og fryser ned i porsjoner. Lager havre og kornblanding i stort glass med lokk av havre, granola, rosiner, diverse frø, kanskje kokos og nøtter. Kjøper yoghurt eller surmelk og har på. Dette istedenfor brød. Da slipper jeg å kjøpe pålegg også. Har på alt av bær, frukt som jeg får gratis. F.eks epler i hagen min, plukker bringebær langs veien. Nesten alt av dette kan kjøpes i store mengder i innvandrerbutikker. Endret 2. september 2023 av exictence 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #17 Skrevet 2. september 2023 Tomatsuppe med makaroni Pasta med pølse pølse og lapskausblanding (lag en brun saug hvis du har basisvarer), kan bruke pasta eller potet i. Seifilet er også billig (frossen fra Rema). Anonymkode: a4bfb...7fd
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #18 Skrevet 3. september 2023 Jeg må gjøre det samme den neste mnd for å spare penger til noe greier. Jeg handlet på mandag. Det ble litt over 500 kroner. Her er hva jeg kjøpte. Xtra evt. firstprice fiskepinner. Holder til 3 middager for en person, muligens 4. Hadde poteter, og to gullerøtter til tilbehør. Og rømme. En kjøttdeig med kjøttdeigsaus og løk. De siste to hadde jeg allerede. Kjøttdeigsaus og løkhadde jeg fra før. To middager av denne. Findus eller fiskemannen fiskegratengm (husker ikke hvilket merke til 20 kr. To gulerøtter og poteter jeg allerde hadde til tilbehør. 1 middag av denne. kylling filet til 39 kroner på kiwi. (200 g) Laget saus av tinekremost og fløte med diverse krydder i. Tilbehør som gikk opp i sausen samme med kylling biter: Brokkoli, løk og paprika. 2 middager av denne. Kjøttpølser med mindre fett. Kjøpte ferdig kålrotstappe og kokte poteter med. Middag og av kjøttpølser: Pølse med potetchips ( som je ghadde fra før) Har fremdels 1 pølse igjen, som blir til en coboy tallerken med egg jeg har fra før, stek potoet og tomatbønner jeg også har fra før. Det ble vel akkurat ti middager. Kjøpte også en liten poste smågodt til helgen og en xtra potetgull pose. og to flasker orango light brus på Coop extra som er overraskende god. Kjøpte også et atra kneibrød som ble bare 4 kroner fo fordi jeg hadde en kupong i coop appen. Rundbokser med levepostein og en pakke coop kokt skine. Anonymkode: fef15...52d 1 1
Tomas77 Skrevet 4. september 2023 #19 Skrevet 4. september 2023 On 9/2/2023 at 1:41 PM, AnonymBruker said: Lørdagsgodt trenger jeg hvertfall ikke?😅 hva er problemet med lørdagsgodis? 😂 Anonymkode: b2af4...c37 Må ikke finne på ha det hyggelig, mange på KG som sliter med å unne noen det. Når det gjelder HI: Kyllingvinger, de er sjukt billige og ovnsbakt med godt med salt og pepper et de svingode. 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #20 Skrevet 4. september 2023 Dag 1: Tomatsuppe Du lager dobbel porsjon. 2pk hakkete tomater, tomatpuré, buljong, frisk basilikum, løk, hvitløk. Kokt egg til, evt brød også. Spar resten til dag 2. Dag 2: Spagetti med kjøttsaus. Kok inn restene fra suppen (blir saus). Stek lammekjøttdeig (halve pakken). Dag 3: stekt ris Ris, amerikansk blanding (halv pakke), løk, restene fra kjøttdeigen, krydder, klekk et egg i på slutten. Dag 4: Blomkålsuppe Blomkål, løk, hvitløk, melk (halve), krydder. Stekt spekeskinke (bruk påleggs-spekeskinke, resten kan du ha på skive) Mos delvis eller helt etter ønske. Dag 5: Risgrøt Dag 6: Omelett Restene av eggene. Amerikansk blanding, rester av løk. Evt noe rester av pålegg om du har som ost eller skinke. Kan ha oppå brødskive. Brødmix til to brød Alt dette kommer på ca 515kr på meny. Går du på billigere butikk får du det nok for 500kr, eller du kan se etter tilbud. Anonymkode: caa04...63d 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå