Gå til innhold

Hvilke sko til hverdagskjole?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg liker å bruke hverdagskjole, men finner iiingen sko som passer til. Personlig syns jeg det er ganske stygt med joggesko til, selv om jeg ser mange bruker dette. Selv bruker jeg mye vans/converse, men syns og det ser dumt ut til kjole. Jeg kunne kanskje brukt boots som doc martens, men syns de blir for tunge og massive nå på sommer. Jeg liker looken til snøreboots, men finner aldri noen som er lette nok. Jeg hadde et perfekt par, veldig lette snøre"boots"/skinnsko, men har aldri sett slike sko igjen.

Pumps og høye hæler blir for pynta for meg.

Så - noen tips? 

Anonymkode: aaee2...868

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Chelsea boots?

Anonymkode: 46a2e...3cd

Skrevet

Loafers eller Mary Jane-sko?

Jeg har et par Mary Jane fra Dr. Martens som jeg bruker mye til kjoler 

50023103-a.jpg?itok=jJ_7xuhw

• Liker 3
Skrevet
Perelandra skrev (18 timer siden):

Loafers eller Mary Jane-sko?

Jeg har et par Mary Jane fra Dr. Martens som jeg bruker mye til kjoler 

50023103-a.jpg?itok=jJ_7xuhw

Det er et bra forslag, de er litt fine syns jeg! Men de ser litt massive ut, er de tunge og gå med? 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det jeg leter etter egentlig er en type støvletter, men kanskje bare 1 cm høy hæl og veldig lette og ikke så massive som boots liksom. Kan ikke skjønne at det er så vanskelig å finne?

Nå fant jeg disse på finn, som ikke er så langt unna "looken", men jeg ser etter noen mye lettere/mindre massive

Screenshot_20230903_130310.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er et bra forslag, de er litt fine syns jeg! Men de ser litt massive ut, er de tunge og gå med? 

Ts

De er litt tunge, men gode å gå med.

I likhet med annet fottøy fra Dr. Martens er de ganske stive i begynnelsen og trenger noe tid på å gåes inn og tilpasse seg føttene. 

Når de først har tilpasset seg, er de slitesterke og gode. 

Skrevet

Jeg er veldig glad i mine som er litt sånn dressko-lignende. Usikker på om typen har et navn, men noe sånt:

5406-401-20.jpg

Anonymkode: 1a47d...a71

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes også det er veldig vanskelig med sko i sommer-sesongen. Jeg liker å gå med boots og støvletter til kjole, men det ser fort dumt ut og/eller er for varmt om sommeren. 

Jeg går i litt ikke-klumpete sneakers, som litt ala dette: Skechers Trenere Go Walk 5prized Svart | Dressinn Sneakers

Anonymkode: 9a2b5...47c

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker disse: Sharon%20black.jpg?itok=fGr1HmXY

eventuelt ballerinasko eller joggesko.

Anonymkode: a04f3...2a6

Skrevet

Hva med noe sånt? Finnes i forskjellige farger. 

Screenshot_20230904_234811_Samsung Internet.jpg

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2023 den 12.19):

Jeg liker å bruke hverdagskjole, men finner iiingen sko som passer til. Personlig syns jeg det er ganske stygt med joggesko til, selv om jeg ser mange bruker dette. Selv bruker jeg mye vans/converse, men syns og det ser dumt ut til kjole. Jeg kunne kanskje brukt boots som doc martens, men syns de blir for tunge og massive nå på sommer. Jeg liker looken til snøreboots, men finner aldri noen som er lette nok. Jeg hadde et perfekt par, veldig lette snøre"boots"/skinnsko, men har aldri sett slike sko igjen.

Pumps og høye hæler blir for pynta for meg.

Så - noen tips? 

Hva med Ecco soft 7 W? Jeg har et par i grå,de er veldig fine, både når jeg har nylonstrbukse eller bare små ankelsokker. VELDIG gode på :)

Anonymkode: b4d09...df5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.9.2023 den 13.04):

Jeg tror det jeg leter etter egentlig er en type støvletter, men kanskje bare 1 cm høy hæl og veldig lette og ikke så massive som boots liksom. Kan ikke skjønne at det er så vanskelig å finne?

Nå fant jeg disse på finn, som ikke er så langt unna "looken", men jeg ser etter noen mye lettere/mindre massive

Screenshot_20230903_130310.jpg

Disse er kanskje litt nettere? 

https://www.zalando.no/pier-one-ankelboots-black-pi911na38-q11.html

https://www.zalando.no/anna-field-snoerestoevletter-black-an611n0lj-q11.html

https://www.zalando.no/tamaris-snoerestoevletter-black-ta111n1y3-q11.html

• Liker 1
Skrevet

Fint å høre at det finnes flere som ikke liker joggesko-til-kjole trenden. Jeg liker (som en over her også nevnte), den typen som ser ut som en litt nettere herre-pensko. 

F.kes. 

https://www.zalando.no/wonders-snoeresko-black-wn111e01y-q11.html

Eller

https://www.booztlet.com/no/no/bianco/biabrenda-suede-cord-derby_28665483/222719068

Sjelden jeg ser den type sko i butikk,  men på zalando eller boozt har de en egen kategori for "snøresko" under flate sko! 

Anonymkode: 7039d...4b2

Skrevet
Roci skrev (1 time siden):

De er ganske nært det jeg tenker på! Fant nylig noem veldig like på finn som jeg venter på😊😊

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...