Gå til innhold

Kjøpe sprøyte på apoteket, stygge blikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ta blodfortynnende via sprøyte pga blodpropp i sist svangerskap. Var idag og skulle kjøpe sprøyter, og fikk veldig stygt blikk og svar at de ikke har det inne. Jeg hadde med meg barnet og ble nesten redd de skulle sende bekymringsmelding eller noe, da det så ut som hun trodde jeg skulle ruse meg. Veldig ukomfortabelt. Er dette normalt? Jeg er kledd pent, er ca 30 år og ser aldeles ikke ut som noe narkoman 🙈 

Da jeg skulle på apotek nr 2 for å høre får jeg spørsmål om hva de skal brukes til, og denne damen også så stygt på meg før jeg informerte. Er dette ikke vanlig å kjøpe bortsett fra om man er narkoman? Skal bestille på nett neste gang. 

Anonymkode: 2a361...213

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du innbilte deg stygge blikk jeg.

Aldri opplevd uansett hva enn jeg har kjøpt og sett ut

Anonymkode: 92028...54e

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg fikk ferdig fylte sprøyter jeg.

Har kjøpt sprøyter på apotek uten spørsmål. Trengte for å tømme en byll på tannkjøttet. Også hater jeg underjordiske kviser, så kjøper sprøyter for å stikke hull på de. Aldri følt de har sett rart på meg altså.

Anonymkode: d135e...b71

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Må ta blodfortynnende via sprøyte pga blodpropp i sist svangerskap. Var idag og skulle kjøpe sprøyter, og fikk veldig stygt blikk og svar at de ikke har det inne. Jeg hadde med meg barnet og ble nesten redd de skulle sende bekymringsmelding eller noe, da det så ut som hun trodde jeg skulle ruse meg. Veldig ukomfortabelt. Er dette normalt? Jeg er kledd pent, er ca 30 år og ser aldeles ikke ut som noe narkoman 🙈 

Da jeg skulle på apotek nr 2 for å høre får jeg spørsmål om hva de skal brukes til, og denne damen også så stygt på meg før jeg informerte. Er dette ikke vanlig å kjøpe bortsett fra om man er narkoman? Skal bestille på nett neste gang. 

Dette er nok kun dine egne fordommer som snakker. Fordi du tenker at noen som kjøper sprøyte må være narkoman, betyr ikke at alle andre gjør det. Apotekansatte vet at sprøyter brukes til mye forskjellig.

Anonymkode: 1afaf...3b3

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg innbilte meg ikke, hvorfor ellers skulle jeg fått spørsmål om hva det brukes til? Om de ikke trodde det var til noe ulovlig? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg innbilte meg ikke, hvorfor ellers skulle jeg fått spørsmål om hva det brukes til? Om de ikke trodde det var til noe ulovlig? 

For å sikre seg at det blir kjøpt riktig utstyr????

Altså kjære vene.

Jeg ser ut som en jævla dass kontra hva du beskriver om deg selv, ingen har gitt meg stygge blikk for å kjøpe sprøyter.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For å sørge for at du får riktig utstyr!

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For å sikre seg at det blir kjøpt riktig utstyr????

Altså kjære vene.

Jeg ser ut som en jævla dass kontra hva du beskriver om deg selv, ingen har gitt meg stygge blikk for å kjøpe sprøyter.

Oi, du ble fort hissig av ingenting 🙈 Var ikke slik jeg følte det. De ville heller ikke selge meg en hel eske som man får kjøpt på nettet, men begynte å ta utav sprøytene inni. Uansett, ønsker deg en bedre dag videre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg jobber på apotek og det er helt nødvendig å spørre om hva de skal brukes til, særlig kanylene... Blodfortynnende kommet i mange størrelser, styrker og pakninger, særlig Fragmin som. Vi dømmer ingen. 

Anonymkode: 27f97...a93

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Aldri opplevd. Kjøpte en stor sprøyte og flere sprøytespiss for å sprøyte marinade inni kyllingen😂.

Anonymkode: 282f3...1f6

• Liker 5
Skrevet

Du innbilte deg nok bare dette. Ansatte på apotek er selvfølgelig vant med at folk kjøper sprøyter til ulike medisinske grunner. 

Anonymkode: 70a04...357

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Oi, du ble fort hissig av ingenting 🙈 Var ikke slik jeg følte det. De ville heller ikke selge meg en hel eske som man får kjøpt på nettet, men begynte å ta utav sprøytene inni. Uansett, ønsker deg en bedre dag videre. 

Det er DU som lager en tråd på kvinneguiden om stygge blikk på apoteket 😂😂

Jeg er ikke hissing.

Ha en strååååålende dag!

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fortalte du dem nøyaktig hva slags sprøyte du skulle ha? Hvis ikke er det ikke så rart de spør. Størrelsen på selve sprøyten velges utifra volumet som skal injiseres, og tykkelsen og lengden på kanylen (nålen) velges utifra om det er for eksempel en subkutan eller intramuskulær injeksjon. Så det er klart de må spørre. Apotek er en faghandel, de ansatte er helsepersonell, og det er jobben deres å stille spørsmål for å sikre riktig bruk av legemidler og medisinsk utstyr.

Tror du skal bestille på nett neste gang, ja.

Anonymkode: b9a77...e5b

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du innbilte deg nok bare dette. Ansatte på apotek er selvfølgelig vant med at folk kjøper sprøyter til ulike medisinske grunner. 

Anonymkode: 70a04...357

Jeg fikk jo til svar at de ikke hadde dette inne da det ikke var noe etterspørsel eller noe de opplevde at folk kjøpte. Så de var ikke vandt med det der tydeligvis 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fortalte du dem nøyaktig hva slags sprøyte du skulle ha? Hvis ikke er det ikke så rart de spør. Størrelsen på selve sprøyten velges utifra volumet som skal injiseres, og tykkelsen og lengden på kanylen (nålen) velges utifra om det er for eksempel en subkutan eller intramuskulær injeksjon. Så det er klart de må spørre. Apotek er en faghandel, de ansatte er helsepersonell, og det er jobben deres å stille spørsmål for å sikre riktig bruk av legemidler og medisinsk utstyr.

Tror du skal bestille på nett neste gang, ja.

Anonymkode: b9a77...e5b

Ja jeg fortalte den nøyaktig, hadde med bilde av de som legen fant til meg fra apoteket sin nettside 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er DU som lager en tråd på kvinneguiden om stygge blikk på apoteket 😂😂

Jeg er ikke hissing.

Ha en strååååålende dag!

Ja det gjorde jeg? Er jeg hissig fordi jeg lager en tråd om det? 🙈 Isåfall er det ikke bare jeg som innbiller meg ting 

Skrevet

Det er vanlig å kjøpe enkle sprøyter og kanyler på apoteket. Disse brukes ikke til blodfortynnende medisiner. Blodfortynnende selges i ferdige sprøyter og de er på resept. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har også brukt blodfortynnende i sprøyteform og opplevde aldri noen stygge blikk 😅 

Sikker på at det var derfor de så rart på deg? Eller at de så rart på deg i det hele tatt?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk jo til svar at de ikke hadde dette inne da det ikke var noe etterspørsel eller noe de opplevde at folk kjøpte. Så de var ikke vandt med det der tydeligvis 

Finnes mange styrker så helt vanlig å bestille..... 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja det gjorde jeg? Er jeg hissig fordi jeg lager en tråd om det? 🙈 Isåfall er det ikke bare jeg som innbiller meg ting 

Nå er du ute å kjører 😂

For jeg skrev ikke at du var hissig. Når du lager tråd på kvinneguiden må du tåle at folk svaret annerledes enn hva du ønsker av svar.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...