AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #1 Skrevet 2. september 2023 Gift par i 40 årene. Gode jobber, god økonomi og har det ellers helt ok i hverdagen. Vi har felles interesser og egne interesser. Vår utfordring er intimiteten og kjærestetid. Jeg har nok større lyst på intimitet enn henne og utforske nye sider av dette. Hun har sjeldnere lyst og jeg føler det alltidmer jeg som må ta initiativ og da også bli avvist. Ved avvisning er det alltid en «årsak» til st det passer ikke i dag. Det er ikke selve samleiet og pentreringen som er avgjørende hver gang. Har ikke den andre parten lyst på sex er det ingenting i veien for å kose og tilfredstille den andre parten mener jeg. Om jeg spør om dette er svaret at hun heller vil ha meg når hun er klar. Hvordan håndterer andre dette og er det slik dere opplever dette også? Eller hvordan har dere løst det? Når jeg forsøker å ha en samtale rundt dette får jeg som regel kun avvikende svar eller hun blir stille og enten ikke svarer eller går inn på andre temaer. Jeg forstår at hun syntes det er vanskelig å snakke om, men jeg syntes det er viktig for å få en forståelse av henne og om hun har følelsene for meg, noe hun sier hun har. Anonymkode: 61439...029
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #2 Skrevet 2. september 2023 Går hun på hormonell prevensjon? Føler hun seg sett som partner og menneske eller bare som et sexobjekt i hverdagen? Opplever hun nærhet og omsorg av ikke-seksuell karakter? Føler hun seg vel med egen kropp? Har hun mye stress i hverdagen? Fint at du forsøker å prate med henne om det. Sørg for å ordlegg deg rett og ta opp temaet når det ikke er sex på tapeten. For eksempel rett etter sex. Anonymkode: 9bfb8...c95 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #3 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har ikke den andre parten lyst på sex er det ingenting i veien for å kose og tilfredstille den andre parten mener jeg. Om jeg spør om dette er svaret at hun heller vil ha meg når hun er klar. Anonymkode: 61439...029 Du mener altså at hun kan runke/suge deg selv om hun ikke er kåt? Runking/suging er også sex. Å gjøre sexuelle handlinger fordrer jo at man har lyst til det. Er man ikke kåt, har man jo ikke lyst til å ha en p*** i munnen heller. Anonymkode: 4a3c9...767 6 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #4 Skrevet 2. september 2023 Alle er forskjellige og jeg kan bare svare utifra eget perspektiv, der mitt kjærlighetsspråk er fysisk og verbale uttrykk. Har ikke opplevd å ikke ville ha sex med dagens kjæreste. Men i to tidligere lengre samboerforhold hadde jeg ikke lyst på nærhet eller sex når jeg var skuffet/såret/lei/i tvil/ferdig. Samboeren som jeg var forlovet med som jeg anser som mitt livs kjærlighet så hadde jeg aldri slike situasjoner. Hadde alltid lyst på han og vi vekslet mellom å ta initiativ. Han såret meg heller ikke, han elsket meg med respekt og viste omsorg og omtanke. Går dere på date? Ler dere sammen? Skaper dere minner sammen bare dere to? Kan hun ha møtt noen andre som har vekket noe i henne? Anonymkode: b7849...7b0
Millinea Skrevet 2. september 2023 #5 Skrevet 2. september 2023 Hvordan er forspillet ditt? Er det kun fysisk forspill når du vil ha sex? Eller starter du dagen med å lage kaffe til henne, gi henne en blomst, gjøre husarbeid for henne, gi komplimanger gjennom dagen? 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #6 Skrevet 2. september 2023 Nærmere 50% av kvinner har mistet den seksuelle tenningen på sin mann etter 10år. Dett skjer gradvis fra år 1. Kvinner trenger nye impulser og spenning for å bli tent. Og det er ingenting spennende med samme pikken du har sugd 700 ganger. De aller fleste kvinner har også uten store problemer mulighet til tilfeldig sex med menn som er mer attraktiv enn sin partner. Så det er ikke så rart at hun ikke har lyst på deg egentlig. Anonymkode: 0955f...bfd
Fioljenta Skrevet 2. september 2023 #7 Skrevet 2. september 2023 Mitt beste tips er og blir å snakke hennes kjærlighetsspråk. Når mannen min snakker mitt språk, så vet jeg at jeg er elsket og det er MYE enklere å være nær. Jeg vet det kan høres kryptisk og merkelig ut, men sånn er jeg skrudd sammen. Og tydeligvis et par av de som har svart tidligere, også. (Les gjerne mer om kjærlighetsspråk her hvis du er nysgjerrig.) Mannen min sier også at «vi kan jo kose litt. Det trenger ikke å bli sex hver gang». Men så blir det jo gjerne det likevel. Så hvis den «strategien» skal virke, tror jeg det er lurt å faktisk stoppe iblant. Når jeg har lite lyst på sex, er det akkurat som om sexlysten er helt skrudd av og det med sex er så fjernt at det nesten hører til en annen verden, men så kommer jeg i gang og da vil jeg bare ha mer og mer. De gangene sexlysten min er på bunn, så er det alltid det med kjærlighetsspråk og det å være mer nær i hverdagen som er nøkkelen for meg. At vi snakker om det eller at han «tigger» om sex virker egentlig ikke. At han tar initiativ til den type kos og sex jeg liker, kan også være lurt for å meg i gang igjen. 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #8 Skrevet 2. september 2023 Hun er kjæresten din, ikke en sexarbeider. Anonymkode: 763c2...260 1
Fioljenta Skrevet 2. september 2023 #9 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nærmere 50% av kvinner har mistet den seksuelle tenningen på sin mann etter 10år. Dett skjer gradvis fra år 1. Kvinner trenger nye impulser og spenning for å bli tent. Og det er ingenting spennende med samme pikken du har sugd 700 ganger. De aller fleste kvinner har også uten store problemer mulighet til tilfeldig sex med menn som er mer attraktiv enn sin partner. Så det er ikke så rart at hun ikke har lyst på deg egentlig. Anonymkode: 0955f...bfd Tja, jeg er nok uenig der. Jeg har nok sugd samme påle noen hundre ganger. Og synes det blir mer og mer spennende. Ikke fordi det er «nytt og spennende», men fordi jeg kjenner ham så inderlig godt og vet nøyaktig hva jeg skal gjøre for å holde ham på kanten av det han tåler. Jeg kan eksperimentere og teste nye teknikker nettopp fordi jeg føler meg helt trygg på ham. Jeg slipper å «prestere» og kan i stedet slappe av og bare kose meg.. TS, beklager avsporingen. Jeg bare synes det er litt trist at vi lærer hverandre opp til å forvente at all spenning og tenning blir borte når det er mulig å ta vare på den. 💜 1 1
ESFP Skrevet 2. september 2023 #10 Skrevet 2. september 2023 Det finnes flere former for intimitet. Hvis du sier at du ønsker å bruke tid med henne og kommer med flere alternativer til hva dere kan gjøre sammen, vil du ikke oppleve avvisning på samme måte. Det kan være forslag om sex, spille et spill sammen, gå en tur, massere hverandres bein eller annet. Hvis du fokuserer mest på sex, så mister en kvinne interessen fordi hun trenger like mye av andre former for intimitet som sex.
exictence Skrevet 2. september 2023 #11 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Gift par i 40 årene. Gode jobber, god økonomi og har det ellers helt ok i hverdagen. Vi har felles interesser og egne interesser. Vår utfordring er intimiteten og kjærestetid. Jeg har nok større lyst på intimitet enn henne og utforske nye sider av dette. Hun har sjeldnere lyst og jeg føler det alltidmer jeg som må ta initiativ og da også bli avvist. Ved avvisning er det alltid en «årsak» til st det passer ikke i dag. Det er ikke selve samleiet og pentreringen som er avgjørende hver gang. Har ikke den andre parten lyst på sex er det ingenting i veien for å kose og tilfredstille den andre parten mener jeg. Om jeg spør om dette er svaret at hun heller vil ha meg når hun er klar. Hvordan håndterer andre dette og er det slik dere opplever dette også? Eller hvordan har dere løst det? Når jeg forsøker å ha en samtale rundt dette får jeg som regel kun avvikende svar eller hun blir stille og enten ikke svarer eller går inn på andre temaer. Jeg forstår at hun syntes det er vanskelig å snakke om, men jeg syntes det er viktig for å få en forståelse av henne og om hun har følelsene for meg, noe hun sier hun har. Anonymkode: 61439...029 Får du avvisning på dersom du spør om du kan få massere henne, og du presiserer at hun bare skal ligge og nyte til hun sovner? Kan du av og til bare kose og gi nærhet uten at det må føre til sex? Gir du henne kjærlighet allerede fra tidlig morgen med et lett kyss på pannen? Spør om hun vil ha noe, om du skal hente noe til henne, gjøre noe? Ringer du og sier at du ringer bare fordi du savner å høre stemmen hennes, bare fordi du vil si hvor glad hun gjør deg, at du er glad du har truffet henne? At mannen viser sånne små kjærlighetstegn som dette, gjør meg mer lysten på sex også. Det skaper kribling og glede i meg, og hormoner i kroppen hopper og hele meg blir mer åpen for også å gi og mer nytelse. 2
Frkego Skrevet 2. september 2023 #12 Skrevet 2. september 2023 Fioljenta skrev (1 time siden): Tja, jeg er nok uenig der. Jeg har nok sugd samme påle noen hundre ganger. Og synes det blir mer og mer spennende. Ikke fordi det er «nytt og spennende», men fordi jeg kjenner ham så inderlig godt og vet nøyaktig hva jeg skal gjøre for å holde ham på kanten av det han tåler. Jeg kan eksperimentere og teste nye teknikker nettopp fordi jeg føler meg helt trygg på ham. Jeg slipper å «prestere» og kan i stedet slappe av og bare kose meg.. TS, beklager avsporingen. Jeg bare synes det er litt trist at vi lærer hverandre opp til å forvente at all spenning og tenning blir borte når det er mulig å ta vare på den. 💜 Dette! Akkurat som om jeg skulle ha sagt det selv. Det må ikke være nytt for å være spennende. Nå har jeg sugd samme pikken nesten daglig i over 15 år og jeg liker bedre å suge ham nå enn for 10 år siden. Sexen er også bedre og vi opplever stadig noe nytt sammen, ene alene for at vi er så trygge på hverandre og kan teste ut alt vi måtte ønske. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #13 Skrevet 2. september 2023 Kanskje med å slutte å tenke på din egen tilfredsstillelse og starte å tenke på hennes? Jeg gidder ikke å ha sex med noen fordi er kåte på meg. Han må gjøre meg kåt først og gi meg god sex og deilige orgasmer. Om ikke, hvorfor skal jeg gidde?? Anonymkode: 1e29c...ff5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #14 Skrevet 2. september 2023 Når du snakker om det er det en dynamikk at du vil ha og hun følelser utilstrekkelig? Altså at dere er på et område hvor du er veldig komfortabel og hun er ukomfortabel. I så fall hadde jeg prøvd å finne en tilnærming hvor hun føler seg komfortabel med å snakke om det og hvor du lytter til hva hun vil også. Anonymkode: 3c792...136
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå