Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var spikeren i kista? Når tok du det opp? Og tok du det opp spontant eller planlagt? 

Anonymkode: aaa7e...0bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg har slått opp med mine ekser visste jeg det lenge før. Kanskje vært for feig til å kunne slå opp når jeg egentlig burde. Når jeg da tok det opp hadde jeg hinta litt på forhånd og planlagt det. Jeg ønsket ikke å såre ham og dermed en god grunn for hvorfor der kanskje tok alt for lang tid. 

Anonymkode: 4eaae...a94

Skrevet

Det skjedde som regel noe som var deal breaker som gjorde at jeg tok det der og da. Men fordi de synes det er virket så plutselig og de angret har jeg alltid gitt det en sjanse likevel. Det har aldri fungert, når man først har mistet respekten for noen er alt i etterkant bare vondt. 

Skrevet

Lot det gå mange år. Jeg var helt ferdig når det var slutt. Jeg fortalte han at jeg hadde ingen følelser og at jeg ville forlate han men han godtok det ikke mange år før han virkelig forsto at det var over. Da hadde han bodd hos sin mor i 1 år og jeg hadde funnet meg en ny🤪 

Anonymkode: 078ac...598

Skrevet

Når jeg har sett mer fram til at han skal dra enn å komme hjem. Da har jeg avslutta forhold. 

Tok det opp hvorfor det skjedde noen måneder før, ingen ting skjedde. Bye bye 

Anonymkode: 813ba...87f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når jeg har slått opp med mine ekser visste jeg det lenge før. Kanskje vært for feig til å kunne slå opp når jeg egentlig burde. Når jeg da tok det opp hadde jeg hinta litt på forhånd og planlagt det. Jeg ønsket ikke å såre ham og dermed en god grunn for hvorfor der kanskje tok alt for lang tid. 

Anonymkode: 4eaae...a94

De fleste som hinter, driver typisk med såpass mye dobbeltkommunikasjon at det er mer nærliggende å tro at de sliter personlig enn at de bare vil ut. Husker jeg spurte første eksen om det gikk bra eller om h*n trengte terapi 🙃

Anonymkode: 9f0ee...e96

Skrevet

Første: etter hun var utro for tredje gang

Andre: etter hun var utro første gang

Tredje: vært sammen i femten år, og blir neppe slutt med det første 😄

Anonymkode: bf1e0...9e5

Skrevet

Husker øyeblikket hvor jeg "ga opp". Det var én hendelse som gjorde at jeg virkelig begynte å detache fra eksen. Han hadde vært ute for n'te natt på rad, blitt drita og ikke kommet hjem til tross for hellige løfter om at han skulle være hjemme før kl 12. Da jeg ringte ham kl 5 etter å ha ligget våken hele natta, sa jeg at han kunne drite i å komme hjem og jeg orka ikke mer. Ja vi hadde et barn på 10 mnd også. 

Etter dette tok det ca 6 mnd før vi gjorde det slutt på ordentlig, de månedene brukte vi begge på å koble oss fra hverandre og gjøre oss klar for et brudd. Han bodde ikke hjemme på den tiden. Så da bruddet var faktum, var begge på bølgelengde. I dag er vi verdens beste venner, selv om han er innlagt for rusbehandling og jeg har 100% for barnet. 

Anonymkode: 5d3d8...603

Skrevet (endret)

Det visste jeg faktisk 15 år før jeg faktisk gjorde det. Orker ikke gå inn på alle detaljer, men han var en forferdelig fyr å være gift med. Hadde ikke kontroll på penger, og tok opp forbrukslån og kredittkort hele tiden. Hadde masse strøgjeld. Heldigvis hadde vi alltid SEPARAT økonomi, så han fikk ikke dratt meg med ned i dragsuget!

Han gadd aldri vaske noe som helst i huset. På de totalt 18 årene vi var sammen (gift i 14 av dem) vasket han badet TO ganger. Og da etter massivt påtrykk og mas fra meg.

I det hele tatt var det ikke noe lykkelig ekteskap. Men pga sønnen vår ble jeg værende i forholdet i de årene, til sønnen fylte 15. Da hadde jeg planlagt et par år når jeg skulle be om skilsmisse, og hadde spart penger i hemmelighet til det. Så da sønnen var 15, sa jeg at jeg ville skilles til mannen, og ett år senere (når separasjonen var over) flyttet jeg og sønnen til et annet fylke, der han skulle gå på skole. Vi solgte rekkehuset, for ingen av oss hadde råd til å sitte med det alene.

Mannen har hatt to forhold siden da (på 7 år), jeg har ikke hatt noen. For jeg fikk nok. Orker ikke. 

Endret av Million
  • Hjerte 2
Skrevet

Når exen min begynte og skjule ting.

Anonymkode: c93b6...d32

• Hjerte 2
Skrevet

Håpet i flere år at han skulle gjøre det slutt med meg, slik at jeg ikke skulle fremstå som en som brøyt opp familien. Men det gjorde han ikke, så det som fikk. meg ti å ta steget var rett og slett at jeg forelsket meg i en annen. Aldri angret, både jeg og eksmannen har det MYE bedre uten hverandre. 

Anonymkode: ac2a3...553

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk bare nok. Klarte ikke mer. Dette har vært ved hvert brudd. Selvfølgelig både tanker og samtaler om det i forkant, men selve bruddet har kommet ganske av seg selv når jeg bare fikk helt nok. 

Mennene har alltid opplevd det som et sjokk, men det burde det ikke ha vært. 

Skrevet

Når gaminga var mer viktigere enn meg. Begynte å bli ensom i forholdet, kommunikasjonen var ikke på sitt beste. Alt ble etterhvert sårt og ting bedret seg ikke etter jeg tok det opp. Gjorde det da slutt 

Anonymkode: dcb80...182

• Liker 1
Skrevet

Når jeg ble sterk nok til å si at jeg ikke elsket han mer.

Hadde levd i mange år i det voldelige forholdet,og er så glad jeg endelig turte å reise fra han!

• Liker 1
Skrevet

Mange år etter kona nektet både sex og kos, tilslutt foreslo åpent forhold etter jeg fant ut at hun hadde vært utro. Som jeg godtok pga barna. For å så prøve å få kos og tilbydde sex etter hun hadde sett meg kose med kjæresten. Hun gjorde meg nesten fullstendig gal er bare nå i etterkant at jeg ikke skjønner hvorfor jeg godtok å leve i så mange år i et kjærlighetsløst ekteskap. Mens det foregikk var det for meg normalt. 

Anonymkode: ff0ca...bd3

• Hjerte 2
Skrevet

Har hatt delt økonomi i mange år. Jeg har hatt svært lite inntekt til tider og vært husmor. Har ikke klart å komme nær hans nivå økonomisk. Spikeren ble når han begynte å kreve mer og mer penger fra meg for ulike ting når jeg hadde lite selv og gikk og surmulet og kjeftet om det til han fikk pengene, han ble veldig oppslukt i sin i pad og deltok ikke nok i husarbeidet. Følte det var ingen kjærlighet/ nærhet/ fellesskap/ felles mål eller felles gleder til slutt. Heller ikke nok øndke om å fikse forholdet. Jeg er kreativ og iderik person, men når alt ble nei og negativt ble livet bare trist. Det var sinne og kjefting jeg ikke orket mer av. Han har dog mange positive sider også. 

Anonymkode: 8f114...582

• Liker 1
Skrevet

Eksen min var en skikkelig drittsekk. Han var sjalu, manipulerende og kontrollerende, og jeg fant meg i mye drit i de årene vi var sammen. Jeg var egentlig ferdig med ham lenge før jeg faktisk brøt. Spikeren i kista var en gang vi var på besøk hos foreldrene mine, og han oppførte seg utrolig frekt og ufint mot dem. Da kjente jeg at begeret var fult, og jeg flyttet ut på dagen. 

Anonymkode: 37727...751

Skrevet

Når jeg var såpass lavt nede at gulvet blokkerte slaget nedover så jeg måtte slå opp. 

Skrevet

Når jeg innså at han tok meg for gitt, at han ikke var interessert i å ta hensyn til meg på noen måter og ikke møtte meg på de tingene som var viktig for meg. 

Det skjedde spontant, etter mange runder hvor jeg hadde grått og forklart hva som var vanskelig, hva jeg trengte uten at han var villig til å endre på noe av det. Dråpen var da han ville så vente i en måned før han i det hele tatt orket å snakke om problemene.. 

Jeg vil ikke ha en mann som behandler meg som om jeg er en leke som kan tas ned når han føler for det. Jeg trodde virkelig det var ekte kjærlighet, at det skulle bli oss to. Jeg ofret alt for han, ville gjort alt for han også, men når alt kom til alt så ville han ikke gi meg en brøkdel tilbake. Hvorfor skulle jeg da fortsette å gi han alt.. for ingen ting annet enn tomme løfter.. 

Anonymkode: 34813...402

Skrevet

Har aldri slått opp med noen. Min første kjæreste dumpet meg etter under et år. Vet ikke hvorfor, men det var forferdelig vondt i mange år. 10 år senere fant jeg min andre kjæreste som jeg fortsatt er lykkelig gift med etter snart 25 år.

Anonymkode: bdeef...745

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...