AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #1 Skrevet 2. september 2023 Hvis det har gått 2-3 år og man ikke har fått noe ut av datingapper, ikke fått fast forhold. Er det på tide å gi opp da? Når man i tillegg har lite nettverk, så er ikke sjansene så store og menn ønsker kanskje damer med mange venner? Har hatt samboer over flere år før jeg ble singel, men vet ikke om dette har mye å si (har jo klart det før, men virker vanskeligere nå enn i 20-årene). Anonymkode: c7413...fcb 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #2 Skrevet 2. september 2023 Skjønner ikke problemet egentlig, du velger jo selv om du vil ha fast forhold eller ikke? Er problemet at du ikke vil ha de du kan få? Anonymkode: 9d38f...603 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #3 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Skjønner ikke problemet egentlig, du velger jo selv om du vil ha fast forhold eller ikke? Er problemet at du ikke vil ha de du kan få? Anonymkode: 9d38f...603 Har ikke møtt en mann som vil bli kjæreste med meg, da. Men er usikker på hvilken mann jeg burde se etter som dame på 40. Ble 40 nå i august. Så bør jeg se etter menn i alderen 45+ tror dere? Anonymkode: c7413...fcb 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #4 Skrevet 2. september 2023 Har lite utdanning, men en jobb jeg trives med. Har nære venninner, rolige hobbier og elsker friluftsliv. Liker litteratur og film. Tar vare på meg selv med hudpleie, trening, hårkur o.l. Har ingen fillers. Vil si jeg er sosial og omgjengelig, men få og nære venninner. De mennene jeg har datet har ikke følt kjemi med meg, og noen av de har ikke jeg følt rett kjemi med heller. TS Anonymkode: c7413...fcb
Ginny Skrevet 2. september 2023 #5 Skrevet 2. september 2023 Jeg ville nok aldri gitt opp, men heller lagt fokuset et annet sted. Det er mye annet gøy man kan oppnå her i livet 😊 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #6 Skrevet 2. september 2023 Hva innebærer det å gi opp, da, sånn rent praktisk? Å slette tinder? Treffer du en mann du liker på din vei, så er det jo bare å følge magefølelsen. Prøver du for intenst, virker du bare desperat. Og å være på aktiv "jakt", er jo nare slitsomt. En "skjer det, så skjer det"- holdning er både mer attraktivt, og mer behagelig for deg. Anonymkode: 7e605...0fe 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #7 Skrevet 2. september 2023 Ginny skrev (56 minutter siden): Jeg ville nok aldri gitt opp, men heller lagt fokuset et annet sted. Det er mye annet gøy man kan oppnå her i livet 😊 Hva annet er gøy da? Spesielt når man savner kroppskontakt og sex med fast kjæreste. Skjønner at mye er gøy, men turer, sykling, baking o.l kan ikke heelt erstatte en kjæreste. Anonymkode: c7413...fcb 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #8 Skrevet 2. september 2023 Jeg er 33 år så er yngre enn deg, men for meg var ikke det å gi opp et aktivt valg, så jeg ville ikke gitt opp om jeg fremdeles hadde håp om det gir mening, da utstråler du at du er åpen for forhold og det er bra. For min del skjedde det bare automatisk, pleide å være åpen og håpefull men etter flere vonde opplevelser hvor jeg ble ført bak lyset og møtte menn som dro meg ned mentalt ble jeg avstengt og tenker 100% at det er for sent, så nå ser jeg ikke engang på menn lenger. Ikke gi opp men la menn komme til deg er mitt råd, jeg syns du er heldig som fremdeles har håp! Anonymkode: 66e7b...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #9 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg er 33 år så er yngre enn deg, men for meg var ikke det å gi opp et aktivt valg, så jeg ville ikke gitt opp om jeg fremdeles hadde håp om det gir mening, da utstråler du at du er åpen for forhold og det er bra. For min del skjedde det bare automatisk, pleide å være åpen og håpefull men etter flere vonde opplevelser hvor jeg ble ført bak lyset og møtte menn som dro meg ned mentalt ble jeg avstengt og tenker 100% at det er for sent, så nå ser jeg ikke engang på menn lenger. Ikke gi opp men la menn komme til deg er mitt råd, jeg syns du er heldig som fremdeles har håp! Anonymkode: 66e7b...4f0 Men hva vil det si å la menn komme til meg? Jeg har lite nettverk fra før, så liten sjanse for at noen bare skal sjekke meg opp utenfor blokka jeg bor.. Ellers har jeg vel nesten gitt opp. Dette med kjemi synes jeg er vanskelig. Det er jo ikke sånn at single menn på 40+ bare hopper inn i nytt forhold med ei de ikke kjenner (enkelte på KG mener visst at vi damer kan få kjæreste på en uke liksom 🙈). In real life er det nok ikke så enkelt som visse på KG mener det er. Anonymkode: c7413...fcb 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #10 Skrevet 2. september 2023 Jeg er 48, har vært singel i snart 8 år og har fortsatt ikke gitt opp. Men jeg lever og har det bra, tar vare på selv og er fornøyd med livet. Savner en kjæreste ja, men er ikke ekstremt opptatt av det. Det finnes mye annet å drive med Livet har også lært meg at det ikke er så lurt å senke kravene eller "ta til takke". Jeg gjorde det mye før, fordi jeg var redd for å være alene. Det førte aldri noe bra med seg, det ble aldri de forholdene som jeg ville være i. Nå er jeg ikke redd for å være alene lenger, og nå orker jeg ikke bli sammen med noen jeg bare liker "litt". Anonymkode: 9908c...3d5 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #11 Skrevet 2. september 2023 23 minutter siden, AnonymBruker said: Men hva vil det si å la menn komme til meg? Jeg har lite nettverk fra før, så liten sjanse for at noen bare skal sjekke meg opp utenfor blokka jeg bor.. Ellers har jeg vel nesten gitt opp. Dette med kjemi synes jeg er vanskelig. Det er jo ikke sånn at single menn på 40+ bare hopper inn i nytt forhold med ei de ikke kjenner (enkelte på KG mener visst at vi damer kan få kjæreste på en uke liksom 🙈). In real life er det nok ikke så enkelt som visse på KG mener det er. Anonymkode: c7413...fcb Jeg mener at du skal gjøre deg tilgjengelig og vise interesse, men så er det mennene som skal komme til deg. Jeg begynte med det for sent, merket ekstremt forskjell i positiv forstand og angrer så på at jeg ikke gjorde det før. Ble betraktelig mer ettertraktet når jeg var mer passiv og mennene behandlet meg bedre og mer seriøst, flere som ønsket forhold Anonymkode: 66e7b...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #12 Skrevet 2. september 2023 Det bør ta ganske lang tid før man gir opp ett eksisterende forhold, særlig om det er barn i bildet. Å gi opp å treffe noen når du er singel kjenner jeg igjen, det er utrolig mye dårlige menn der ute som i hvert fall ikke oppfyller kravene mine. Jeg gikk tilbake til exen og angrer ikke ett sekund. Beste avgjørelsen jeg har tatt i mitt liv Anonymkode: 1bd25...8ec
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #13 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg mener at du skal gjøre deg tilgjengelig og vise interesse, men så er det mennene som skal komme til deg. Jeg begynte med det for sent, merket ekstremt forskjell i positiv forstand og angrer så på at jeg ikke gjorde det før. Ble betraktelig mer ettertraktet når jeg var mer passiv og mennene behandlet meg bedre og mer seriøst, flere som ønsket forhold Anonymkode: 66e7b...4f0 Takk for råd! Men hvordan mener du å gjøre meg tilgjengelig? Kan du forklare litt nærmere hva du har gjort og hvordan dette fungerte for deg? Ble nysgjerrig her nå 😊 Anonymkode: c7413...fcb 1
Andro Skrevet 2. september 2023 #14 Skrevet 2. september 2023 Man trenger aldri å gi opp, men man trenger ikke å være besatt av å få det heller. Datingapper har lite for seg, og du kaster bort mye tid som du kunne brukt til å skaffe deg venner, nettverk, og levd livet. Folk som har et godt liv får lettere kjærester enn de som sitter manisk ved en pc eller telefon og er skuffa over at attraktive folk ikke åpenbarer seg i virkeligheten. Gå heller ut i realitetene, der menneskene bor, og bli kjent med folk der. Lev livet avslappa og i tråd med den du faktisk er, så noen kan falle for den egentlige deg. Om ingen faller så har du likevel et bra liv, der du ikke ødsler bort energi på de skuffelser man får av troløse, horete menn med tinderapp. 1 2
exictence Skrevet 2. september 2023 #15 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis det har gått 2-3 år og man ikke har fått noe ut av datingapper, ikke fått fast forhold. Er det på tide å gi opp da? Når man i tillegg har lite nettverk, så er ikke sjansene så store og menn ønsker kanskje damer med mange venner? Har hatt samboer over flere år før jeg ble singel, men vet ikke om dette har mye å si (har jo klart det før, men virker vanskeligere nå enn i 20-årene). Anonymkode: c7413...fcb Jeg synes man aldri skal gi opp. Tenker du på t man har grunn til det? 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #16 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva annet er gøy da? Spesielt når man savner kroppskontakt og sex med fast kjæreste. Skjønner at mye er gøy, men turer, sykling, baking o.l kan ikke heelt erstatte en kjæreste. Anonymkode: c7413...fcb Jeg skjønner ikke hva du vil fram til. Du skriver flere ganger at du har tenkt til å gi opp. Samtidig vil du ikke fokusere på andre ting som er gøy mens du venter på en mann. Er det et poeng å være så miserabel som mulig når du gir opp? Anonymkode: 5a2a5...a4c 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #17 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg skjønner ikke hva du vil fram til. Du skriver flere ganger at du har tenkt til å gi opp. Samtidig vil du ikke fokusere på andre ting som er gøy mens du venter på en mann. Er det et poeng å være så miserabel som mulig når du gir opp? Anonymkode: 5a2a5...a4c Jeg bare spør hva dere mener kan være gøy sånn at jeg får noen ideér, for det vil jeg gjerne ha. Ville bare poengtere at, ja det er bra å gjøre aktiviteter, men det erstatter ikke kjæreste. Men jeg vil absolutt gjøre noe gøy og skifte litt fokus. Anonymkode: c7413...fcb 1
Ginny Skrevet 2. september 2023 #18 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva annet er gøy da? Spesielt når man savner kroppskontakt og sex med fast kjæreste. Skjønner at mye er gøy, men turer, sykling, baking o.l kan ikke heelt erstatte en kjæreste. Anonymkode: c7413...fcb Poenget er å gjøre det beste ut av det ene livet man har. Kanskje finner du aldri en kjæreste, skal du da ha brukt hele livet på å gå rundt og lete etter en? 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #19 Skrevet 2. september 2023 Andro skrev (48 minutter siden): Man trenger aldri å gi opp, men man trenger ikke å være besatt av å få det heller. Datingapper har lite for seg, og du kaster bort mye tid som du kunne brukt til å skaffe deg venner, nettverk, og levd livet. Folk som har et godt liv får lettere kjærester enn de som sitter manisk ved en pc eller telefon og er skuffa over at attraktive folk ikke åpenbarer seg i virkeligheten. Gå heller ut i realitetene, der menneskene bor, og bli kjent med folk der. Lev livet avslappa og i tråd med den du faktisk er, så noen kan falle for den egentlige deg. Om ingen faller så har du likevel et bra liv, der du ikke ødsler bort energi på de skuffelser man får av troløse, horete menn med tinderapp. Ja, det var dette med å ta kontakt da. Ikke alltid venninner kan bli med på konserter o.l. Jeg kvier meg litt for å gå alene. Kanskje jeg MÅ ut av komfortsonen? Anonymkode: c7413...fcb
Navnet Mitt Skrevet 2. september 2023 #20 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis det har gått 2-3 år og man ikke har fått noe ut av datingapper, ikke fått fast forhold. Er det på tide å gi opp da? Når man i tillegg har lite nettverk, så er ikke sjansene så store og menn ønsker kanskje damer med mange venner? Har hatt samboer over flere år før jeg ble singel, men vet ikke om dette har mye å si (har jo klart det før, men virker vanskeligere nå enn i 20-årene). Anonymkode: c7413...fcb Du skal selvsagt aldri gi opp. Plutselig møter du den rette, det kan skje når du minst venter det. Men ikke stress, ikke fremstå som desperat. Ha heller et avslappet forhold til eventuell dating. Kall det bare "møtes for å ta en kaffe", så høres det straks mindre alvorlig ut. Har du spesielle interesser eller hobbyer? Kanskje kan det hjelpe å melde seg inn i en eller annen forening eller klubb for å møte noen? Det ordner seg nok skal du se. Skrevet av en som heller ikke har funnet den rette, men absolutt ikke stresser med det. Og jeg er 57... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå