Gå til innhold

Alene hjemme med storebror med omgangssyken, men må hente lillesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

.... hva gjør jeg? Storebror er 3 år og kan selvfølgelig ikke være alene hjemme. Han må jo bli med, men han er jo hjemme fra bhg for en grunn! 🥴

Anonymkode: 5645d...365

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillesøster er 1 år og kan ikke gå enda. Hun kan mao ikke komme ut for egen maskin. Bilvei utenfor bhg så er ikke komfortabel med å la treåringen sitte der mens jeg er inne, selv med iPad og snacks

Skrevet

Er han hjemme fra bhg på en lørdag??

• Liker 13
Skrevet

Hør om en nabo kan se etter ham, mens du henter lillesøster eller ta ham med i bilen?

Anonymkode: 339e3...568

• Liker 1
Skrevet

Sett bror i en trille rett utenfor døren til bhg. 

Anonymkode: 8674c...7f2

• Liker 4
Skrevet

Aldri hørt om barnehager som er åpne på lørdager. :klo:

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

begge barna burde vel være hjemme da dette er veldig smittsomt. bhg er forresten styeng i helgen. 

Anonymkode: e6388...966

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Hedda-78 skrev (1 minutt siden):

Er han hjemme fra bhg på en lørdag??

Det er han for så vidt også, men det er mandagen jeg er bekymret for. Han kastet opp for to timer siden, forhåpentligvis siste gang men likevel "sent nok" til å holde han hjemme på mandag. Lillesøster bor hos besteforeldre denne helgen for å forhåpentligvis skånes, og de leverer henne mandag, men har ikke sjangs til å hjelpe på levering pga sine jobber 

• Liker 2
Skrevet
Athena Freyja skrev (2 minutter siden):

Aldri hørt om barnehager som er åpne på lørdager. :klo:

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

begge barna burde vel være hjemme da dette er veldig smittsomt. bhg er forresten styeng i helgen. 

Takk for gode råd 🫠 Som nevnt over så må han holdes hjemme i 48 t så jeg vet at han er hjemme mandag men usikker på logistikken 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

.... hva gjør jeg? Storebror er 3 år og kan selvfølgelig ikke være alene hjemme. Han må jo bli med, men han er jo hjemme fra bhg for en grunn! 🥴

Man leverer vel ikke barn fra en husstand med spysyken i hus i barnehagen ? Da både du og det andre barnet garantert er smittet ? Dette er et konstruert problem . Hold dere hjemme alle sammen . 

• Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det står ingen steder om at hele husholdningen må holde seg hjemme i 48 t dersom et familiemedlem har omgangssyken..? Hadde hun blitt smittet hadde hun selvfølgelig også vært hjemme, men hun er sendt til besteforeldre for å forhåpentligvis unngå det

• Liker 22
Skrevet

Hvis du er alene med to barn og det ene er så sykt eller smittefarlig at det ikke kan tas med i barnehagen kan du selvsagt ikke levere lillesøster i barnehagen, da må du ha begge hjemme. Det sier jo seg selv. 

Anonymkode: 2030f...7de

• Liker 5
  • Nyttig 9
Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 minutt siden):

Man leverer vel ikke barn fra en husstand med spysyken i hus i barnehagen ? Da både du og det andre barnet garantert er smittet ? Dette er et konstruert problem . Hold dere hjemme alle sammen . 

Er det virkelig sånn? Har ikke hørt om at hele husholdningen må holdes hjemme... Var det sånn under covid også..? Spør fordi jeg oppriktig ikke husker😅

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er han for så vidt også, men det er mandagen jeg er bekymret for. Han kastet opp for to timer siden, forhåpentligvis siste gang men likevel "sent nok" til å holde han hjemme på mandag. Lillesøster bor hos besteforeldre denne helgen for å forhåpentligvis skånes, og de leverer henne mandag, men har ikke sjangs til å hjelpe på levering pga sine jobber 

Mn da holder du begge hjemme mandag . Problem solved . Hun blir jo uansett eksponert for smitte i hjemmet på mandag . 

• Liker 15
Skrevet

Da holder du begge barna hjemme.

Anonymkode: 2a29e...9cc

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du er alene med to barn og det ene er så sykt eller smittefarlig at det ikke kan tas med i barnehagen kan du selvsagt ikke levere lillesøster i barnehagen, da må du ha begge hjemme. Det sier jo seg selv. 

Anonymkode: 2030f...7de

Gjør det..? Har aldri opplevd at en hel husholdning har måttet holde seg hjemme pga et tilfelle av omgangssyken. Men kan forstå at kanskje akkurat denne situasjonen er spesiell fordi jeg sliter litt med hentelogistikken, hvis det var det du mente?

• Liker 6
Skrevet

Er det virkelig sånn? Har ikke hørt om at hele husholdningen må holdes hjemme... Var det sånn under covid også..? Spør fordi jeg oppriktig ikke husker😅

Spysyken er verre enn covid. Hadde blitt fly forbanna om noen med vilje sendte smittsomme barn i barnehagen!. 

Anonymkode: 68a7a...cc4

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for gode råd 🫠 Som nevnt over så må han holdes hjemme i 48 t så jeg vet at han er hjemme mandag men usikker på logistikken 

Da holder du begge hjemme på mandag. 

Anonymkode: 339e3...568

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da ber du en ansatt om å komme ut med henne slik at du slipper å gå fra treåringen utenfor barnehagen!😊

Anonymkode: 8c87d...26c

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet

I begynnelsen av covid måtte de rundt i karantene ja. Men dette ble jo endret etterhvert . Men normal hensynsfulle folk , å særlig hvis det oppstår vansker rundt levering / henting ville vel valgt å holde så små barn hjemme til man var smittefri . Ang spysyken vil den jo komme og gå uansett når den først er startet . Fått både covid / oppkast av folk som går på jobb vel vitende om smitte i hjemmet . Ekstremt tankeløst gjort . 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...