Gå til innhold

Tvangsmedisinering. Nå.

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det jeg sier er at trusler=latent vold/psykisk vold. Trusler er farlige/skadelige i seg selv.

Anonymkode: f3c91...e96

Men du beskylder meg for å skrive noe jeg ikke har skrevet.  Eller mene noe jeg ikke mener, og ikke minst prøver å dekke det over i steden for å si at sorry, jeg lest feil.

Anonymkode: 6f37e...2fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Under Breivik-saken sa en psykiater "Gi ham en sprøyte i rompa og han vil ta inn over seg hva han har gjort."

Nå har temaet nok en gang kommet opp: Bjørg Marie (67) ble drept foran skrekkslagne vitner.

Folk lever med dødsangst fordi et familiemedlem er paranoid schizofren.

Det finnes i dag effektive medisiner mot psykose og eventuelle bivirkninger står ikke i forhold til den fare slike pasienter utgjør for samfunnet.

Anonymkode: 02c8b...46b

I Norge mangler det kultur og tradisjoner for prevensjon. I Norge drives det med etterslukning og ikke med prevensjon av at ilden oppstår. Det handles alltid på etterskudd og alltid bare sånn halvveis.

Veldig mange drap kunne vært unngått hadde man bare låst inne og tvangsmedisinert tikkende bomber istedet for å slippe dem løs på gata med kode 065 eller fordi det ikke er nok senger på psykiatrisk. 

Disse menneskene har ingenting ute blant oss å gjøre. De må beskyttes mot seg selv og vi må beskyttes mot dem.

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Men du beskylder meg for å skrive noe jeg ikke har skrevet.  Eller mene noe jeg ikke mener, og ikke minst prøver å dekke det over i steden for å si at sorry, jeg lest feil.

Det du driver med nå er gaslighting.

Skrevet
4 minutter siden, Drizzt said:

I Norge mangler det kultur og tradisjoner for prevensjon. I Norge drives det med etterslukning og ikke med prevensjon av at ilden oppstår. Det handles alltid på etterskudd og alltid bare sånn halvveis.

Veldig mange drap kunne vært unngått hadde man bare låst inne og tvangsmedisinert tikkende bomber istedet for å slippe dem løs på gata med kode 065 eller fordi det ikke er nok senger på psykiatrisk. 

Disse menneskene har ingenting ute blant oss å gjøre. De må beskyttes mot seg selv og vi må beskyttes mot dem.

Enig.

Her er et trist eksempel på et forhåndsvarslet drap: https://www.tv2.no/spesialer/nyheter/haugesund-henlagt-065

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det du driver med nå er gaslighting.

Herregud. Så beskylde folk er helt greit men å si i fra om det er ikke? Sorry. Synes faktisk man sier unnskyld når man beskylder folk for noe. Også på nett.

Er helt greit å lese feil, det skjer de fleste. Men da sier man unnskyld etterpå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan du forklare litt om hva du snakker om? Hva slags tvangsmedisinering?

Lobotomering, elektrosjokkterapi osv 

Anonymkode: 0be7b...dd4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei det vet jeg ikke. Som sagt, mange truer, de fleste er ikke farlige.

30 år i psykiatrien gir meg et lite innblikk vil jeg si. 

Så i løpet av de 30 årene har du sett at norsk psykiatri ikke fungerer. Du har sikkert lagt merke til også at hele systemet ikke fungerer.

Kommer man med drapstrusler og har også andre ting i bagasjen, så er man automatisk plassert i gruppen farlig.

Men jeg forstår at dere må finne unnskyldninger for å slippe de tikkende bombene løse. Når psykiaterne og legene som vurderer disse tikkende bombene trygge nok å være ute og slipper dem løse, når politifolkene som henlegger sakene med kode 065, når alle dere begynner å være medskyldige i drapet de tikkende bombene begår, da kommer vi til å se en rask endring i systemet. Fordi jeg tviler på det sterkeste at du eller hvilken som helst av dine kolleger vil sitte i fengsel for drap sammen med pasienten dere har friskmeldt feilaktig. 

• Liker 3
Skrevet

De som truer er farlige. Psykisk og materiell vold er veldig skadelig, vet du ikke det? Og det aner meg at du ikke vet hvor farlige mennesker som ferdes ute i samfunnet. Det er mange flere enn de som har blitt kjent gjennom media som gjentatte ganger har skadet andre og blitt sluppet ut. Det er MANGE som psykoselidelse som blir trigget av rus, som likevel ikke klarer å holde seg unna rus. Bare håp du ikke treffer på feil person feil tidspunkt.

Nei det vet jeg ikke. Som sagt, mange truer, de fleste er ikke farlige.

30 år i psykiatrien gir meg et lite innblikk vil jeg si. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Herregud. Så beskylde folk er helt greit men å si i fra om det er ikke? Sorry. Synes faktisk man sier unnskyld når man beskylder folk for noe. Også på nett.

Er helt greit å lese feil, det skjer de fleste. Men da sier man unnskyld etterpå.

Jeg misforstod(?) deg på samme måte som den andre anonyme her, på bakgrunn av svaret ditt i sitat 2 til sitat 1. 

Anonymkode: 46cbd...847

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er helt åpenbart at det tvangsbehandles for lite i psykiatrien. Enten det er snakk om tvangsinnleggelser for å redde unge liv, eller tvangsmedisinering for å hindre alvorlig psykisk psyke å skade andre. Mannen i denne saken kunne sikkert  tilogmed ha gått fritt ute så lenge han hadde medisiner i kroppen.

Det er vanvittig! Vi har ingen fullstendig rett til å bestemme over egen kropp mår konsekvensene blir gjentatt alvorlig kriminalitet og samfunnet snur seg og ser en annen vei. 

Hvem er det som har tjent på denne saken? Har denne mannen hatt en fordel av at han fikk bestemme over egen kropp? Nei, livet hans er ødelagt for alltid, han er en drapsmann,  og det kunne vært unngått 

Men det skal sies at tvangsbehandling av mennesker som er psykotiske men ikke farlig, der går det ofte altfor langt. Mange av disse medisinen har alvorlige bivirkninger 

Endret av Topsi
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

TvangsINNLEGELSE nå, takk! 

Anonymkode: e2aa5...f4e

• Liker 3
Skrevet
Topsi skrev (2 minutter siden):

Det er helt åpenbart at det tvangsbehandling for lite i psykiatrien. Enten det er snakk om tvangsinnleggelser for å redde unge liv, eller tvangsmedisinering for å hindre alvorlig psykisk psyke å skade andre. Mannen i denne saken kunne sikkert  tilogmed ha gått fritt ute så lenge han hadde medisiner i kroppen.

Det er vanvittig! Vi har ingen fullstendig rett til å bestemme over egen kropp mår jo sekvensene blir gjentatt alvorlig kriminalitet og samfunnet snur seg og ser en annen vei. 

Hvem er det som har tjent på denne saken? Har denne mannen hatt en fordel av at han fikk bestemme over egen kropp? Nei, livet hans er ødelagt for alltid, han er en drapsmann,  og det kunne vært unngått 

Jo, han har tjent å gå fri, gjøre som han vil, skade, true, drepe og ødelegge mange liv bare fordi han kunne.

Når hans rettigheter står høyere enn våre rettigheter, da vet man at staten Norge har feilet i sin viktigste oppgave.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Drizzt skrev (1 minutt siden):

Jo, han har tjent å gå fri, gjøre som han vil, skade, true, drepe og ødelegge mange liv bare fordi han kunne.

Når hans rettigheter står høyere enn våre rettigheter, da vet man at staten Norge har feilet i sin viktigste oppgave.

Han har jo ikke tjent på det. Han har vært i ubehandlet psykose, noe som ofte er helt forferdelig,.og har fått livet ødelagt.  Helsevesenet har kanskje tjent på det, det er dyrt med innleggelser. 

Men ja, menneskerettigheter blir smått absurd når det innebærer at mennesker som er alvorlig psyke kan kunne nekte behandling som vil gi denne andre rundt dem er verdig liv.

Misforstå meg rett, det brukes altfor mye medisin i psykiatrien, men ofte på feil mennesker, og ikke på dem som virkelig burde ha det

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg misforstod(?) deg på samme måte som den andre anonyme her, på bakgrunn av svaret ditt i sitat 2 til sitat 1. 

Sitat 2 ditt og datt 1 orker jeg faktisk ikke lete etter.  Er det noe du lurer på så siter å spør. Jeg har aldri sagt det den personen påstod. Og post 21 stod det ikke noe i nærheten av hav den anonyme påstod.

Men dette blir for dumt rett og slett.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Under Breivik-saken sa en psykiater "Gi ham en sprøyte i rompa og han vil ta inn over seg hva han har gjort."

Nå har temaet nok en gang kommet opp: Bjørg Marie (67) ble drept foran skrekkslagne vitner.

Folk lever med dødsangst fordi et familiemedlem er paranoid schizofren.

Det finnes i dag effektive medisiner mot psykose og eventuelle bivirkninger står ikke i forhold til den fare slike pasienter utgjør for samfunnet.

Jeg ville ønsket tvangsbehandling selv hvis jeg var psykotisk og til fare for meg selv eller andre. Men tror ikke terskelen for å tvangsbehandle skal bli lavere enn det er

Anonymkode: 0400f...fb6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sitat 2 ditt og datt 1 orker jeg faktisk ikke lete etter.  Er det noe du lurer på så siter å spør. Jeg har aldri sagt det den personen påstod. Og post 21 stod det ikke noe i nærheten av hav den anonyme påstod.

Men dette blir for dumt rett og slett.

Det er 3 sitater i innlegget mitt...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville ønsket tvangsbehandling selv hvis jeg var psykotisk og til fare for meg selv eller andre. Men tror ikke terskelen for å tvangsbehandle skal bli lavere enn det er

Anonymkode: 0400f...fb6

Selve lovteksten er sikkert ok, det er regler for behandling uten eget samtykke dersom vedkommende er til fare for andre. Spørsmålet er, hva er fare for andre? Det er helt åpenbart at personen i denne saken har nært til farenfor andre uten at tiltalt er satt i verk. Det sier meg at begrepet farenfor andre tolkes for snevert, og absolutt alle taper på det, bortsett fra helseforetakene som sparer sengeplasser

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og jeg svarer ikke vet ikle på det du fremhever. Men her gir jeg meg. Igjen det blir for dumt. Forsett å diskuter tema.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for støtten. Jeg tror hun helt bevisst forsøker å overbevise oss om at hun ikke har skrevet det vi begge kan se stå i innleggene hennes svart på hvitt. Jeg vil si at det er et skoleeksempel på gaslighting: "Gaslighting er et løst definert begrep som omtaler manipulasjon som brukes for å få andre til å tvile på sin egen virkelighetsoppfatning."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...