AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #1 Skrevet 2. september 2023 Jeg skal steke en frossen lasagne bolognese fra Rema 1000 i min Consori airfryer. Hvor lenge og hvilke grader? På pakken står det forvarmet ovn 190 grader 35-40 min eller micro 6-7 min. Hvordan ville dere gjort det i Airfryer? Anonymkode: d8c0b...5c6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #2 Skrevet 2. september 2023 Sett den i og sjekk den etter 10 minutter. Jeg spår at den blir noe grisete, og ville nok valgt ovn. Men det er bare å prøve. Anonymkode: 81a24...e81
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #3 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sett den i og sjekk den etter 10 minutter. Jeg spår at den blir noe grisete, og ville nok valgt ovn. Men det er bare å prøve. Anonymkode: 81a24...e81 Hmm. Prøver å lære meg å bruke airfryer. Ville du hatt alufolie over. Hvor mange grader? Anonymkode: d8c0b...5c6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #4 Skrevet 2. september 2023 Så nå i kokeboken "den store airfryer boka" at frossen fiskegrateng ble anbefalt på 160 grader i 20 min og at ved ost bør mat preheate den så osten setter seg. Prøver dette, men gi gjerne forslag til tid og temp. Er ikke 160 grader litt lite? Anonymkode: d8c0b...5c6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #5 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så nå i kokeboken "den store airfryer boka" at frossen fiskegrateng ble anbefalt på 160 grader i 20 min og at ved ost bør mat preheate den så osten setter seg. Prøver dette, men gi gjerne forslag til tid og temp. Er ikke 160 grader litt lite? Anonymkode: d8c0b...5c6 Litt vanskelig å si egentlig, for har skjønt at alle airfryeren er ulike. Jeg bruker som tommelfingerregel å satse på 10 grader mindre enn det som står på at produktet skal stekes i ovn. Noen ganger må jeg riktignok skru ned ytterligere etterhvert, men stort sett går det bra. Anonymkode: d2a82...d96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå