Gå til innhold

Skal handle inn klær til høst/vinter holder dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette gjelder inneklær, har kjøpt:

3 ullongs

2 strømper i bomull

1 tykk joggebukse

1 joggebukse i ull

1 fleecebukse

1 tynn ulldress

1 dress i bomull

4 ulltrøyer

2 bomullbodyer

1 mellomtynn ullgenser

1 fleecejakke

1 ulljakke

Dette blir ca 10 skift, barnehagen ønsker to skift liggende der, da har vi 8 skift liggende hjemme, er dette mye eller lite klær, hva mener dere? Jeg tror det er litt mer en vi får brukt?

Det er til en på 1,5 år, hva tenker dere om mengden? 

Anonymkode: f9157...974

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

3 ullongs

2 strømper i bomull

1 tykk joggebukse

1 joggebukse i ull

1 fleecebukse

1 tynn ulldress

1 dress i bomull

4 ulltrøyer

2 bomullbodyer

1 mellomtynn ullgenser

1 fleecejakke

1 ulljakke

Dette blir ca 10 skift, barnehagen ønsker to skift liggende der, da har vi 8 skift liggende hjemme, er dette mye eller lite klær, hva mener dere? Jeg tror det er litt mer en vi får brukt?

Mente ikke strømper, men tights, de to i bomull.

Skrevet

Hvis dette er absolutt alle inneklærne hans/hennes, så synes jeg det høres veldig lite ut! Kun 3 bukser? 
Ville kjøpt en klespakke brukt på Finn e.l. Koster ikke mange hundrelappene og da får man som regel mengder med fint «barnehagetøy» 😊 Bare som et tips hvis du ikke liker å vaske klær hver dag

Anonymkode: 9133e...d50

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis dette er absolutt alle inneklærne hans/hennes, så synes jeg det høres veldig lite ut! Kun 3 bukser? 
Ville kjøpt en klespakke brukt på Finn e.l. Koster ikke mange hundrelappene og da får man som regel mengder med fint «barnehagetøy» 😊 Bare som et tips hvis du ikke liker å vaske klær hver dag

Tipper det sikkert bare er typisk «vinterklær»? De fleste har vel mer vanlige inneklær fra før av :)  

Anonymkode: 79280...c40

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tipper det sikkert bare er typisk «vinterklær»? De fleste har vel mer vanlige inneklær fra før av :)  

Bruker jo veldig lite vanlige inneklær om vi vinteren kler på etter lag på lag prinsippet så de er riktig kledd og slippe rå bytte så mye.

Skrevet

Det spørs jo helt hva slags klær ungen din vanligvis bruker. Da min var 1,5 år brukte han utelukkende body og bukse, i ull eller bomull. Hadde ulldress som mellomlag, og utedress, to av hver. Så vi hadde sikkert 10-15 bodyer og bukser, men ingen gensere eller jakker, ikke noe fleece. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bruker jo veldig lite vanlige inneklær om vi vinteren kler på etter lag på lag prinsippet så de er riktig kledd og slippe rå bytte så mye.

Oki☺️ Vi har f.eks joggebukser og tykkere collegegensere kjøpt tidligere, som fremdeles kan brukes gjennom høsten/vinteren (det er jo «normale» klær🙈). Var mer det jeg mente. Her er det ofte varmt om vinteren, så holder med ei joggebukse uten longs under når man er inne her liksom. 

Jeg har også ei på 1,5 år og er veldig glad i tynne ullbodyer, så det blir det en del av her. Har to som passer fra før, så kjøper kanskje 3-4 nye tror jeg? Ellers ville jeg nok hatt flere joggebukser,  de vil jo fort bli skitne av typ mat og bare av å være i bhg. Innedressene ville jeg droppet (men det er fordi jeg synes det er upraktisk i den alderen hun er i nå, foretrekker heller bukse og body/genser). 

Hmm.. ellers kan du jo starte med det du har kjøpt og heller kjøpe inn mer om du ser det blir for lite?😊 Selv synes jeg i hvert fall det er bedre enn å sitte med mye klær som knapt nok blir brukt.

• Liker 1
Skrevet

Du bruket vel ikkr fleecejakke og ulljakke inne? Det er vel mellomlag?

Det du ramser opp hadde ikke holdt her

Anonymkode: d7738...1d1

• Liker 1
Skrevet

Min yngste er aktiv og må skifte hele antrekket hver dag + jeg trenger skift i bhg.

Så må minimum ha 8 -10 skift. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du bruket vel ikkr fleecejakke og ulljakke inne? Det er vel mellomlag?

Det du ramser opp hadde ikke holdt her

Jo enten fra fleecejakke over den tynne bomullsbodyene, eller bruke fles som enest lag isteden for bomullsjoggeklær som ikke egner seg om vinteren.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo enten fra fleecejakke over den tynne bomullsbodyene, eller bruke fles som enest lag isteden for bomullsjoggeklær som ikke egner seg om vinteren.

Å ja, det har alltid vært mellomlag her, både fleece og ulljakke 

Skrevet

Kommer helt an på hvordan dere lever. Er det bare hjemme og barnehagen, og ikke noe annet? Vi hadde nok litt mer, særlig av underdeler. Er jo ikke verre enn at dere supplerer etterhvert?

Anonymkode: b7a79...d2e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

3 ullongs

2 strømper i bomull

1 tykk joggebukse

1 joggebukse i ull

1 fleecebukse

1 tynn ulldress

1 dress i bomull

4 ulltrøyer

2 bomullbodyer

1 mellomtynn ullgenser

1 fleecejakke

1 ulljakke

Vi hadde vel 2skift i barnehagen til barna

8-9ullongs

10par ullsokker tykke og 5 tynne ullsokker

8 joggebukser/ulljoggebukser

10 ull bodyer eller flere

6-7 ulltrøyer

4 ulljakker

Fleecesett/dresser

votter,hansker, luer,hals, osv.

Ullstrømpebukser men brukte de lite da de ble kaldere på bena og barnehagen liktr best longs og sokker når de skal bytte på bena om de tråkker i snø / vann.

Hadde vanlige klær og kjoler osv og. 

2par doc boots 1 i barnehagen og 1 hjemme

Vintersko goretex

Anonymkode: 0f3e1...c0d

Skrevet

Og 1 dress og 1 sett regntøy i barnehagen og 1-2dresser hjemme og 1 sett regntøy/dress hjemme.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi hadde vel 2skift i barnehagen til barna

8-9ullongs

10par ullsokker tykke og 5 tynne ullsokker

8 joggebukser/ulljoggebukser

10 ull bodyer eller flere

6-7 ulltrøyer

4 ulljakker

Fleecesett/dresser

votter,hansker, luer,hals, osv.

Ullstrømpebukser men brukte de lite da de ble kaldere på bena og barnehagen liktr best longs og sokker når de skal bytte på bena om de tråkker i snø / vann.

Hadde vanlige klær og kjoler osv og. 

2par doc boots 1 i barnehagen og 1 hjemme

Vintersko goretex

Anonymk

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og 1 dress og 1 sett regntøy i barnehagen og 1-2dresser hjemme og 1 sett regntøy/dress hjemme.

ode: 0f3e1...c0d

Dette var jo veldig voldsomt, fikk dere brukt alt det? Friluftsbarnehage?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

3 ullongs

2 strømper i bomull

1 tykk joggebukse

1 joggebukse i ull

1 fleecebukse

1 tynn ulldress

1 dress i bomull

4 ulltrøyer

2 bomullbodyer

1 mellomtynn ullgenser

1 fleecejakke

1 ulljakke

Skjønner ikke hvordan dette blir 10 skift? Er liksom fleecebuksa 1 skift? Og den tykke joggebuksa? Skjønner ikke helt. Vi hadde vel omtrent 10 sett med ullbody/ulltrøye og longs/strømpebukser. Det er jo dette de går i inne. Fleece og evt tykkere ull som mellomlag er jo nettopp det - mellomlag. 1,5-åringer må skifte tøy hver dag. Høres knapt ut. 

Anonymkode: 7ec89...44f

• Liker 4
Skrevet

Høres lite ut.. her bruker vi bare ull på vinteren. Body/genser og bukse/longs. 10-12 sett. Har 2 skift liggende i barnehagen, også går det fort 2 skift om dagen. 

Har også 1 tynn ulldress, 1 sett med tykk ull bukse og genser, 1 fleece sett. Tynn ull lue, tynn balaclava, tykk balaclava, vinter votter og 2-3 par tynnere ullvotter. Ullsokker, vintersko og vinterstøvler. 

For høsten har vi i tillegg regntøy , vindfleece og parkdress, gummistøvler og tynnere luer og votter. 

Anonymkode: 6b5fd...e08

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var da ikke mye

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var da ikke mye

9 ullsett og 8 joggesett i tillegg til andre vanlige klær vil jeg si er mye, det e rho over 17 skift😅 uken ha rbare 7 dager og man vasker gjerne før uken er omme i tillegg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De var mye ute ja, men vi var jo ute med de ettermiddag og helger og!

Greit å ha noe å bytte i og! Blir fort skitten, ødelagt, vått osv. Vasker ikke klær hver dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...