Gå til innhold

Erfaringer med startlån fra Husbanken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er 31 år, og ønsker å komme meg inn på boligmarkedet. Pr idag leier jeg en leilighet, men jeg vil heller betale på mitt eget boliglån enn huseieren sitt! Problemet mitt er at jeg har to bachelorgrader (dvs. maks studielån) og en av Norges mest lavtlønnede jobber dessverre. Selv med en bachelor tjener jeg rett over 400.000 i året. Har da et studielån på 550.000kr. Dette gjør det ekstremt vanskelig for meg å kunne betjene et lån med høyere terminbeløp på 8.000kr og jeg klarer ikke spare opp egenkapital.

Har derfor søkt startlån i Husbanken. Noen som vet hvordan de behandler søknadene? Jeg håper jeg kan være en kandidat, men har også hørt at de er ganske firkantet. Erfaringer? Står også på min kommunes nettside at det 7-8 måneders behandlingstid noe jeg også synes er lenge.

Anonymkode: 6239e...91b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil nok ikke bli sett på som varig vanskeligstilt tror jeg. Du har mulighet til å tjene mer samt sparepotensiale. Husbanken er nok også tom for midler i år så sent på året. Forbered deg på avslag. 

Anonymkode: 41c8d...297

Skrevet

Jeg er ufør og fikk ikke startlån. Tror neppe de som har mulighet til å øke inntekt får lån🤔Jeg har feks ikke den muligheten og skulle ønske jeg fikk lån😐

Anonymkode: 317fb...445

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei

Jeg er 31 år, og ønsker å komme meg inn på boligmarkedet. Pr idag leier jeg en leilighet, men jeg vil heller betale på mitt eget boliglån enn huseieren sitt! Problemet mitt er at jeg har to bachelorgrader (dvs. maks studielån) og en av Norges mest lavtlønnede jobber dessverre. Selv med en bachelor tjener jeg rett over 400.000 i året. Har da et studielån på 550.000kr. Dette gjør det ekstremt vanskelig for meg å kunne betjene et lån med høyere terminbeløp på 8.000kr og jeg klarer ikke spare opp egenkapital.

Har derfor søkt startlån i Husbanken. Noen som vet hvordan de behandler søknadene? Jeg håper jeg kan være en kandidat, men har også hørt at de er ganske firkantet. Erfaringer? Står også på min kommunes nettside at det 7-8 måneders behandlingstid noe jeg også synes er lenge.

Anonymkode: 6239e...91b

Du er jo ikke vanskeligstilt ,så når du får avslag er det ikke fordi de er firkantet,men fordi du ikke oppfyller kriteriene. 

Anonymkode: fc4c2...659

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...