Gå til innhold

Hvor mange skift har du liggende i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på skift av innetøy, har hørt at barnehager krever alt fra ett til 5 skift på småbarn.

Her ønsker de to og det er helt fint, har aldri brukt mer en ett av de om gangen. 

Hvor mange skift har dere og er det småbarn eller storebarn?

Anonymkode: 56716...fe6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 år. Har 3 topper, 3 bukser, 3 sokker og 3 gensere.  Barnehagen ønsket tre skift. 

Anonymkode: a837e...872

Skrevet

Våre hadde to skift i barnehagen både da de var små og da de var store. Har aldri hatt bruk for mer enn ett av dem om gangen. 

Skrevet

Vi har en del utfordringer etter bleieslutt, så det ligger sikkert 10 truser og bukser der, samt et par gensere, t-skjorter og sokkepar. Er ikke noe fast antall de krever i vår barnehage, så lenge det er tøy der.

Anonymkode: b5412...70a

• Liker 1
Skrevet

4 skift :) 

Anonymkode: 1e8e9...2ec

Skrevet

Tre på småbarn og to på storbarn. Storbarn skal også alltid ha et skift i sekken, småbarn skal ha et skift i sekken på turdag når de begynner med lengre turer.

Anonymkode: f82df...be6

Skrevet

Har 2 skift. 1,5 år. Barnehagen ba bare om 1-2 skift. Men har hendt en gang at de trengte begge.

Mulig vi øker til 3 skift utover høsten om barnet blir mye våt (legger seg gjerne ned i vanndammer)

Bruker bleie så trenger ikke skift tilfelle uhell ennå :)

Anonymkode: 9c6c7...727

Skrevet

Snart 2 år.

Nå og på våren (altså fleece-vær fram til lunsj og kokvarmt på ettermiddagen 🤪)
- 2 helskift (body, bukse, sokker)
- 1 genser
- 1 kortermet body/t-skjorte
- 1 shorts

Ordentlig høst + vinter
- 2 helskift bomull
- 1 helskift ull
- 1 strømpebukse i ull
- 2 gensere

Sommer
- 1 helskift med lange ermer og ben
- 1 helskift med korte ermer og ben
- 1 skjorte

Begynte da han var 11 måneder, og da var det mye gris og søl med mat og drikke. Da kunne det gå flere skift i løpet av dagen, og vi hadde da 4 helskift ull og 4 helskift bomull i kurven... Glad den tida er over!

Anonymkode: 825f6...a04

Skrevet

2 skift. Hvis jeg får med en våt genser hjem, tar jeg med en ny dagen etterpå. Går aldri tom for noe.

Anonymkode: 52dc5...9a1

Skrevet

Pleid å ha tre skift. Mest for da gjør det ikke noe om jeg glemmer å fylle på en dag etter et uhell. Men du merker kjapt om barnet trenger to eller tre skift på en dag. Da bør du sikkert ha fem. 

Anonymkode: e11c8...dc9

Skrevet

Hvis det ikke er mer enn to skift,er det viktig å huske å erstatte hvis noe er brukt. 

Anonymkode: 8f97c...046

Skrevet

Jeg jobber i barnehage med de minste. 3 skift er nok. Hvis dere er flinke til å se gjennom korga hver dag og ta med hjem og fylle på så holder det. 

Anonymkode: 20d98...2ae

Skrevet

3 skift er liggende i barnehagen. Hadde 2 skift i starten, men det ble fort glemt å fylle på dagen etter i en hektisk hverdag.

Skrevet

Min er to år, av skift i barnehagen har han:

3 tskjorter

2 joggedresser

2 shortser

Når det blir kaldere blir shortsene byttet ut med to ull sett. Jeg syntes det er greit at de skifter på han før han skal sove hvis han har grist med mat. Syntes det er kvalmt å uhygienisk å legge barn i vognpose med matrester(for ikke minst å snakke om alle insekter det tiltrekker seg)

Skrevet

Vår barnehage vil ha to skift. I bleiesluttperioden hadde jeg 5 underdeler, for det var litt trøblete. 

Anonymkode: 8d3b6...e05

Skrevet

Min begynte som toåring. Med unntak av bleieslutt, da det gikk med noen truser og bukser, så ble det ekstra skiftet brukt kun en gang tror jeg. Ett var altså mer enn nok her det meste av bhg-tiden. Barnehagen sa heller ikke noe om at det skulle være flere. Jeg tror dere må prøve dere fram.

Anonymkode: bf255...d83

Skrevet

Pga nylig bleieslutt av 3åringen, så er det vell 4/5 truser og bukser, og 2 ellers.

Anonymkode: a8724...4e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...