Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2002 #1 Skrevet 4. november 2002 hei alle sammen! jeg er en tilsynelatende alminnelig (?) ungdomsjente på 19 år! problemet er bare et at jeg føler meg så annerledes fra alle andre på denne alderen! selv har jeg vært i et fast forhold med en gutt i 3 år, og jeg ser en fremtid med han. før han var det aldri noen seriøse forhold til noen gutter, mer sånn beryktet "fjortiskjærlighet". ved siden av dette er jeg ikke en stor festløve slik som alle andre! jeg liker heller å sitte hjemme med bena på bordet og bare slappe helt av! på fester drikker man seg full og roter rundt med alt og alle, altså ikke noe for meg! og her kommer problemet mitt, hvorfor er jeg sånn? min familie maser på meg,sier at jeg ikke skal ha noen alvorlige forhold, men gå på fester og leve livet fult ut med alt og alle! men dette er ikke noe for meg! rart å høre på alle venninene mine som snakker om helgas fest hvem de kyssa og hva de ellers gjorde. nei jeg satt hjemme med kjæresten og slappet helt av! for meg føles det riktig nå, men tenk om jeg angrer tilbake på det jeg ikke gjorde når jeg blir voksen og det er for sent? man angrer ikke over det man gjør,men det man ikke gjorde er det visst noe som heter?!
Gjest Anonymous Skrevet 4. november 2002 #2 Skrevet 4. november 2002 Gjør det DU trives med!! Ikke hva alle andre mener du bør trives med. Folk kan ikke si til deg at du ikke skal ha et seriøst forhold. Hvis han er den rette for deg og du er lykkelig, så drit i alle andre!! Men uansett er det viktig å huske på at en alltid trenger ett nettverk av venner, ikke kutt kontakten med folk selvom de av og til gjør ting du ikke vil være med på. Lev livet sånn du vil ha det! Det at andre mener noe annet er deres problem. Men hvis du mener du kommer til å angre når du blir eldre så må du tenke deg godt om hva du EGENTLIG vil... Men det er DU som skal leve ditt liv!
Gjest Zalomine Skrevet 4. november 2002 #3 Skrevet 4. november 2002 Ja, lev livet ditt slik du vil. Ikke gå på fester om du ikke vil gå på fester. Men bevar et nettverk av venner. Ikke la det være slik at dersom de , mot din formodning, skulle bli brudd med kjæresten, så har du INGEN. Veldig flott å ha kjæreste, men ha venner også! Kos deg gjerne hjemme i stdet for en fest... hva med en jentekveld en gang i blandt? Jenter, jentefilm og snop? Server gjerne brus heller enn alkohol, null problem om de er slik du vil ha det. Lev ditt liv slik DU vil!
Julie Skrevet 4. november 2002 #4 Skrevet 4. november 2002 Ikke bry deg om hva alle andre mener. Jeg var også som deg på den alderen, men har slått meg mer løs nå uten at jeg roter rundt på fester Folk er forskjellige, og det må en bare godta. Noen liker festing, andre ikke. Klems, Julie
Gjest Janna Skrevet 4. november 2002 #5 Skrevet 4. november 2002 Jeg er likedan. Du er nok litt gal ja, men ikke så veldig Ikke hør på festløvene, de vet ikke hva DE går glipp av. Før eller siden så oppfatter de hva som er viktig og hva som ikke er det.
Lula Skrevet 5. november 2002 #6 Skrevet 5. november 2002 Hei der :-) Du er nok ikke gal. Det er mange som deg. Folk er forskjellige, og ikke alle liker å feste og herje hver helg, selv i ungdomstiden ;-) Det viktigste er vel at man finner den balansen som er riktig for en selv. Likevel tror jeg at det er viktig å være sosial, både i mer rolige omgivelser, men også ute blandt folk (les: på byen). Man MÅ ikke ut hver helg, men det er hyggelig å ta en tur ut med venner. Hvis du bare sitter inne med kjæresten hver helg blir du sannsynligvis litt lei etterhvert. Det er feks dumt å bli "hjemmesitter" fordi man har fått seg kjæreste (det er det MANGE i ung alder som blir). En dag tar det kanksje slutt, og hvis du da har vært ute av den "sosiale dansen" med evnnene dine er det alltid vanskelig å komme tilbake. At man går ut betyr jo ikke nødvendigvis at man må på nattklubb og danse og drikke. Enten man går mye ut eller sitter mye hjemme er ikke det ene riktigere og viktigere enn det andre. Jeg har både hatt roligere perioder og "feste"perioder i livet mitt. Og de har vært LIKE VIKTIGE for meg på hver sine vis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå