Gå til innhold

Hva synes dere om at mannen gir "råd og tips" om hva dere skal ha på dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er din klesstil og bekledning ditt domene alene? Eller lar du mannen komme med ønsker?

Anonymkode: 8423b...119

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er din klesstil og bekledning ditt domene alene? Eller lar du mannen komme med ønsker?

Anonymkode: 8423b...119

Ifra motsatt perspektiv så tar jeg det selvsagt til betraktning, men jeg har mye bedre "stil-sans" enn de fleste kvinner - så jeg lar det som regel bare passere som så meget annet som der noen mener de "forstår" bedre enn meg 😅 

Endret av AnonymBruker 42
Skrevet

Det er stort sett jeg som bestemmer hva jeg går i, men han kan feks foreslå jakke/kåpe. Han er flink med klær. 

Anonymkode: cb2fb...e82

Skrevet

Han kan komme med råd og tips om jeg ber han om det, men ellers sier han ikke så mye. Han synes klesstilen min er så flott at han har ikke så mye å si. Jeg går stort sett med 50-tallskjoler, noe han elsker. :)

Skrevet

Han liker at klærne passer og gir meg komplimenter når jeg har på meg noe som fremhever det han liker, men jeg tror også han setter større pris på at ingen skal fortelle meg hvordan jeg skal kle meg sånn på detaljnivå eller se ut, at han liker litt den viljen og staheten jeg har i meg selv til å være den jeg er uavhengig av hva noen inkludert han selv mener, og jeg tror at det var noe han falt for slik jeg falt for hans stahet til å være seg og ha integriteten til å stå for det.

Jeg har ikke forandret meg så mye siden vi ble sammen så han viste godt hva han gjekk til, og det å prøve å forandre noen sin personlige stil er litt suspekt. Og klær og stil er for meg høyst personlig. Så viss han ikke likte det han så i begynnelsen burde han holdt seg unna. Men det gjorde han ikke (🥰)  og han liker stilen min, at jeg tør å utfordre det komforte.

Jeg kan godt pynte meg og bryr meg om hvordan jeg fremstår, men jeg trives også godt i koseklærene og ha det bedagelig og godt og ha det avslappet hjemme i hjemmeklær men det gjør han også så der er vi også ganske lik, heldigvis, for det å sitte i ballkjole i sin egen stue er noe jeg aldri ville gjort for noen. 

• Liker 1
Skrevet

Tja… han kommer med mange ønsker han, men få blir innfridd 😂 Han er vestkantmann og jeg er fra bøgda - med meget avslappet klesstil.

Orker ikke iføre meg ballkjole for å gå tur med bikkja jeg altså 😂

Anonymkode: b858a...522

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier aldri å foreslå klær for mannen, han er bedre på herreklær enn meg. Hvis jeg skal pynte meg, pleier jeg å be ham hjelpe meg å velge. Han har godt estetisk blikk. 

Anonymkode: b0723...b7e

Skrevet

Eksen mente jeg alltid måtte sminke meg før jeg dro ut av huset. Han ble flau hvis ikke (jeg er helt normal). Han kjøpte klær til meg og prøvde å endre stilen min (også helt normal, pene bluser/skjorter/gensere og jeans). Jeg fikk dårligere selvtillit, og følte meg absolutt ikke bra i det han ga meg. 

Mannen min gir meg komplimenter uansett hva jeg går i og foretrekker meg uten sminke. Han har kommet med et par ønsker når det kun er oss to hjemme, og det gjør jeg gjerne for å glede han. Forskjellen er stor på kreve at noen kler seg annerledes ellers blir du flau, og å si "du ser ekstra flott ut i skjørt", og bli oppriktig glad når jeg kler meg slik. 

Anonymkode: 5c586...42b

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg liker at han gjør det, vil se bra ut for han

• Liker 1
Skrevet

Man kler seg som man kler seg. Jeg kler meg i klær jeg liker, vet veldig godt samboer ikke liker store maxikjole, jeg elsker det. Så da går jeg i det. Han går i joggebukser, noe jeg ikke er spesielt glad i. Så sånn sett betyr klær ingenting. Er det under klærne som betyr noe.

Anonymkode: b6df0...09e

• Liker 1
Skrevet

Her hjelper vi hverandre med antrekk. Den andre får selvfølgelig gå i det den vil, men vi spør som oftest om hverandres mening. Han kan også komme med ønsker, men aldri i negativ forstand. «Kan du ha på deg den buksa? Du får så deilig rumpe i den», «du bør ha på det skjørtet så du får fremhevet de lange beina dine» eller «kan du gå truseløs under den kjolen i kveld?»

Anonymkode: 0f46a...bc1

• Hjerte 2
Skrevet

Nei vi kler på oss selv og klarer det helt fint selv. Jeg hadde ikke følt meg komfortabel med at han skulle bestemme om jeg skulle gå i skjørt/kjole eller ha undertøy på eller ei. Jeg kler meg I det jeg ønsker og synes er fint og bestemmer slikt selv.

Anonymkode: 00515...2b5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Nei vi kler på oss selv og klarer det helt fint selv. Jeg hadde ikke følt meg komfortabel med at han skulle bestemme om jeg skulle gå i skjørt/kjole eller ha undertøy på eller ei. Jeg kler meg I det jeg ønsker og synes er fint og bestemmer slikt selv.

Det handler jo ikke om å «ikke klare å kle på oss selv» eller at den andre «bestemmer»… men det må være lov å si at et plagg er ekstra fint på partneren eller å få høre at noe er ekstra fint. Spør jeg mannen om jeg kan ha på et bestemt plagg så forventer jeg at han er ærlig med meg. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det handler jo ikke om å «ikke klare å kle på oss selv» eller at den andre «bestemmer»… men det må være lov å si at et plagg er ekstra fint på partneren eller å få høre at noe er ekstra fint. Spør jeg mannen om jeg kan ha på et bestemt plagg så forventer jeg at han er ærlig med meg. 

Men da er det komplimenter en gir hverandre, som er noe annet enn råd og tips om hva en skal kle seg i. 

• Liker 4
Skrevet

Han jeg var gift med fikk knapt med seg hva jeg gikk i, men jeg visste at han ikke likte høye hæler og generelt ting som framstod som upraktisk. Så da ble det jo genser og joggesko...
Elskeren min kommenterer det positivt når jeg kler meg i noe han liker, og det inspirerer meg til å gå i det oftere. Han liker at jeg har noen feminine detaljer. Kanskje en tiltalende kontrast til kona hans, som ser ut som en uflidd guttunge med bollesveis og treningsklær. Ville aldri tatt henne for å være hetero om jeg bare kjente henne fra det visuelle inntrykket. 

Anonymkode: aced0...34a

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men da er det komplimenter en gir hverandre, som er noe annet enn råd og tips om hva en skal kle seg i. 

Nå mener jeg ikke etter at man har valgt et plagg selv, men i forkant. «Den blusen er fin på deg, den bør du ha på». Da er det samtisig råd og tips. 

• Liker 1
Skrevet

Om vi skal gjøre noe hvor jeg skal pynte meg, så velger jeg ut 3-5 kjoler, og så får han velge mellom de :)

Anonymkode: c8c14...5bd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå mener jeg ikke etter at man har valgt et plagg selv, men i forkant. «Den blusen er fin på deg, den bør du ha på». Da er det samtisig råd og tips. 

Nei det har jeg aldri følt behov for å gjøre 😅 Som sagt jeg klarer fint å kle på meg selv og ta denne vurderingen på egen hånd

• Liker 1
Skrevet

Greit med "den jakka er du fin i!". Men forslag til plagg jeg ikke bruker kan fort kjennes som han vil endre meg = han ser meg ikke/liker meg ikke nok/er ikke nysgjerrig på meg. 

Anonymkode: d294c...787

• Liker 1
Skrevet

Helt ærlig liker jeg tilbakemelding fra partner på antrekk. Jeg vil jo at han skal syns jeg ser bra ut, og noen kjoler liker han bedre enn andre, og det må det være lov å si. Men han kommenterer med komplimenter, ikke kritikk. Det hadde vært noe helt annet om han klagde framfor å komme med ønsker, eller at det ikke var rom for at jeg også kan gå i det jeg vil selv om han ikke liker antrekket (men det sier han aldri). Og jeg kan og be han velge enkelte dresser av og til, fordi de er fine på han, og da både sier og viser jeg jo det. 

Anonymkode: 64c0b...364

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...