AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #1 Del Skrevet 1. september 2023 Dere som er god på tarotkort, er det sånn at tarotkortene forteller noe om mine personlige følelser her og nå? Eller kan det gi svar på hva som kommer? Jeg er veldig spent på utfallet av en situasjon i neste uke, om jeg får validering fra en leder og blir valgt ut til en oppgave jeg har lyst på, eller ei. Jeg hadde blitt så glad for å få denne oppgaven, men kjenner på hele meg at jeg allerede har «tapt», selv om jeg ikke vet noe som helst om utfallet enda. Jeg trakk to tarotkort på situasjonen, og fikk først Six of wands reversed, som virkelig beskriver hvordan jeg føler meg: «failure, lack of recognition, no rewards, lack of achievement» Kan dette bety at jeg ikke blir sett og satt pris på for det jeg gjør, at jeg ikke får den oppgaven som gir meg litt høyere status? Eller kan det rett og slett bare bety at det er sånn jeg føler meg i disse dager, uavhengig av hva som skjer? Det neste kortet jeg trakk var Five of coins, upright: «hardship, loss, isolation, feeling abandoned, adversity, struggle, unemployment, alienation, disgrace» Virkelig tragiske kort her altså😔 Kan noen hjelpe meg med å tolke? Er det mine følelser her og nå de sier noe om, eller det faktiske utfall? Anonymkode: 2a69a...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #2 Del Skrevet 2. september 2023 Glem hele kortleken og få fred i sinnet ved at du gjør ditt beste. Anonymkode: 343b9...be3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #3 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Glem hele kortleken og få fred i sinnet ved at du gjør ditt beste. Anonymkode: 343b9...be3 Jeg håper noen kan hjelpe meg med tolkningen, jeg🙂 Anonymkode: 2a69a...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 2. september 2023 #4 Del Skrevet 2. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere som er god på tarotkort, er det sånn at tarotkortene forteller noe om mine personlige følelser her og nå? Eller kan det gi svar på hva som kommer? Jeg er veldig spent på utfallet av en situasjon i neste uke, om jeg får validering fra en leder og blir valgt ut til en oppgave jeg har lyst på, eller ei. Jeg hadde blitt så glad for å få denne oppgaven, men kjenner på hele meg at jeg allerede har «tapt», selv om jeg ikke vet noe som helst om utfallet enda. Jeg trakk to tarotkort på situasjonen, og fikk først Six of wands reversed, som virkelig beskriver hvordan jeg føler meg: «failure, lack of recognition, no rewards, lack of achievement» Kan dette bety at jeg ikke blir sett og satt pris på for det jeg gjør, at jeg ikke får den oppgaven som gir meg litt høyere status? Eller kan det rett og slett bare bety at det er sånn jeg føler meg i disse dager, uavhengig av hva som skjer? Det neste kortet jeg trakk var Five of coins, upright: «hardship, loss, isolation, feeling abandoned, adversity, struggle, unemployment, alienation, disgrace» Virkelig tragiske kort her altså😔 Kan noen hjelpe meg med å tolke? Er det mine følelser her og nå de sier noe om, eller det faktiske utfall? Anonymkode: 2a69a...a36 Er du i en slik situasjon som kortene forteller deg om da? Du stilte jo spørsmål om den. De forteller om her og nå og du kan alltid legge på fremtid, men du må jo definere spørsmålene slik da før du stokker og legger ut og ikke begynne å tolke uten å vite hva du ba om.svar på, spurte om når de er lagt ut. Vil du vite hva som skal skje må du spørre hva hvordan situasjonen utviklet seg og du må jo også bestemme deg for om hva hvert korts plassering skal gi svar på også. Det er ingen utfall uten du har bestemt deg for at et eller flere kort skal vise deg utfall. Utfall eller fremtid vil du uansett ikke kunne stole fullstendig på siden du har tid til å forandre på utfall siden kortene du legger på fremtid forteller om sannsynlig utfall og ikke et skråsikkert svar. Kortene viser først og fremst din indre reise; følelser, håp, tanker, ønsker, hva du er redd for og dine nåværende tanker (idet du stokker de). Det er ut fra analyse av nåsituasjonen at du kan foreta valg til å ta riktige beslutninger. De belyser nåsituasjonen. Det er tarotkort. Endret 2. september 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #5 Del Skrevet 2. september 2023 Lawyam skrev (9 minutter siden): Er du i en slik situasjon som kortene forteller deg om da? Du stilte jo spørsmål om den. De forteller om her og nå og du kan alltid legge på fremtid, men du må jo definere spørsmålene slik da før du stokker og legger ut og ikke begynne å tolke uten å vite hva du ba om.svar på, spurte om når de er lagt ut. Vil du vite hva som skal skje må du spørre hva hvordan situasjonen utviklet seg og du må jo også bestemme deg for om hva hvert korts plassering skal gi svar på også. Det er ingen utfall uten du har bestemt deg for at et eller flere kort skal vise deg utfall. Utfall eller fremtid vil du uansett ikke kunne stole fullstendig på siden du har tid til å forandre på utfall siden kortene du legger på fremtid forteller om sannsynlig utfall og ikke et skråsikkert svar. Kortene viser først og fremst din indre reise; følelser, håp, tanker, ønsker, hva du er redd for og dine nåværende tanker (idet du stokker de). Det er ut fra analyse av nåsituasjonen at du kan foreta valg til å ta riktige beslutninger. De belyser nåsituasjonen. Det er tarotkort. Jeg stilte et konkret spørsmål ang utfall av situasjonen i neste uke ja, mens jeg stokket kortene. Men jeg kan også si at de stemmer 100% med mine tanker og følelser her og nå, hva jeg er redd for osv, for jeg kjenner allerede på en vond følelse over å ikke bli valgt, og all min frykt og usikkerhet knyttet til dette og lignende situasjoner tidligere i livet. Men hvis tarotkort skal belyse nåsituasjonen og følelser/tanker her og nå, så er det jo nesten ikke vits med tarotkort? For man vet jo allerede hva man føler og tenker? Men man vet ikke hva som vil skje i nær fremtid, og det var det jeg i utgangspunktet trodde man kunne få hjelp til å få et innblikk i med tarotkort🤔 Anonymkode: 2a69a...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #6 Del Skrevet 2. september 2023 Er det noen her som både er god i tarot og har god intuisjon/klarsyn, som hadde kunne se på dette? Så kan jeg fortelle i neste uke hvordan det gikk? 😅 Anonymkode: 2a69a...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 2. september 2023 #7 Del Skrevet 2. september 2023 (endret) Skal jeg lese det legget som en nybegynner leser kort og tenker kortene fungerer er det ingen tvil om at du ikke får den, men det positive er at det ikke er forsvarlig og riktig måte å bruke kortene på fordi de ikke er orakler som gir ja og nei svar. De forteller om ditt indre; så det jeg ser er at du er redd for å få nei og når du spør hvordan det går svarer kortene 'jeg er så redd at jeg er redd svaret blir ar jeg ikke får den' hvilket betyr at kort aldri er å stole på når du bruker de på den måten som de ikke skal brukes og ikke er ment å brukes, så du kan faktisk få den likevel. Du kan bruke kortene som du vil; men det er som om du ser en hammer og tror det er den du skal bruke å røre i suppen med; 'det KAN fungere, men det er stor sjanse for at det er noe som brenner seg'... Endret 2. september 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #8 Del Skrevet 2. september 2023 Lawyam skrev (2 timer siden): Skal jeg lese det legget som en nybegynner leser kort og tenker kortene fungerer er det ingen tvil om at du ikke får den, men det positive er at det ikke er forsvarlig og riktig måte å bruke kortene på fordi de ikke er orakler som gir ja og nei svar. De forteller om ditt indre; så det jeg ser er at du er redd for å få nei og når du spør hvordan det går svarer kortene 'jeg er så redd at jeg er redd svaret blir ar jeg ikke får den' hvilket betyr at kort aldri er å stole på når du bruker de på den måten som de ikke skal brukes og ikke er ment å brukes, så du kan faktisk få den likevel. Du kan bruke kortene som du vil; men det er som om du ser en hammer og tror det er den du skal bruke å røre i suppen med; 'det KAN fungere, men det er stor sjanse for at det er noe som brenner seg'... Takk for svar, da forstår jeg litt bedre. Og kanskje, når jeg blir bedre på å lese og tolke tarotkort, og klarer å «skru av meg selv i et legg, så vil jeg kunne få svar som muligens kan si noe om fremtiden, sånn den ser ut her og nå? Vet du om det er det samme med pendelsvar? Jeg har en pendel jeg pleier å spørre om ting, og da får jeg jo nei eller ja-svar. Er de svarene mer riktig, sånn det ser ut her og nå? Anonymkode: 2a69a...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #9 Del Skrevet 2. september 2023 Lawyam skrev (3 timer siden): Skal jeg lese det legget som en nybegynner leser kort og tenker kortene fungerer er det ingen tvil om at du ikke får den, men det positive er at det ikke er forsvarlig og riktig måte å bruke kortene på fordi de ikke er orakler som gir ja og nei svar. De forteller om ditt indre; så det jeg ser er at du er redd for å få nei og når du spør hvordan det går svarer kortene 'jeg er så redd at jeg er redd svaret blir ar jeg ikke får den' hvilket betyr at kort aldri er å stole på når du bruker de på den måten som de ikke skal brukes og ikke er ment å brukes, så du kan faktisk få den likevel. Du kan bruke kortene som du vil; men det er som om du ser en hammer og tror det er den du skal bruke å røre i suppen med; 'det KAN fungere, men det er stor sjanse for at det er noe som brenner seg'... Så det du seier er at det alltid er lettare å lese kort for andre? Når leggaren sine eigne kjensler ikkje påverkar? Anonymkode: 745d7...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #10 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så det du seier er at det alltid er lettare å lese kort for andre? Når leggaren sine eigne kjensler ikkje påverkar? Anonymkode: 745d7...2e3 Det er alltid lettere å legge kort på andre ja. For dine egen følelser og meninger vil påvirke tolkningen av kortene. Det samme er med å legge kort på nære venner eller familiemedlemmer, da vil den som tolker kortene være påvirket av sine egne følelser og kunnskap om vedkommende. Dyktige tarotister klarer det, men det krever en del trening. Anonymkode: 4b943...dee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #11 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er alltid lettere å legge kort på andre ja. For dine egen følelser og meninger vil påvirke tolkningen av kortene. Det samme er med å legge kort på nære venner eller familiemedlemmer, da vil den som tolker kortene være påvirket av sine egne følelser og kunnskap om vedkommende. Dyktige tarotister klarer det, men det krever en del trening. Anonymkode: 4b943...dee Hadde du kunnet legge kort for meg på den situasjonen jeg har nevnt her i tråden? Hadde blitt veldig takknemlig❤️ TS Anonymkode: 2a69a...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #12 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hadde du kunnet legge kort for meg på den situasjonen jeg har nevnt her i tråden? Hadde blitt veldig takknemlig❤️ TS Anonymkode: 2a69a...a36 Jeg trekte tre kort på deg, og det første kortet er Månen. I situasjonen du står i nå er det en god porsjon frykt med i bildet. For det første er du redd for at du ikke vil få denne oppgaven du ønsker deg (som du også skriver), men jeg synes å ane en viss frykt du har, for om du virkelig vil klare denne oppgaven. Er du virkelig klar for den? Denne frykten kan også din leder føle på, at du kanskje ikke er helt klar for den? Noe sier meg at din leder ikke har tatt valget enda, og det viser videre til neste kortet. Månen har jo en lys side og en skyggeside, og alt avhenger av hvilken vei du går videre. Den lyse og klare veien, hvor alt er tydelig, eller skyggesiden, der du ser svært lite og du må famle deg frem. Det neste kortet er Sverddronningen. Dette kortet sier noe om hvordan du bør forholde deg til situasjonen, både før og etter avgjørelsen. Sverddronningen er rettferdig, en god leder, og ærlig. Dette er alle gode egenskaper, og er et godt kort for din del. Kortet viser at du vil takle oppgaven med glans, om du skulle få den. MEN, Sverddronningen kan også være litt for rett frem, og ikke redd for hvem som blir såret på veien frem. Så, du bør passe på hvordan du formulerer deg og handler før avgjørelsen, og selvsagt etter. Feil ordvalg eller en FOR fremfusende adferd vil gjøre at avgjørelsen ikke går din vei. Så tenk deg om før du snakker. Det siste kortet ble av alle ting Dommen. Kortet mer enn antyder at avgjørelsen går din vei. Men alt avhenger av dagene som kommer. Avgjørelsen som kommer vil føre til en stor endring for din del, og en endring som gjør at du vokser som menneske. Så alt i alt er dette positive kort. To kort fra Store Ariana tyder på sterke beskjeder, og som ofte medfører store endringer. Om endringen kommer med denne ønskede oppgaven, er jo å håpe på. Men om det ikke er det som skjer nå, så er det uansett meningen at det skal skje. For det vil føre til positive ting på sikt. Jeg skjønnet at dette ikke nødvendigvis gir deg et klart svar på hva som skjer, men her er det flere komponenter med i bildet. Både dine egne handlinger frem til avgjørelsen og lederens mening som for øyeblikket virker litt usikker. Lykke til ❤️ Du må gjerne oppdatere hvordan det går 😁 Anonymkode: 4b943...dee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #13 Del Skrevet 2. september 2023 Spør kortene HVA kan du gjøre for å få den stillingen. Trekk et kort og se. Anonymkode: b542a...18f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #14 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg trekte tre kort på deg, og det første kortet er Månen. I situasjonen du står i nå er det en god porsjon frykt med i bildet. For det første er du redd for at du ikke vil få denne oppgaven du ønsker deg (som du også skriver), men jeg synes å ane en viss frykt du har, for om du virkelig vil klare denne oppgaven. Er du virkelig klar for den? Denne frykten kan også din leder føle på, at du kanskje ikke er helt klar for den? Noe sier meg at din leder ikke har tatt valget enda, og det viser videre til neste kortet. Månen har jo en lys side og en skyggeside, og alt avhenger av hvilken vei du går videre. Den lyse og klare veien, hvor alt er tydelig, eller skyggesiden, der du ser svært lite og du må famle deg frem. Det neste kortet er Sverddronningen. Dette kortet sier noe om hvordan du bør forholde deg til situasjonen, både før og etter avgjørelsen. Sverddronningen er rettferdig, en god leder, og ærlig. Dette er alle gode egenskaper, og er et godt kort for din del. Kortet viser at du vil takle oppgaven med glans, om du skulle få den. MEN, Sverddronningen kan også være litt for rett frem, og ikke redd for hvem som blir såret på veien frem. Så, du bør passe på hvordan du formulerer deg og handler før avgjørelsen, og selvsagt etter. Feil ordvalg eller en FOR fremfusende adferd vil gjøre at avgjørelsen ikke går din vei. Så tenk deg om før du snakker. Det siste kortet ble av alle ting Dommen. Kortet mer enn antyder at avgjørelsen går din vei. Men alt avhenger av dagene som kommer. Avgjørelsen som kommer vil føre til en stor endring for din del, og en endring som gjør at du vokser som menneske. Så alt i alt er dette positive kort. To kort fra Store Ariana tyder på sterke beskjeder, og som ofte medfører store endringer. Om endringen kommer med denne ønskede oppgaven, er jo å håpe på. Men om det ikke er det som skjer nå, så er det uansett meningen at det skal skje. For det vil føre til positive ting på sikt. Jeg skjønnet at dette ikke nødvendigvis gir deg et klart svar på hva som skjer, men her er det flere komponenter med i bildet. Både dine egne handlinger frem til avgjørelsen og lederens mening som for øyeblikket virker litt usikker. Lykke til ❤️ Du må gjerne oppdatere hvordan det går 😁 Anonymkode: 4b943...dee Tusen tusen takk for kortlegg! Dette var jo litt mer optimistisk enn mine kort😊 Ja det er godt mulig lederen ikke har bestemt seg enda. Og ja, jeg kjenner på frykt, vil så gjerne, og vet rasjonelt sett at jeg kan klare dette godt, men er streng med meg selv, veldig selvkritisk, så det er der frykten kommer inn. Takk for heads up ang hvordan jeg skal kommunisere og oppføre meg. Jeg ville aldri ha såret noen på veien, eller vært for fremsusen, jeg er mer forsiktig av meg, og vil alle skal ha det bra, men jeg kan noen ganger slite med å finne de rette ordene, noen ganger kommer noe feil ut, og da kan jeg slite lenge etterpå med tanker og grubling rundt det, og arrestere meg selv for det. Kanskje det er noe sånt jeg må være obs på at ikke skjer. Det skjer evt bare de gangene jeg er ekstra usikker. Aner ikke en gang om noen tar det på den måten jeg frykter, når det detter noen ord ut av meg jeg ikke mente sånn, eller om det bare er jeg som reagerer og blir irritert på meg selv. Men jeg skal prøve å være så forsiktig jeg kan, så dette ikke skjer! Jeg skal gi oppdatering! Om han ikke har bestemt seg enda, så kan det være det går enda en uke før valget tas. Vi få se😅 Tusen takk!! Anonymkode: 2a69a...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #15 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Spør kortene HVA kan du gjøre for å få den stillingen. Trekk et kort og se. Anonymkode: b542a...18f Takk for tips! Jeg gjorde som du sa, og fikk Three of cups upright, hva tror du det betyr? Anonymkode: 2a69a...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 2. september 2023 #16 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar, da forstår jeg litt bedre. Og kanskje, når jeg blir bedre på å lese og tolke tarotkort, og klarer å «skru av meg selv i et legg, så vil jeg kunne få svar som muligens kan si noe om fremtiden, sånn den ser ut her og nå? Vet du om det er det samme med pendelsvar? Jeg har en pendel jeg pleier å spørre om ting, og da får jeg jo nei eller ja-svar. Er de svarene mer riktig, sånn det ser ut her og nå? Anonymkode: 2a69a...a36 Ja, pendel er vel litt av det samme mtp ro, men jeg har bare teoretisk kunnskap fra det. Jeg får ikke pendel til å virke selv, da jeg husker jeg var ekspert på å forsøke å tvinge frem ønskelig svar så den stuet jeg bort for minst 45 år siden og har siden aldri tatt den frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 2. september 2023 #17 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så det du seier er at det alltid er lettare å lese kort for andre? Når leggaren sine eigne kjensler ikkje påverkar? Anonymkode: 745d7...2e3 Ja, fordi den som leser for andre ikke er personlig berørt og kan se på situasjonen utenfra med nøytralt blikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #18 Del Skrevet 2. september 2023 Bare tankespinn og bortkastet tid og energi Anonymkode: 343b9...be3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 2. september 2023 #19 Del Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Takk for tips! Jeg gjorde som du sa, og fikk Three of cups upright, hva tror du det betyr? Anonymkode: 2a69a...a36 Du la et kort om råd? DA ville jeg tolket 3 beger i denne sammenheng som; sett til alle kluter, altså forbered deg, sørg for å forberede deg for å få seier. Det er kortet for feiring og optimisme, men du kan jo ikke ta det for gitt NÅ, og spesielt siden det er et råd du ba om. Det kunne teoretisk sett bety 'slapp av, du behøver ikke gjøre mer' og i noen sammenheng vil det være nok, men hvis det er slik at du skal i et intervju senere så 'sørger du for en optimistisk holdning og viser deg som en vinner' (altså 'forbered deg riktig). Det betyr hvertfall ikke at du skal ta sorgene på forskudd når det viser en feiring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #20 Del Skrevet 2. september 2023 Lawyam skrev (2 minutter siden): Du la et kort om råd? DA ville jeg tolket 3 beger i denne sammenheng som; sett til alle kluter, altså forbered deg, sørg for å forberede deg for å få seier. Det er kortet for feiring og optimisme, men du kan jo ikke ta det for gitt NÅ, og spesielt siden det er et råd du ba om. Det kunne teoretisk sett bety 'slapp av, du behøver ikke gjøre mer' og i noen sammenheng vil det være nok, men hvis det er slik at du skal i et intervju senere så 'sørger du for en optimistisk holdning og viser deg som en vinner' (altså 'forbered deg riktig). Det betyr hvertfall ikke at du skal ta sorgene på forskudd når det viser en feiring. Takk😊 Ja, jeg spurte nøyaktig som personen jeg siterte foreslo. Jeg skal ikke i noe intervju før denne avgjørelsen tas, men det er mulig jeg blir «fulgt med på» litt, hvis avgjørelsen enda ikke er tatt. Skal være optimistisk og vise meg fra en faglig bra side, så godt jeg klarer😄 Anonymkode: 2a69a...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå