AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #1 Skrevet 1. september 2023 Har en partner som tidligere har vært mye ensom i livet, noe jeg fant ut etter noen måneder og fikk veldig sympati pga det.. men selv om vi har vært sammen i 3 år, så døde liksom det seksuelle for over 2 år siden.. det føles bare feil.. og jeg har ikke de følelsene der jeg er "interessert" men partneren mener det er fordi jeg ikke prøver mere etc. Når jeg prøver å si nå at jeg ikke klarer mere, så handler alt om "tenk på alt det fine vi har gjort" og mener at jeg ikke selv mener det jeg sier med at jeg ikke er interessert. Og vedkommende forstår ikke at man kan være glad i en person (som jeg er) men ikke glad i den måten at man er kjærester.. når jeg kommer med beskjeden om at jeg vil det skal være slutt, så blir vedkommende så fra seg at h*n begynner å kaste opp og hylgrine og ikke får sove.. og ja, jeg føler faktisk et slags ansvar fordi jeg har mista partner jeg var glad i selv før.. men føler det er veldig ekkelt når partneren indirekte nekter å gå ifra om reagerer med sterk sinne, skriking etc.. hva skal jeg gjøre ? Anonymkode: 89978...41a 5
Paneera Skrevet 1. september 2023 #2 Skrevet 1. september 2023 Jeg skjønner at dette er vanskelig, men du kan ikke være sammen med en person bare fordi du synes synd på vedkommende. Du har ikke ansvar for den andre personen. Hvis du er bekymret for at personen skal skade seg selv eller ta livet sitt, så ringer du legevakt eller 113. Mer får du dessverre ikke gjort, selv om jeg skjønner at det er vondt for deg. Her er det helsevesenet som må ta seg av vedkommende. 9 7
Fighter83 Skrevet 1. september 2023 #3 Skrevet 1. september 2023 Må bare flytte ut! Vær "hard" en tid. Hold deg på jobb eller hos noen venner frem til du har fått flyttet ut. Eier dere bolig sammen så må hen kjøpe deg ut eller selg boligen. 3 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #4 Skrevet 1. september 2023 Denne personen trenger bruddet for å vokse som en partner i et forhold Mange som er slik i sine første forhold, men så lærer de mer om hva som gjør et forhold bra Du har faktisk ikke noe spesielt stort ansvar for den personen når dere har slått opp Anonymkode: a6afd...39e 10
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #5 Skrevet 2. september 2023 Jeg skjønner at det er vanskelig, men du å bare sette hardt mot hardt, ellers blir det bare seigpining for begge to. Kjenner du familien hns? Er det mulig å ta kontakt med noen der, si at du er bekymret og ønsker at noen ser til vedkommende? Ellers er det lege/legevakt om du er oppriktig bekymret for at hn ikke kommer til å takle det alene. Til slutt vil det gå seg til for hn, hn må bare gjennom det. Dette er noe alle opplever på en eller annen måte, og det er en læring. Anonymkode: bec95...2b4 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #6 Skrevet 2. september 2023 Hva du skal gjøre? Du sier det er slutt, drar din vei og blokkerer ham overalt. Ikke fall for manipulasjonen hans! Anonymkode: 8a3d4...45e 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #7 Skrevet 2. september 2023 Opplevd slik partner jeg også, og viste seg å være coveret narsissist. Vedkommende ble farlig da gråt, hysteri og diverse ikke lenger virket. Sier ikke at din er det, men slik oppførsel er uansett manipulering, også om vedkommende virkelig har det vondt. Man kan ikke holde seg i et forhold av sympati. Du må bare gjennomføre. Anonymkode: c60ec...d47 2 5
Tiuren Skrevet 2. september 2023 #8 Skrevet 2. september 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Hva du skal gjøre? Du sier det er slutt, drar din vei og blokkerer ham overalt. Ikke fall for manipulasjonen hans! Anonymkode: 8a3d4...45e Hvor står det at det er en mann? 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #9 Skrevet 2. september 2023 Tiuren skrev (17 minutter siden): Hvor står det at det er en mann? Ingen steder. Men tipper ts er mann som forsøker gå fra kvinne. Menn er mer tilbøyelig til å gå inn i forhold uten å være forelsket. Kvinner mer tilbøyelig til å lage drama ved brudd fordi de bare inngår forhold pga følelser. Anonymkode: 8db68...cb0 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #10 Skrevet 2. september 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Når jeg prøver å si nå at jeg ikke klarer mere, så handler alt om "tenk på alt det fine vi har gjort" og mener at jeg ikke selv mener det jeg sier med at jeg ikke er interessert. 3 hours ago, AnonymBruker said: når jeg kommer med beskjeden om at jeg vil det skal være slutt, så blir vedkommende så fra seg at h*n begynner å kaste opp og hylgrine og ikke får sove.. Anonymkode: 89978...41a Si «Ha det» og gå, ikke vent på respons eller aksept. Når man har forsøkt å gjøre det på én måte (her: snakke og søke aksept og enighet), og den måten ikke virker, skal man ikke bli ved og ved og ved på samme måte. Anonymkode: 18f6f...838 1 2
Virrevirrevapp Skrevet 2. september 2023 #11 Skrevet 2. september 2023 Du må rett og slett bare gå. Dere trenger ikke være enig i bruddet, det holder at én vil ut. Ofte er man ikke enige om et brudd. Kjærlighetssorg kan være veldig vondt, men du vil ut og sånn er det bare. 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #12 Skrevet 2. september 2023 Tiuren skrev (5 timer siden): Hvor står det at det er en mann? Kjønn er ikke oppgitt, konvensjonelt sier man da gjerne bare ham, men du hadde kanskje foretrukket hen? Anonymkode: 8a3d4...45e 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #13 Skrevet 2. september 2023 Det er psykisk vold. Ønsker du deg ut av forholdet, så kommer du deg ut. Denne personen kan ikke holde deg som gissel med dramaet sitt. Regner med at partneren din er et voksent menneske? Anonymkode: 144a5...b28 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #14 Skrevet 2. september 2023 Jeg regner med at dere er mellom 35 og 45, for dette er en generasjon som sliter voldsomst med å aldri ha lært seg å være selvstendig. Her må du faktisk bare gå, og partneren må lære seg (gjerne med profesjonell hjelp) hva det vil si å være en selvstendig voksenperson. Anonymkode: 79e3e...45b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #15 Skrevet 2. september 2023 Du kan ikke være sammen med en person bare fordi du synes synd på dem. Og det kjæresten din gjør, det er faktisk ganske slemt. Hen er nok ikke slem og manipulerende med vilje, det er jo ekte reaksjoner, men hen er det likevel. Kan dere ta dere råd til litt parterapi? Det kan brukes til å hjelpe med å få til et bra brudd også, og det er jo en måte å få kjæresten din inn i terapi på. Anonymkode: db0c2...d47 4
Helene Skrevet 2. september 2023 #16 Skrevet 2. september 2023 Var sammen med en mann i 18 år. Sa gjentatte ganger at jeg greide ikke mere. Det var slutt. Han hørte ikke meg. Begynte å pakke mine tinger. Han så plutselig esker. Da gikk det et lys opp for han. 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #17 Skrevet 2. september 2023 Jeg kommer aldri til å forstå noen som vil være sammen med noen som ikke vil være sammen med en tilbake og skriker og bærer seg og truer med selvmord eller hva som helst om personen gjør det slutt. Hvorfor vil man være sammen med en som ikke vil være kjærester tilbake. Det er bedre på sikt å bryte tvert. Trenger ikke være "slem", men si ifra på en måte som gjør at vedkommende skjønner at nå er det slutt. Ikke si at "jeg orker ikke mer", men si at "jeg vil ikke være kjæreste mer, jeg gjør det slutt" - og så er det veldig vanskelig og vondt, men jeg tror at det er den beste måten å gjøre det på uansett. Og så tror jeg du bare må gjøre som Helene over her gjorde til slutt; pakke sakene dine for å vise alvor, at du ikke bare sier det, men at du mener det og gjør noe med det. Og så må du bare ta kontakt med politi eller helsevesenet og la de ta det dersom vedkommende gjør alvor av trusler om å skade seg selv (om hun/han gjør det) eller skade deg. Jeg tror det bare vil bli verre dersom du drar det ut og fortsetter litt til til du er enda mer drittlei og tar det opp igjen da. Anonymkode: 3a156...45c 3
exictence Skrevet 2. september 2023 #18 Skrevet 2. september 2023 Dette er veldig vanskelig for deg. Når du sier at du vil gjøre det slutt, så gjør konsekvens av det. Ikke si det ellers. Det blir enda verre for både deg og ham. Det blir vondt en god stund etter du har gått. Men med tiden går det mer og mer over. 2
Helene Skrevet 2. september 2023 #19 Skrevet 2. september 2023 Må bare si, her var ikke politi eller andre ting. Vi hadde et rent brudd. To voksne mennesker som gikk ifra hverandre. Han skjønte ikke at jeg ville gå. Jeg sa ifra. Men en av problemene vår, han hørte ikke hva jeg sa. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #20 Skrevet 2. september 2023 Allier deg med familien hans, eller en venn av deg. Sånne folk blir ofte lettere å håndtere hvis det er andre tilstede. De holder dramaet innenfor husets vegger Anonymkode: 7fe08...069 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå