Gå til innhold

Hvem sitt ansvar å finne barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er hos far annen hver helg. 

Nå skal det være barnedåp for lille søskenet den helgen barnet skal være hos far. Har fått beskjed fra far om at barnet ikke skal være med i dåpen. Hverken i kirken eller i selskapet. Han mener barnet skal komme som vanlig og at jeg må finne barnevakt dåpsdagen. 

Er jeg vanskelig når jeg sier at det ikke er mitt ansvar å skaffe barnevakt og særlig ikke når det innebærer at barnet skal se at de drar i selskap med besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn på fars side. Det er for meg innlysende at det kan bli en ekstrem sår og vond opplevelse for barnet. Far er veldig bastant på at barnet ikke skal være med. Ja jeg synes det er helt absurd men det har vært andre merkelige ting fra den kanten så ingenting overrasker meg lengre og jeg har lenge mistenkt at far har en eller annen form for personlighetsforstyrrelse.

Anonymkode: 894ef...4d8

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Synes innlegget ditt er vanskelig å tolke. 

Mener du at barnet deres har en lillesøster eller lillebror hos faren som skal døpes. Mens deres felles barn ikke får være med? og at du må finne barnevakt som skal være hjemme hos faren til barnet fordi faren skal ha ham sin helg selv om barnet ikke får være med i dåpen? 

hahaha og dette mennesket har du fått barn med? 

spør du ikke hvorfor barnet ikke får være med? 

forklarer du ham hvordan barnet vil oppleve det å ikke få være med? 

Nei, du burde ikke trenge det, men siden ståa er slik, for barnet sin skyld? 

hvorfor setter du ikke foten ned å sier at: vet du hva? om barnet ikke får være med i dåpen så blir barnet her hos meg. 

Er ikke det hakket bedre enn å spørre her hvem sin jobb det er å skaffe barnevakt? En haug med stygge innlegg om xn din og hvor synd det er på barnet gir deg sikkert litt pågangsmot, men det hjelper jo ikke noe for barnet? 

Endret av Amistad
  • Liker 8
Skrevet

Åh fy søren for en far. Stakkars gutten som ikke får være med i søsken sin dåp og hva argumenter han med? Hvorfor skulle det være vanskelig å ha han med?

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde holdt han hjemme hos meg uansett. 
Hvorfor får han ikke bli med i barnedåpen til søskenet sitt ? 

Anonymkode: 21fc5...fb4

• Liker 6
Skrevet

Flott far ... 

Høres helt forferdelig ut at barnet ikke skal få være med i dåp til småsøsken, men om det er slik det må bli, så må ungen være hos deg denne helgen, evt at dere bytter helg, så barnet slipper å få det trykt rett opp i fleisen at han blir presset ut av familien til pappa ... 

• Liker 3
Skrevet

Far er åpenbart helt gal. Hadde hatt barnet hos meg og kommunisert og kranglet minst mulig med far. En krangel kan også fort misforstås av barnet som at ingen av dere vil ha det den helgen.

Anonymkode: 465bf...079

• Liker 7
Skrevet

Jeg har gitt beskjed om at så lenge barnet ikke skal være med i dåpen blir barnet hos meg den helga. Jeg utsetter ikke barnet for en slik opplevelse. Grunnene til at barnet ikke skal være med er litt vage. Barnet blir sikkert urolig i kirken. Barnet liker ikke selskaper.

Far mener at jeg er urimelig fordi det er bare en dag de blir opptatt med dåpen og derfor skal barnet komme som vanlig og jeg skaffe barnevakt siden alle deres mulige barnevakter er i dåpen.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har gitt beskjed om at så lenge barnet ikke skal være med i dåpen blir barnet hos meg den helga. Jeg utsetter ikke barnet for en slik opplevelse. Grunnene til at barnet ikke skal være med er litt vage. Barnet blir sikkert urolig i kirken. Barnet liker ikke selskaper.

Far mener at jeg er urimelig fordi det er bare en dag de blir opptatt med dåpen og derfor skal barnet komme som vanlig og jeg skaffe barnevakt siden alle deres mulige barnevakter er i dåpen.

Hans helg = hans ansvar å skaffe barnevakt!

Du gjør forøvrig helt rett i å holde gutten hjemme hos deg hele den helgen!❤️

Anonymkode: 4b361...255

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Far må bli voksen, og spesielt nå når han har blitt far til to. 
Hold barnet hjemme hos deg, og forklar far at det er millioner el milliarder  av foreldre som greier å ta vare på to barn i en barnedåp, og det går alltid bra.  

Anonymkode: 21fc5...fb4

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er nesten det sjukeste i dag. Hvorfor ekskluderer far barnet sitt fra en familiefest, med hele familien? Der lillesøsken skal døpes?

Hva slags stemor har gutten din fått?Hva sier farmor og farfar til dette?

Jeg hadde sagt at gutten ble hjemme hele helgen, jeg ville ikke vært med på å utsette han for noe slikt. Til selve spørsmålet så hadde det vært far sin jobb å finne barnevakt. 

Anonymkode: fd7ed...a9f

• Liker 2
Skrevet

Denne dagen ass, blir bare mer og mer sprøtt i innleggene her inne. Stakars barn! Den faren er jo bare slem. Jeg ville gitt tydelig beskjed om at 1) barnet blir hos deg den helgen fordi du ikke har tenkt å utsette barnet for noe så slemt og sårende, og 2) når barnet er hos far er det 100% hans ansvar å skaffe barnevakt (bare for å si det også veldig tydelig). 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke din oppgave å skaffe barnevakt. 

Men det er heller ikke din sak hvordan far vil håndtere barnedåp og samvær. Ditt hysteri om at det blir sårt og vondt for barnet å være hjemme med barnevakt er ikke fakta, men bare din subjektive mening. Du vil bli sett på som konfliktskapende hvis du nekter samvær av den grunn. 

Anonymkode: 1c2d3...083

Skrevet

Wow!! Hva sier familien til barnet om denne løsningen på dåpen? Hvis de er så slemme hele gjengen så hadde jeg holdt barnet mitt hjemme den helgen, for å skåne for alle forberedelsene som kommer til å skje som en påminning om at barnet ikke er inkludert i egen familie. 

Anonymkode: 4e5ad...3a9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Nå skal det være barnedåp for lille søskenet den helgen barnet skal være hos far. Har fått beskjed fra far om at barnet ikke skal være med i dåpen. Hverken i kirken eller i selskapet. Han mener barnet skal komme som vanlig og at jeg må finne barnevakt dåpsdagen. 

Er jeg vanskelig når jeg sier at det ikke er mitt ansvar å skaffe barnevakt og særlig ikke når det innebærer at barnet skal se at de drar i selskap med besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn på fars side. Det er for meg innlysende at det kan bli en ekstrem sår og vond opplevelse for barnet. Far er veldig bastant på at barnet ikke skal være med. Ja jeg synes det er helt absurd men det har vært andre merkelige ting fra den kanten så ingenting overrasker meg lengre og jeg har lenge mistenkt at far har en eller annen form for personlighetsforstyrrelse.

Kan du tilby deg å være med å passe barnet i kirken mot at barnet er med på festen etterpå?

Anonymkode: 608e8...4e3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor i all verden er ikke dette barnet med i dåpen til søskenet sitt?

Anonymkode: 09159...62b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Kghønsene i gang med dømming uten noe særlig info.

hvor gammelt er barnet?

har det noen diagnoser?

hvorfor kan ikke det være med i dåpen?

Anonymkode: 0f1f7...d58

Skrevet

Er barnefar utredet for diagnoser. Han høres "orginal" ut

Anonymkode: 86cfe...c1e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

hvor gammelt er barnet?

har det noen diagnoser?

Trenger man særlig mer info? 

Det er vel strengt talt svært uvanlig, og sært, å ikke ha med søsken i en dåp selv om det skulle være 2 år og henge i taklampene. 

Anonymkode: 7adc3...a57

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

hvor gammelt er barnet?

har det noen diagnoser?

Om barnet er lite eller har diagnoser,spiller jo ingen rolle. Da må man jo alliere seg med en i familien som kan hjelpe far når han er opptatt med dåpsbarnet. Regner med det er besteforeldre, tanter,onkler osv tilstede. Det er da helt vanlig at man får en hjelpende hånd til et søsken som kanskje syns det er vanskelig å sitte stille. Syns det er trist å utelukke søsken fra dåp.

Anonymkode: c4ce1...aa9

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Vel, i teorien fars ansvar. Men som samværsforeldre kan han si fra seg samvær når som helst, og da blir det ditt ansvar. 

Siden far tydeligvis er en drittsekk, la barnet være hos deg hele helgen også finne dere på noe som barnet selv synes er ekstra morsomt! Skap minner med barnet ditt 🥰

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Helt enig med deg! La barnet slippe å være vitne til alle forberedelsene til festen og slikt for så å bli dumpa. Bare hold barnet hjemmet. Om far blir sint for det, Buhu. Cry me a river! 

Anonymkode: 49fc3...1c2

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...