Gå til innhold

Utfordringer også på ny skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet i våres og datteren begynte på ny ungdomsskole nå i høst . I klassen fikk hun ei fra den gamle skolen som byttet skole for hun følte seg mobbet og utestengt på den gamle. Dette barnet «klamrer» seg nå til mitt barn slik at datteren vår ikke helt får muligheter til å bli kjent med så mange nye. Det er ganske intenst med telefoner, meldinger mm som gjør datteren litt sliten da hun er litt mer introvert enn denne jenta.  Datteren kommer litt oppgitt hjem hver dag, på ene siden vil hun ikke såre jenta eller bli uvenner med henne, men ønsker likevel å holde henne litt på avstand så hun ikke føler hun forsvinner inn i alt kaos jenta medfører. Jenta klarte nemlig å bli litt uvenner allerede dag 2 med ei i klassen pga en og annen prinsippting og det lover jo ikke godt.  Min datter er ekstremt konfliktsky og har jo sett hva som har skjedd med denne jenta før, men tør ikke si til henne at en del av problemene er selvskyldte- for det vil tas ekstremt ille opp. Jeg har hatt en del med mammaen å gjøre då jeg har jo fått høre mye om utfordringene. Jeg får meg heller ikke til å si hva datteren min mener. Jeg har mest bedt datteren om å være hyggelig mot alle og ikke fortelle noe om erfaringer fra gammel skole. Hun er sjenert og introvert så har det ikke like lett heller og den omtalte jenta skaper som sagt utfordringer når andre kan trekkeseg litt unna dramaet hennes. 

Hva slags råd gir dere til introverte og konfliktskye mor og datter ? 

Anonymkode: 1e078...317

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...