Gå til innhold

Svigers har utelukket min mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tre uker siden var vi på hytta til svigers, vi(med to barn), svigers og svoger med kjæreste(barnløse). 

Svigermor nevnte da jeg skulle re opp sengene "våre"(har faste soverom) at jeg ikke trengte, fordi hun skulle ta av sengetøyet fordi de skulle være så mange der om tre uker. Tenkte ikke noe mer over det, før i dag. 

Svigers er på hyttetur, med to andre par og *trommevirvel*, svoger med kjæreste. Jeg driter i meg, og jeg forstår at dette ikke er en tur hvor barn bør være med. V(Mest sannsynlig høøøøy vinføring). Vi har også vært i to bursdager de siste helgene, og hatt barnevakt pga. Det. Så vi vil ikke dra fra barna denne helgen. Men burde ikke min mann, altså deres andre sønn også blitt hvertfall spurt om å være med? 

Han sier han ikke bryr seg, men jeg kjenner jeg blir rasende når jeg ser snapper fra hytteturen. Må nevne at dette ikke er første gang vi blir utelatt på denne måten. Og jeg forstår det er fordi vi har barn og det ikke passer seg med barn på slike turer. Men jeg synes vi burde blitt spurt på lik linje uansett. Om ikke begge så hvertfall han. Jeg kunne aldri utelatt ett av mine barn... 

Er det jeg som er rar? 

Anonymkode: 38eca...5f0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjer det ofte at dere ikke er invitert? 

Om ikke ser jeg ikke problemet?

Hva er du sint for egentlig? At dere ikke orket? 

Anonymkode: 7ed2c...c0e

• Liker 8
Skrevet

Jeg tenker de ikke spurte dere fordi de visste at dere da måtte skaffe barnevakt.

Jeg hadde ikke hengt meg opp i dette, virker jo som dere sees greit ofte likevel? Hadde de bare invitert din mann så hadde det blitt feil det og…og invitert dere uten barn hadde også vært litt vanskelig?

Jeg skjønner ikke hvordan de skulle ha gjort noe annerledes her, selv om jeg skjønner det er vondt å føle seg ekskludert.

Anonymkode: e081e...b13

• Liker 10
Skrevet

Men det er svigers din hytte, de må da få lov til å dra dit uten dere. Dere var akkurat der og kan virkelig ikke furte over at de tar med noen andre.

Anonymkode: 8a673...b55

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjer det ofte at dere ikke er invitert? 

Om ikke ser jeg ikke problemet?

Hva er du sint for egentlig? At dere ikke orket? 

Anonymkode: 7ed2c...c0e

Det skjer ganske ofte ja. Når det er "familietur" blir vi invitert. Heisatur, aldri. Jeg ser min mann er såret over dette. Har ingenting med at vi orket eller ikke. Jeg synes det er helt hinsides og bed med sin ene sønn, men ikke den andre. 

De har både vært på maaaange hytteturer, Krakow, overnatting med båt osv. (Har stor båt)Hvor vi ikke blir spurt, mens min svoger med kjæreste(barnløse)blir bedt. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det er svigers din hytte, de må da få lov til å dra dit uten dere. Dere var akkurat der og kan virkelig ikke furte over at de tar med noen andre.

Anonymkode: 8a673...b55

Selvsagt. Men jeg synes de burde bedt med begge sønnene. Greit nok at vi ikke har barnevakt, men da kunne jo jeg vært hjemme med barna og han fått bli med i det minste..

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker de ikke spurte dere fordi de visste at dere da måtte skaffe barnevakt.

Jeg hadde ikke hengt meg opp i dette, virker jo som dere sees greit ofte likevel? Hadde de bare invitert din mann så hadde det blitt feil det og…og invitert dere uten barn hadde også vært litt vanskelig?

Jeg skjønner ikke hvordan de skulle ha gjort noe annerledes her, selv om jeg skjønner det er vondt å føle seg ekskludert.

De kunne uansett spurt om HAN ville vært med i det minste.. 

Dette er en gjenganger at skjer, sikkert derfor jeg reagerer som jeg gjør. 

Ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt. Men jeg synes de burde bedt med begge sønnene. Greit nok at vi ikke har barnevakt, men da kunne jo jeg vært hjemme med barna og han fått bli med i det minste..

Ts

Men du skjønner vel at de kan synes det er ubehagelig å si «Torstein, vil du bli med på hytta? Hanne kan og bli med, om dere finner barnevakt».

Det er ingen enkel måte å inkludere dere på, og det er nok ikke ondsinnet. Hva med å si til dem at de gjerne må invitere din mann uten deg? Snakk med dem :)

• Liker 5
Skrevet

Må ALLE være med på ALT, ALLTID? 

Jeg synes du overreagerer. 

Han kan vel invitere seg selv om han vil være med på "heisatur".

Anonymkode: 0238c...477

• Liker 14
Skrevet

Du overdramatiserer. Jeg synes du skal tenke veldig nøye over om du bidrar til å lage dårlig stemning mellom svigers og sønn. Pleier det å være mye drama rundt deg?

Anonymkode: da69a...c13

• Liker 6
Skrevet

Her tenker jeg det handler om dårlig kommunikasjon og misforståelser?

Skjønner godt at svigers ikke inviterer småbarnsfamilie (eller foreldre) på «heisatur»! Hvis mannen din syntes dette er kjipt, og ønsker å bli med, så får han gi beskjed om dette da. «Hei, jeg vil gjerne være med dere på neste tur». Så løser nok det seg :)

• Liker 5
Skrevet

Jeg bryr meg rett og slett ikke. Jeg har nok med meg selv jeg. Jeg giddet ikke slik. Synes det er fint at folk finner på ting. 

Anonymkode: 062a2...794

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Men du skjønner vel at de kan synes det er ubehagelig å si «Torstein, vil du bli med på hytta? Hanne kan og bli med, om dere finner barnevakt».

Det er ingen enkel måte å inkludere dere på, og det er nok ikke ondsinnet. Hva med å si til dem at de gjerne må invitere din mann uten deg? Snakk med dem :)

For min del hadde det ikke gjort noe. Vil gjerne at han skal kose seg med familien sin. 

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Må ALLE være med på ALT, ALLTID? 

Jeg synes du overreagerer. 

Han kan vel invitere seg selv om han vil være med på "heisatur".

Anonymkode: 0238c...477

Nei, men er det ok å alltid utelate en av sønnene sine?

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du overdramatiserer. Jeg synes du skal tenke veldig nøye over om du bidrar til å lage dårlig stemning mellom svigers og sønn. Pleier det å være mye drama rundt deg?

Anonymkode: da69a...c13

Nei, prøver å unngå det gitt. Er en ganske konfliktsky person, derfor jeg synes det er vanskelig når det skjer ting gang på gang som jeg reagerer på. Er jo min mann sitt ansvar å si ifra, og han har prøvd..

AllahBallah skrev (9 minutter siden):

Skjønner godt at svigers ikke inviterer småbarnsfamilie (eller foreldre) på «heisatur»! Hvis mannen din syntes dette er kjipt, og ønsker å bli med, så får han gi beskjed om dette da. «Hei, jeg vil gjerne være med dere på neste tur». Så løser nok det seg :)

Vi har ikke hørt noe annet enn at svigers skulle dit. Har blitt "holdt skjult" frem til en av venneparene la ut snap om det.. faniliegruppen er helt død i kveld. Pleier å være mye aktivitet ellers..

• Liker 1
Skrevet
AllahBallah skrev (10 minutter siden):

Altså svigers og noen vennepar. Broren og kjæreste har vi ikke hørt noe om..

Skrevet

Alle kan ikke være med på alt, alltid. De har et annet forhold til de, men det betyr ikke at det er et bedre forhold. Dere gjør kanskje familieaktiviteter sammen, "fest"aktiviteter har de sammen med svoger + kjæreste. Du har misforstått hva det betyr å forskjellsbehandle. Skal de invitere svoger + kjæreste om de tar med dere til lekeparken med ungene en dag, også? Kan ingen være på middag hos hverandre uten at alle inviteres? Høres slitsomt ut. 

Anonymkode: edf5a...c60

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle kan ikke være med på alt, alltid. De har et annet forhold til de, men det betyr ikke at det er et bedre forhold. Dere gjør kanskje familieaktiviteter sammen, "fest"aktiviteter har de sammen med svoger + kjæreste. Du har misforstått hva det betyr å forskjellsbehandle. Skal de invitere svoger + kjæreste om de tar med dere til lekeparken med ungene en dag, også? Kan ingen være på middag hos hverandre uten at alle inviteres? Høres slitsomt ut. 

Men når en aldri inviteres og den andre alltid inviteres? Er det ok? De blir alltid invitert med på "familievennlige" aktiviteter. Men min mann blir aldri invitert på slik som i helgen..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men når en aldri inviteres og den andre alltid inviteres? Er det ok? De blir alltid invitert med på "familievennlige" aktiviteter. Men min mann blir aldri invitert på slik som i helgen..

Da får han ta det opp med dem, kanskje er det rett og slett at de tror at han ikke har lyst, eller at dere vil ha familietid osv. Kommunikasjon må nok til her, det er helt umulig å gjette seg til hva ting kan skyldes. 

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er en gjenganger at skjer, sikkert derfor jeg reagerer som jeg gjør. 

Ts

Andre hadde blitt fornærmet om bare han hadde blitt invitet

Anonymkode: ca54e...532

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde du blitt like irritert om det var et annet eldre vennepar det var snakk om?

Foreldrene ønsker turer og reiser der de kan drikke og slippe passe på barn. De har ikke lyst at alle turer skal bli preget av barnepass og ta hensyn til at det er barn rundt. Samtidig har de god kjemi med det barnløse paret og det passer da å reise på mange turer sammen.

Jeg tenker at det er naturlig at det kan bli sånn i perioder av livet. Dersom det andre paret får barn, så vil sannsynligvis ting endre seg igjen. Når deres barn flytter ut, så kan det være at de vil se dere oftere istedet. Spesielt om det andre paret plutselig har småbarn

Dersom du og mannen er ok med at han reiser på heisaturer mens du er hjemme med barna, så får han si det til sine foreldre. Jeg hadde sett på dette som hans sak å ta opp dersom han syntes det er et stort problem. Det er hans foreldre, det er han som vil ting skal være annerledes.

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Nei. Du og din mann er en sosial enhet. Svigers gjør korrekt i å inviterer begge eller ingen. 

8 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, men er det ok å alltid utelate en av sønnene sine?

Det er ikke sant at din mann alltid blir utelatt. 

Han blir invitert med familie på alt som egner seg for barn. 

Og ja, det er Ok at svigers velger å ikke invitere «halve» familier, altså bare de voksne. 

Anonymkode: af839...496

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...