AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #1 Skrevet 1. september 2023 Har en tispe på 3 år som i dag har begynt med noe jeg ikke forstår. Jeg slo etter en flue i sofaem og hun hopper opp og hyler som om det var hun vi slo. Ved slag nr 2 etter flua , biter hun meg i armen. Ikke hardt men litt sånn panikk biting. Hun reagerer ikke på lyder ellers og hun er tjeneste hund innen NRH Anonymkode: 804d6...c14
Troyamin Skrevet 2. september 2023 #2 Skrevet 2. september 2023 Du har nok en hund med aggresjonsdrift. Hun må bare lære seg å bruke den riktig. Siden du har en voksen hund og driver på med det du gjør, vet jeg at du mest sannsynlig har en god, grunnleggende lydighet på hunden. Prøv igjen å slå etter en (fiktiv) flue. Så fort hunden reagerer, be den sitte. (Enkelt sagt: Sitt er ren tiggeatferd. Dekk/stå er jakt/bytte.) Belønn hunden for å sitte med godbit. Jeg ville ellers tatt kontakt med en hundetrener som kan litt om hva aggresjonsdrift er og hva du kan gjøre for å dempe, øke og bruke den aktivt i treningen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå