Gå til innhold

Megler løy om parkering.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt leilighet hvor megler sa at forrige eiere hadde hatt fast parkering i flere år. Problemet er at denne plassen stadig er tatt av andre, og jeg må parkere langt unna. Føler det megler sa en løgn. Er det noe jeg kan kreve erstatning for?

Anonymkode: f5b67...581

Videoannonse
Annonse
Skrevet

🧐

Anonymkode: 30658...af8

Skrevet

Sto det i salgsoppgaven at det fulgte med parkeringsplass? Kan være at tidligere eier har hatt fast plass som egentlig ikke har vært spesifikk for boligen.

Anonymkode: a1faf...e2c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

"Forrige eier hadde fast parkering" blir litt for lite info her ... 

Sa han at det fulgte med fast parkeringsplass til leiligheten? Eller at forrige eier leide en fast parkeringsplass der? Eller er det en gratis felles parkeringsplass der, hvor forrige eier alltid parkerte et "fast" sted?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sto det i salgsoppgaven at det fulgte med parkeringsplass? Kan være at tidligere eier har hatt fast plass som egentlig ikke har vært spesifikk for boligen.

Nei, står ikke noe i salgsoppgaven. Men megler svarte at eier hadde fast parkeringsplass og hadde hatt det i åresvis da jeg spurte på visning. 

Skrevet

Hva med å høre med styret?

Anonymkode: 4c439...6c4

• Liker 1
Skrevet
MariaIsabel skrev (Akkurat nå):

"Forrige eier hadde fast parkering" blir litt for lite info her ... 

Sa han at det fulgte med fast parkeringsplass til leiligheten? Eller at forrige eier leide en fast parkeringsplass der? Eller er det en gratis felles parkeringsplass der, hvor forrige eier alltid parkerte et "fast" sted?

Han sa at eier hadde fast parkeringsplass. Nå når jeg tar over ser jeg at det er en parkeringsplass som hvem som helst kan bruke. Og nå er den stadig opptatt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, står ikke noe i salgsoppgaven. Men megler svarte at eier hadde fast parkeringsplass og hadde hatt det i åresvis da jeg spurte på visning. 

Ja, det er løgn, men meglere lyver hele tiden. Han kommer bare til å kverulere det bort. Men du kan klage om du har boligkjøperforsikring. 

Anonymkode: e777e...343

• Liker 3
Skrevet

Mange steder må man søke, så går det etter ansiennitet. Mulig parkering ikke følger ved salg da.

Anonymkode: 4ec10...cd3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange steder må man søke, så går det etter ansiennitet. Mulig parkering ikke følger ved salg da.

Anonymkode: 4ec10...cd3

Det er ikke noe slik. Dette er en parkeringsplass langs veien. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selv om forrige eier har brukt samme plass i årevis, så var jo ikke plassen hans. Og da er jo plassen egentlig for hvem som helst. Og nå hadde han flyttet og da var det noen andre som har sett sitt snitt til å benytte seg av den plassen.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selv om forrige eier har brukt samme plass i årevis, så var jo ikke plassen hans. Og da er jo plassen egentlig for hvem som helst. Og nå hadde han flyttet og da var det noen andre som har sett sitt snitt til å benytte seg av den plassen.

Men da skulle jo megler sagt det til meg? Jeg spurte spesifikt på visning, hvor er parkering. Og fikk til svar at det var ikke noe problem for eier hadde fast parkerings og hadde hatt den i mange år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han sa at eier hadde fast parkeringsplass. Nå når jeg tar over ser jeg at det er en parkeringsplass som hvem som helst kan bruke. Og nå er den stadig opptatt.

Hvis dette er en gateparkering og det ikke står i salgsoppgaven, så tenker jeg igrunn at du ikke burde tatt det for god fisk.

Uansett kjipt at han sa det på en måte som fikk deg til å tro at du kom til å ha den tilgjengelig, men ikke noe å gjøre med dessverre. Mange meglere som er utspekulerte, så du må ha tunga rett i munnen og være skeptisk til slikt.

• Liker 3
Skrevet

Har du boligkjøperforsikring? Prøv i såfall å kontakte dem. Det er jo en stor mangel når du ble forespeilet en fast parkeringsplass og den ikke er der. 
Kontakt også sjefen til megleren. Slik bevisst løyn må tas tak i slik at han får seg en smekk. Du bør kunne få redusert pris eller hevet kjøpet.

Anonymkode: d7ca7...82a

Skrevet

Jeg tolker ikke "eier har hatt fast parkering" som at det følger med parkeringsplass til boligen.

Og når det heller ikke står i salgsoppgaven så vil jeg påstå at du har en dårlig sak.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må ha det skriftlig. Dette kommer du dessverre ingen vei med.

Anonymkode: 6958c...45d

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er snakk om gateparkering, er det vel tvilsomt om forrige eier hadde "fast plass".  

Anonymkode: b38b7...c01

• Liker 5
Skrevet

Du burde faktisk forstå at det var en bløff når det er gateparkering. 

Eneste mulige sammenheng med virkeligheten var.dersom selger ikke brukte bilen sin på årevis og, mot all formodning, ikke ble tauet vekk ved feiing av veien.

Hva en megler sier på visning må uansett tas for det det er. Løgn. 

Når de ikke engang bryr seg om å skrive fakta, blir jo det de sier for ren fantasi å regne.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har du boligkjøperforsikring? Prøv i såfall å kontakte dem. Det er jo en stor mangel når du ble forespeilet en fast parkeringsplass og den ikke er der. 
Kontakt også sjefen til megleren. Slik bevisst løyn må tas tak i slik at han får seg en smekk. Du bør kunne få redusert pris eller heve kjøpet.

hevetAnonymkode: d7ca7...82a

Heve kjøpet pga en evt manglende gateparkering?
Hvor virkelighetsfjern er du?

Anonymkode: 1dfea...ffe

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men da skulle jo megler sagt det til meg? Jeg spurte spesifikt på visning, hvor er parkering. Og fikk til svar at det var ikke noe problem for eier hadde fast parkerings og hadde hatt den i mange år.

Nå antok jeg det var parkering på sameiet/borettslagets eiendom, men nå ser jeg du skriver gateparkering. Da er det svært sjeldent at det er reservert parkering for en bestemt bruker. Tenker forrige eier hadde «fast plass» fordi bilen ikke var i bruk daglig, og at han hadde flaks som fikk samme plass de gangene han brukte bilen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...