Gå til innhold

Til dere som har problem med hjertet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har slitt med høyt blodtrykk under svangerskap, og etter. Nå er det normalt igjen. Har også historie med tidlig hjerteinfarkt i familien (ikke nær familie). Siden jeg var 17 slet jeg med angst, som gav hjertebank, ekstraslag etc. Dette er nå veldig mange år siden og jeg sliter ikke med angst lenger.

Likevel opplever jeg ofte hjertebank, og i tillegg noen få ganger en klemmende smerte langt inni brystet i midten. Denne smerten er alltid lik, og alltid samme sted. Den kommer uansett om jeg er i aktivitet eller rolig og var kun i kanskje 5-15 sekunder, for så å ikke dukke opp på flere mnd. Føler meg litt uvell når jeg får det, men har tenkt jeg bare var redd. Smerten er veldig sjelden, kanskje 1 gang i må den eller mindre. 

Har oppover tatt flere ekg som er normal, hatt operasjoner og aldri fått noe tilbakemelding på at det er noe feil med hjerte. Bør jeg da slå meg til ro med dette? 

Anonymkode: 091b9...c3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på det ikke er en underliggende angst? Siden du tenker på at medlemmer i ikke-nær familie har fått hjerteinfarkt tidlig og du har hatt behov for å ta ekg flere ganger oppover? De fleste tar ikke ekg undersøkelser før de er minst 50+. Så kan høres ut som du har litt sykdomsangst?

Jeg kjenner derimot til noen tilfeller der unge har fått hjerteproblemer. Hun ene var ganske overvektig, hun andre var svært undervektig og de to siste fikk hjertesykdom mest sannsynlig som følge av corona vaksinen. .Han ene er i starten av 30-årene og har slitt med alvorlige hjertearytmier siste to årene. Han har vært igjennom flere hjertekonverteringer uten at det hjelper (legges i narkose og kjører hjertestarter for at hjertet skal slå normalt igjen). Han går også på blodfortynnende medisiner pga fare for hjerneslag. Dette er uhyre sjeldent skjer med folk under 60 år. De fleste er over 70 år.

Hun siste jeg kjenner til døde av hjertestans i mens hun sov 32 år gammel. De har  funnet noen forklaring på hvorfor. Det var ca 2 måneder etter vaksine, men ingen sier det er pga vaksinen.

Så om du er overvektig, undervektig eller har kjent på plager først etter vaksinering, så skader det ikke å ta det videre med legen🌸

Anonymkode: 62408...40f

Skrevet

Hvis du er en ung kvinne som ikke røyker og har et normalt kolesterol og har sjekket hjertet med EKG flere ganger er det jo uhyre liten sjanse for infarkt ihvertfall. 

Anonymkode: 4cb5b...2e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...