AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #1 Skrevet 1. september 2023 Hvem hadde du holdt deg langt unna på jobb? På arbeidsplassen kan du ikke unngå alle, derfor lurer jeg på hvilken typer personligheter det er best å være litt forsiktig med? Anonymkode: 924bc...588 2
Majer Skrevet 1. september 2023 #2 Skrevet 1. september 2023 (endret) De som ikke kan tilpasse seg. Viktig å kunne bytte mellom ulike roller. Ofte viktig at en er pådriver, en støtter pådriveren, en er uenig og en observerer begge sider før vedkommende kommer med et tredje forslag. Ser man at en rolle mangler er det viktig å kunne ta på seg den. Endret 1. september 2023 av Majer
Topsi Skrevet 1. september 2023 #3 Skrevet 1. september 2023 De.som alltid skryter av deg face to face skryter av seg selv og snakker dritt om andre. Snakker som regel dritt om deg til andre også 9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #4 Skrevet 1. september 2023 De som baksnakker kollegaer i pauserommet og er vennlige med dem når de møtes. Anonymkode: f3b40...14d 14
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #5 Skrevet 1. september 2023 Unnasluntrere. Anonymkode: f3b40...14d 4
Gjest ti10 Skrevet 1. september 2023 #6 Skrevet 1. september 2023 De som er altfor hyggelige og snakker veldig mye kan det være greit å være litt forsiktig med. Ikke trekk deg helt unna, for da blir du garantert samtaleemne, men vær høflig og hold dem på en armlengdes avstand.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #7 Skrevet 2. september 2023 - folk som steesser "uten på seg". Mye armer og ben uten å få fullført noe. - folk som bryter sammen av forventninger. Du må levere xx, men det ender med at noen må tørke tårer for vedkommende ikke takler verken stress eller forventninger. - folk som synes det sosiale på jobb er viktigere enn selve arbeidet. Vi kunne vært ganske mye mer effektive hvis det ikke ble brukt 2-4 timer på kollega. - lite selvstendig folk. Folk som ikke tar ansvar for hverken egen læring eller eget arbeid. - folk som er ekstremt påtatt hyggelig og interesserte i kollega. Hvorfor prøves det så hardt? Anonymkode: 382d3...2c6 1 1
NiceOrNothing Skrevet 2. september 2023 #8 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvem hadde du holdt deg langt unna på jobb? På arbeidsplassen kan du ikke unngå alle, derfor lurer jeg på hvilken typer personligheter det er best å være litt forsiktig med? Anonymkode: 924bc...588 Vær forsiktig med de som finner feil ved alt og alle ( de lager dårlig arbeidsmiljø ). Vær litt avgrenset mot bedreviterne og de ekstremt pratsomme . Se på det som et sosialt eksperiment . En arbeidsplass inneholder alt fra ledertyper til unnasluntrere og bedrevitere . Fokuser på de som er med på å lage et godt miljø og er inkluderende og hyggelig . 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #9 Skrevet 2. september 2023 De som bruker kollegaer som gratis psykologer. Anonymkode: 1439d...87d 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #10 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De som bruker kollegaer som gratis psykologer. Anonymkode: 1439d...87d Denne typen er jeg veldig god å bli fanget av, de spiller så jævlig på samvittigheten, noen av de. Og plutselig er du fanget… Anonymkode: 924bc...588
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #11 Skrevet 2. september 2023 Subtile mobbere, de går inn for å bryte ned selvbildet ditt ganske usynlig.. Anonymkode: 8c5dc...f3a 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #12 Skrevet 2. september 2023 De som ikke vil eller klarer å forholde seg til grenser og som blander jobb og privat. Disse typene lager ofte bråk av ting som ikke har å gjøre med jobben. Sladrekjerringer. De som ikke har skaffet seg et liv utenom jobb og som bruker jobben som ‘familie’ og ‘ekteskap’. Henger litt sammen med pk. 1. ‘Flinke piker’ fordi de sliter ut seg selv og de rundt seg. Til liten nytte. De sosiale som skal leke seg og ha det gøy på jobb. Anonymkode: a4071...15d 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #13 Skrevet 2. september 2023 Majer skrev (18 timer siden): De som ikke kan tilpasse seg. Viktig å kunne bytte mellom ulike roller. Ofte viktig at en er pådriver, en støtter pådriveren, en er uenig og en observerer begge sider før vedkommende kommer med et tredje forslag. Ser man at en rolle mangler er det viktig å kunne ta på seg den. Og akkurat det er grunnen til at flere faller ut av arbeidslivet. Det er ikke alle som har den slags fleksibilitet, og det bør være rom for alle. Arbeidslivet hadde mange flere mulige roller før i tiden. Det var rom for mange forskjellige personligheter. Galt å jobbe, galt å ikke jobbe. Det er ikke bare å skaffe seg evner man ikke har. Anonymkode: 65a4c...b57
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #14 Skrevet 2. september 2023 Jeg unngår de fleste. Men viktigst er: Baksnakkerne, pratmakerne og tafserne. Anonymkode: 5a2dd...eb9 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #15 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): De som ikke vil eller klarer å forholde seg til grenser og som blander jobb og privat. Disse typene lager ofte bråk av ting som ikke har å gjøre med jobben. Sladrekjerringer. De som ikke har skaffet seg et liv utenom jobb og som bruker jobben som ‘familie’ og ‘ekteskap’. Henger litt sammen med pk. 1. ‘Flinke piker’ fordi de sliter ut seg selv og de rundt seg. Til liten nytte. De sosiale som skal leke seg og ha det gøy på jobb. Anonymkode: a4071...15d Jeg glemte å nevne klemmere og enslige, eldre menn. Anonymkode: a4071...15d
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #16 Skrevet 2. september 2023 De som degger for sjefen, framstiller seg selv som fantastiske, som kommer med kjipe stikk mot deg når sjefen ikke er til stede. Anonymkode: 2cb4e...4dc 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #17 Skrevet 2. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): folk som er ekstremt påtatt hyggelig og interesserte i kollega. Hvorfor prøves det så hardt? Hva om noen rett og slett bare er hyggelige og interiserte i andre? Anonymkode: a9ed9...661 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #18 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (På 2.9.2023 den 16.51): Hva om noen rett og slett bare er hyggelige og interiserte i andre? Anonymkode: a9ed9...661 Å være ekstremt påtatt hyggelig blir noe annet en å være normalt hyggelig. Poenget er uansett at en god egenskap er å evne å lese rommet sånn någen lunde. Folk som inviterer seg selv med på ferier eller bruker tid på å greve i andres privatliv er grusomme i en arbeidssituasjon. Folk som kommer på jobb, sier hei, tar en kjapp runde på. Hatt en fin helg? Er noe annet. Anonymkode: 382d3...2c6 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #19 Skrevet 3. september 2023 Spørs jo hvor mange en har å forholde seg til, og hvor lett en kan unngå de man ikke samarbeider godt med. Ofte må man jo forholde seg til flere og leve med det. -Men de første jeg vil unngå nært forhold til er de som baksnakker. Disse vil heve seg selv, jeg er kort der og prøver nøytralisere. -Petimetrene, disse som skal vise til regler og absolutter og er blindet for at unntak kan skje, som når der er særtilfeller som krever medmenneskelig innsikt og disse blir dårlig behandlet pga regelrytteri. - De som bruker enorm energi og forsvar for at de må unngå arbeidsmengde. Disse er livredd for å jobbe. Synes alltid de får flere arbeidsoppgaver enn andre. Har ikke akkurat rette innstilling til jobben, disse er lett å bli sliten av. Anonymkode: 8d937...f24
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #20 Skrevet 3. september 2023 De som oppfører seg slik de kule jentene på ungdomsskolen gjorde. Sånne som bare bitcher og manipulerer og smisker med de som har ansvar/makt. Fikk ny kollega i høst, og jeg fikk helt sjokk da jeg trodde det var en mennesketype som kun fantes i alderen 13-16.., men tydeligvis finnes det varianter i 40åra også. Det er skikkelig ubehagelig å ha en slik kollega, jeg har begynt å føle meg utrygg på jobb. Anonymkode: c4396...2e5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå