Gå til innhold

Fjerning av livmor - sexliv etterpå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen gjort det og kan fortelle om hvordan du ble innvendig etterpå mtp sex? 
Fastlegen min sa nemlig at sexlivet kunne bli ødelagt fordi jeg ble som et kort lukket rør inni der 🫠

Anonymkode: 158cb...114

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har bare blitt bedre! Får mye lettere vaginalorgasmer etter hysterektomien :jepp:

Skrevet

Følger! Har vurdert dette selv, virker så utrolig deilig å bare fjerne hele greia! 😄 Har en i familien som har sagt det var fantastisk å fjerne den og bare har godt å si om det, men hadde vært kjekt å lese flere erfaringer.

Skrevet

Ingen som helst betydning. Og fastlegen tar feil. Om man også fjerner livmorhals, kan det påvirke litt - men dette er gjerne valgfritt og for de fleste uansett ikke noe problem selv om den fjernes.

Anonymkode: 845dd...69a

Skrevet

Så rart sagt av fastlegen din. Merker om noe, et bedre sexliv fordi smertene knyttet til livmoren er borte. Mindre støtsmerter, og sterke orgasmer. Helt topp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen som helst betydning. Og fastlegen tar feil. Om man også fjerner livmorhals, kan det påvirke litt - men dette er gjerne valgfritt og for de fleste uansett ikke noe problem selv om den fjernes.

Anonymkode: 845dd...69a

Fjernet livmorhals, merker som sagt bare forskjell til det bedre.

Skrevet

Det ble for meg, en fantastisk forbedring! Fjernet livmor og livmorhals, livmorhalsen har jo ikke noe å si for sexlivet. Jeg var spent på hvordan det ble etterpå, men ingen grunn til bekymring. 

Anonymkode: ac525...072

Skrevet

Men har dere spurt mannen om han merker noe? Jeg hadde spiral en stund. Først etter at jeg tok den ut sa mannen at han hadde merket den 😅

Skrevet
Rosa Dartle skrev (15 timer siden):

Men har dere spurt mannen om han merker noe? Jeg hadde spiral en stund. Først etter at jeg tok den ut sa mannen at han hadde merket den 😅

Den kan stikke og det er suuuper creepy

M

Anonymkode: a9cae...f7a

Skrevet

Dere som er fornøyde, fjernet dere fordi dere hadde utfordringer eller bare fordi dere ikke vil ha flere barn?

Anonymkode: 2a227...51f

Skrevet

Aldri angret en dag, sexlivet er topp og endelig sex uten smerter, nå nytes jo sex! Lurer på hvorfor den fastlegen din sier slik, det er jo nesten kun fordeler å fjerne den, for vi som fjerner har jo blitt plaget i mange år. 
Jeg anbefaler alle å fjerne, også livmorhals da utelukker man kreft i den i fremtiden iallefall :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere som er fornøyde, fjernet dere fordi dere hadde utfordringer eller bare fordi dere ikke vil ha flere barn?

Man får vel ikke fjerne uten grunn? Jeg fjernet pga smerter og store blødninger. Fant ut at jeg har endometriose etter at de hadde fjerner livmoren for de fant mye vev. 

• Liker 1
Skrevet
Jippijei skrev (På 1.9.2023 den 23.06):

Så rart sagt av fastlegen din. Merker om noe, et bedre sexliv fordi smertene knyttet til livmoren er borte. Mindre støtsmerter, og sterke orgasmer. Helt topp. 

Det samme sa ei "godt voksen" dame jeg rota  med en stund.

Anonymkode: d0a15...21d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg måtte hastefjerne pga komplikasjoner etter annen behandling. Jeg skulle ikke ha flere barn uansett, så det var en lettelse. I Norge fjerner de ikke livmor uten at det er gode grunner for det, og de fjerner ikke bare fordi en ikke vil ha flere barn.

Anonymkode: ac525...072

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Den kan stikke og det er suuuper creepy

M

Anonymkode: a9cae...f7a

Ikke når trådene er klippet kort.

Anonymkode: 52f73...370

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...