AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #1 Skrevet 1. september 2023 Hei, Jeg har ei vennine og sin sønn har depresjon og ADHD. Han har selvmordstanker og ustabilt humør i det siste. Han hadde selvmordstanker for lang tid. Han har også en psykolog. Men, han kjøpte luftpistol noen dager før og venninna mi er bekymret. Synes dere at dette er en farlig situasjon og hva anbefaler dere da? Anonymkode: 0a8a8...fb0 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #2 Skrevet 1. september 2023 Luftpistol? Æææææ. Tror du virkelig en luftpistol kan brukes til å drepe? Da hadde man ikke fått kjøpt den over disk uten lisens. Anonymkode: a4623...10a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #3 Skrevet 1. september 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Luftpistol? Æææææ. Tror du virkelig en luftpistol kan brukes til å drepe? Da hadde man ikke fått kjøpt den over disk uten lisens. Anonymkode: a4623...10a Rettes den mot feil sted så kan selv en luftpistol gjøre stor skade i feil hender. Behøver ikke å konkretisere veldig hva jeg mener, annet enn at det er enkelte steder på hodet som er mindre "polstret" enn resten. Det er ikke sikkert det er dødelig, men kanskje noen vil prøve, og da er det greit å forsøke å stoppe de, selv om det er en luftpistol som selges over disk, uten lisens. Tenker jeg. Anonymkode: 0ad2b...77e 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #4 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Rettes den mot feil sted så kan selv en luftpistol gjøre stor skade i feil hender. Behøver ikke å konkretisere veldig hva jeg mener, annet enn at det er enkelte steder på hodet som er mindre "polstret" enn resten. Det er ikke sikkert det er dødelig, men kanskje noen vil prøve, og da er det greit å forsøke å stoppe de, selv om det er en luftpistol som selges over disk, uten lisens. Tenker jeg. Anonymkode: 0ad2b...77e Er kniver på kjøkkenet også. Paracet på butikk. Så en luftpistol er ikke det jeg ville bekymret meg over. Anonymkode: a4623...10a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #5 Skrevet 1. september 2023 Hvis venninnen din mener sønnen din har aktive selvmordsplaner/tanker så kan hun ringe politiet og si at han har våpen og fortelle om hans psykiske helse og det at hans har selvmordstanker. De vil da kunne ta en vurdering på det å beslaglegge luftpistolen. Men venninnen din burde også konfrontere sønnen sin med dette og spørre han rett ut om han planlegger å dø. Sier han sa, så tar hun han med på legevakten. Blir han ikke med frivillig så får mor informere Legevakten om at han har sagt at han skal dø, og at han er fare for seg selv og andre siden han har gått til det skrittet å faktisk kjøpt inn luftpistol. Anonymkode: f3027...305
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå