Gå til innhold

Termin om 2 uker og jeg må forklare ting til mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier, så har jeg 2 uker igjen til termin. Jeg har hatt en del mensenmurringer de siste nettene, men har ellers ikke merket noe modningstegn forutenom hyppigere kynnere. 

Graviditeten er svært etterlengtet og ønsket av både samboer og jeg. Vi har vært sammen i mange år. 

Det er noen ting som jeg synes har vært problematiske med min mann i graviditeten. Jeg føler ofte at han er litt egoistisk og at jeg må forklare ham til det kjedsommelige om mine behov og ønsker. Jeg har vært i fin form i graviditeten og har ikke hatt noe "rare" ting for meg. Han har ikke måttet reise noe sted for å dekke noe cravingsbehov osv. Det er en håndfull ganger jeg har bedt om massasje fordi jeg ikke har hatt noe særlig vondt i rygg osv. (og da har han gjort det) Men ofte tenker han på seg selv først og det har blitt så tydelig i graviditeten hvor jeg har hatt mer behov for hans hjelp enn før graviditeten. 

Som idag sier han at han tenker å dra en tur til en kamerat. Jeg blir litt overrasket mtp at det er 2 uker til termin og sier at "men da synes jeg ikke du skal drikke" Han viste ingen forståelse for det overhode og jeg ble så satt ut at han ikke forstår dette selv. Det ble en kjempe krangel. Jeg føler det er så tungt å måtte holde på å forklare ting som jeg tenker er helt Basic og å bli vist så lite forståelse som høygravid rett før termin. Jeg er så utrolig lei meg. 

Anonymkode: a0e36...265

• Liker 1
  • Hjerte 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjerp deg. Han har da aldri vært gravid, og han er sikkert heller ikke tankeleser, så hvordan skal han vite hva dine behov er?

Å mener du at han skal sitte å holde lanken din nå i 2 uker i tilfelle fødselen setter igang? Hva om du går 2 uker over tiden da? Skal han sitte å holde lanken din da også? 

Anonymkode: 85b08...dc6

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som tittelen sier, så har jeg 2 uker igjen til termin. Jeg har hatt en del mensenmurringer de siste nettene, men har ellers ikke merket noe modningstegn forutenom hyppigere kynnere. 

Graviditeten er svært etterlengtet og ønsket av både samboer og jeg. Vi har vært sammen i mange år. 

Det er noen ting som jeg synes har vært problematiske med min mann i graviditeten. Jeg føler ofte at han er litt egoistisk og at jeg må forklare ham til det kjedsommelige om mine behov og ønsker. Jeg har vært i fin form i graviditeten og har ikke hatt noe "rare" ting for meg. Han har ikke måttet reise noe sted for å dekke noe cravingsbehov osv. Det er en håndfull ganger jeg har bedt om massasje fordi jeg ikke har hatt noe særlig vondt i rygg osv. (og da har han gjort det) Men ofte tenker han på seg selv først og det har blitt så tydelig i graviditeten hvor jeg har hatt mer behov for hans hjelp enn før graviditeten. 

Som idag sier han at han tenker å dra en tur til en kamerat. Jeg blir litt overrasket mtp at det er 2 uker til termin og sier at "men da synes jeg ikke du skal drikke" Han viste ingen forståelse for det overhode og jeg ble så satt ut at han ikke forstår dette selv. Det ble en kjempe krangel. Jeg føler det er så tungt å måtte holde på å forklare ting som jeg tenker er helt Basic og å bli vist så lite forståelse som høygravid rett før termin. Jeg er så utrolig lei meg. 

Du kommer nok til å få mange stygge kommentarer på dette😅meeen.. jeg er helt enig med deg! Samboeren skjønte heldigvis meg, og han valgte å ikke gjør noe sånn rett før!  Men jeg hadde blitt veldig skuffa/sint om han ikke hørte på meg rett før fødselen😅så skjønner deg.

Anonymkode: de627...6df

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet

Hæ? Det er TO uker til termin, han tenker seg en tur til en kompis og du ønsker nekte han det? Du har en grei graviditet uten spesielle plager engang. Attpåtil ønsker du å nekte han å drikke. Du må roe deg litt. Ellers blir det sykt slitsomt å være sammen med deg! 

Anonymkode: 6297f...c7e

• Liker 15
Skrevet

Murrer det i ryggen bør han holde seg nykter noen uker nå. Da kan ting plutselig skje

Anonymkode: 38074...a66

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kommer nok til å få mange stygge kommentarer på dette😅meeen.. jeg er helt enig med deg! Samboeren skjønte heldigvis meg, og han valgte å ikke gjør noe sånn rett før!  Men jeg hadde blitt veldig skuffa/sint om han ikke hørte på meg rett før fødselen😅så skjønner deg.

Hvorfor skal man ikke gjøre noe før termin? Jeg var nettopp på middag og jentekveld med en venninne som har termin om 2 dager. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Skjerp deg. Han har da aldri vært gravid, og han er sikkert heller ikke tankeleser, så hvordan skal han vite hva dine behov er?

Å mener du at han skal sitte å holde lanken din nå i 2 uker i tilfelle fødselen setter igang? Hva om du går 2 uker over tiden da? Skal han sitte å holde lanken din da også? 

Anonymkode: 85b08...dc6

Jeg har vel ikke sagt at han er tankeleser, jeg har fortalt ham tydelig hva jeg trenger om det er noe men opplever å ikke bli møtt/forstått. 

Han får selvfølgelig dra til kameraten sin, det jeg spurte om var om han kunne unngå å drikke alkohol. 

• Liker 10
  • Hjerte 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Tror kanskje en del feiltolker dette, han trenger ikke bli hjemme - men han bør holde seg edru.

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet

Vi er alle forskjellige. Gjorde meg ingenting at mannen reiste bort en helg 14 dager før termin. Var bare to timer unna. Fødsler går stort sett ikke så fort for seg. Uken før fødsel var vi begge to i selskap. Så det er ikke alle som mener at alt sosialt stopper på slutten av graviditeten.

Tror dere må jobbe litt bedre med kommunikasjonen, og lytte til hverandre. Har du noen flere eksempler enn det på at han er egoistisk? 

Anonymkode: 08bd2...8d6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har vel ikke sagt at han er tankeleser, jeg har fortalt ham tydelig hva jeg trenger om det er noe men opplever å ikke bli møtt/forstått. 

Han får selvfølgelig dra til kameraten sin, det jeg spurte om var om han kunne unngå å drikke alkohol. 

Du skrev ikke i hovedinnlegget at du syns det var greit han dro til kompisen sin. 

Som idag sier han at han tenker å dra en tur til en kamerat. Jeg blir litt overrasket mtp at det er 2 uker til termin

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
mereo skrev (Akkurat nå):

Tror kanskje en del feiltolker dette, han trenger ikke bli hjemme - men han bør holde seg edru.

Leser bare hovedinnlegget jeg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal man ikke gjøre noe før termin? Jeg var nettopp på middag og jentekveld med en venninne som har termin om 2 dager. 

Trenger ikke drikke :) selvfølgelig fikk han lov å gjør ting. Men han drakk ikke alkohol :) 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle kvinner er forskjellige, og mannen bør innrette seg etter den enkelte kvinnes følelser og behov. Selv om hun ikke sier det med ord. 

Marit Bjørgen gikk 30 kilometer på langrennsski når hun var 4 måneder på vei. 

Anonymkode: 84e92...dcf

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ? Det er TO uker til termin, han tenker seg en tur til en kompis og du ønsker nekte han det? Du har en grei graviditet uten spesielle plager engang. Attpåtil ønsker du å nekte han å drikke. Du må roe deg litt. Ellers blir det sykt slitsomt å være sammen med deg! 

Jeg synes ikke man trenger å drikke alkohol så nærme termin. Fødselen kan skje når som helst og jeg har allerede mensmurringer i mage. Gå å treffe venner, er helt i orden. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Da hadde jeg vært klar på at du kan gjerne til en kompis, men vis du drikker og fødselen starter blir du ikke ringt etter. Og så hadde jeg ikke diskutert det noe mer. Han er en voksen mann og du kan ikke tvinge han til å forstå livet om han ikke vil.

All sympati. 

• Liker 13
Skrevet

Jeg synes det er innafor å be han om å ikke drikke, men det er kanskje bedre at han stikker å henger med vennene sine nå enn i ukene etter fødselen?

Jeg har også to uker til termin og orker ikke så mye akkurat nå, men jeg vil gjerne at mannen min stikker ut og gjør ting. Tross alt er jeg ganske kjedelig å henge med (vil bare se på TV eller sulle rundt hjemme).

Jeg mener selvfølgelig at vi skal få hjelp og støtte når vi trenger det, men jeg tror det blir en voldsom kamp om vi skal insistere på at alt er likt hele tiden. Det er litt dritt å gå gravid, å føde, å våkne opp mange ganger fordi man må amme osv osv. De kan ikke ta over våre laster. Det blir aldri likt. 

Om du har det skikkelig dritt psykisk så synes jeg det er helt innafor å be han om å være hjemme med deg, men det ville i så fall være fordi du trenger støtte. Men at man ikke skal gå ut bare av prinsipp? Tror han bare kommer til å bli mer og mer vrang. 

Anonymkode: f9511...e0d

Skrevet

Å bli full så tett opp mot termin er idioti synes jeg.

Men stol på meg, du får ikke oppdratt han. Jo mer du behandler han som en baby, jo mer uansvarlig kan han være. Ville han drukket seg dritings dagen før termin hvis du ikke holdt han i ørene tror du? 

Å bli foreldre er en tillitsøvelse, du må prøve å stole på ham

Anonymkode: e2b22...51c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å bli full så tett opp mot termin er idioti synes jeg.

Men stol på meg, du får ikke oppdratt han. Jo mer du behandler han som en baby, jo mer uansvarlig kan han være. Ville han drukket seg dritings dagen før termin hvis du ikke holdt han i ørene tror du? 

Å bli foreldre er en tillitsøvelse, du må prøve å stole på ham

Anonymkode: e2b22...51c

Men hvem har sagt han skal drikke seg dritings? Hvis min mann ville til en kamerat og ta 3-4 øl 2 uker før termin, null stress..... han er ikke overstadig beruset, han kunne fikset en sjåfør i beredskap eller vi kunne tatt en taxi. Null stress..... forstår ikke problemet, 

Anonymkode: d96b0...85c

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Min samboer drakk seg dritings natten før jeg fødte. Jeg kommer aldri til å tilgi det. Det var ren flaks at jeg ikke var alene på fødestuen. Skjønner deg godt hi. Vær ærlig på hvor sårbar du føler deg, og be han tydelig om å være edru frem til fødselen. Du har vært edru i ni måneder. Han klarer to uker. 

Anonymkode: c0369...36b

• Liker 9
  • Hjerte 7
Skrevet

Tror jeg hadde latt han kose seg hos kompis. Kan bli lenge til neste gang hvis ungen kommer 😅

Men han hadde ikke trengt å bli sørpa i tilfelle. Men om han drikker litt er ikke det verdens undergang for min del 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...