AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #1 Skrevet 1. september 2023 Jeg er i begynnelsen av 30 årene, gift og har ett barn i barnehagealder. Jeg føler at forholdet vårt er dødt, ingen sexlyst, gnist, kjærlighet eller følelser. Det er så ille at vi sover på hvert vårt rom. Mannen er en super pappa for barnet, som er engasjert og tar MYE ansvar for barnet. Her snakker jeg om henting og levering i barnehagen nesten daglig, han tar alltid morgenstell og kveldsstell, han legger ungen osv. Mannen gjør også sin del av husarbeidet, både ute i hagen og inne, vi flyttet nylig til et stort hus med stor hage. Både huset og den livsstilen vi har nå er avhengig av at både jeg og mannen jobber 100% og deler på ansvaret, både økonomisk og praktisk. Ingen av oss greier å holde på huset alene hvis vi går ifra hverandre, dette innebærer bytte av barnehage og etterhvert skolekrets for barnet vårt. Nå bor vi et fint strøk som sogner til en veldig god barneskole. Dette var hovedgrunnen til at vi flyttet hit. Jeg greier ikke å forestille meg en bedre far fir barnet vårt enn det mannen er. Går jeg ifra mannen min vil barnet miste både pappaen sin, gode oppvekstvilkår og de stabile rammene vi har nå. Her i Oslo-området har skolekrets og boligstrøk en del å si for oppveksten. Så jeg holder ut for barnets skyld, men vet ikke hvor lenge jeg greier dette. Jeg har ingen interesse for mannen lenger og har forelsket meg litt i en fyr jeg møtte på seminar. Jeg avviste han da han tok initiativ, jeg vil ikke være utro eller uærlig. Men jeg går og håper på at han skal ta kontakt igjen… Og det er bekymringsverdig i seg selv… Jeg føler meg veldig egoistisk som skriver dette, men jeg vil ut av forholdet kun fordi jeg kjeder meg, elsker ikke mannen min, og har innsett at parforhold der vi bor sammen ikke er greia for meg. Jeg fikser ikke å bo sammen med noen. Jeg angrer veldig på at jeg hoppet på karusellen med mann, barn og hus. Forhastet meg fordi jeg var redd for å bli hengende etter, for å være den eneste i vennekretsen som er «evig singel og barnløs». Nå føler jeg meg stuck. Hva er riktig å gjøre her? Anonymkode: 0d197...cea 2
Mymlen Skrevet 1. september 2023 #2 Skrevet 1. september 2023 Har dere prøvd terapi? Familievernkontoret? Hva føler mannen om forholdet? 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #3 Skrevet 1. september 2023 Mymlen skrev (1 minutt siden): Har dere prøvd terapi? Familievernkontoret? Hva føler mannen om forholdet? Mannen savner sex og samliv, sove i samme seng osv , han er lei av å bli avvist hver gang. Men han er der at han synes det er til å Hilde ut, at det er vanlig at det blir kjedelig etter at man får barn osv. Jeg har spurt om mannen vil i parterapi, men han vil ikke og for å være helt ærlig så har jeg ikke engasjert meg så mye i den saken heller. Jeg har liksom ikke viljen til å redde forholdet heller… Anonymkode: 0d197...cea
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #4 Skrevet 1. september 2023 En kvinne som aldri er fornøyd, og aldri kommer til å bli fornøyd vil ødelegge for alt og alle rundt seg. Anonymkode: cb66d...e1f 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #5 Skrevet 1. september 2023 Du blir i forholdet. Kjenner jeg blir provosert når folk har barn og de går fra hverandre for «ingenting». Anonymkode: 10a8d...d17 5 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #6 Skrevet 1. september 2023 I den vestlige verden blir vi lært opp til at livet handler om nytelse og å forsøke å bli lykkelige, i ordets mest primitive forstand. Vi jager etter flyktige gleder lik han som jager etter vinden. Du kommer til å bli lei av den nye fyren også, og den neste, og den neste. Alt blir hverdag til slutt. Det sagt er dette en avgjørelse du må ta 100% selv, og jeg mener ikke å være moralistisk, jeg vil bare gi deg et perspektiv. Du må selv gjøre det som føles rett for deg. Anonymkode: a3829...f52 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #7 Skrevet 1. september 2023 Du kjeder deg bare. Dumper du ham for dette så vil det ikke få lang tid og særlig mange ons før du innser at det var en tabbe. Etter hva du beskriver om han så er han bedre en alle menn jeg vet om og har lest om på kg. Ta en tantra massasje sammen. Anonymkode: add81...61b 7 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #8 Skrevet 1. september 2023 Er dette seriøst? Anonymkode: 9673c...82e 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #9 Skrevet 1. september 2023 Dette vil skje igjen med ny partner. Garantert! Pust liv i forholdet ditt. Du må velge kjærligheten på nytt hver dag, du må jobbe for forholdet. Ingenting kommer av seg selv. Anonymkode: 22675...c95 1 2
Example Skrevet 1. september 2023 #10 Skrevet 1. september 2023 Ta deg sammen og bli hos han. Du vil neppe bli lykkeligere om du går. Du kjedereaksjon deg, så gjør noe med det istedenfor. 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #11 Skrevet 1. september 2023 Du bør gå i terapi, alene, og prøve å få ham med på parterapi. Du kan jo første lese alle trådene her inne skrevet av stemødre, å se for deg at det er ditt barn de skriver om.. Han virker jo som en grei fyr, så blir vel ikke singel så lenge.. Jeg hadde værtfall ikke gått fra min mann fordi jeg kjedet meg Anonymkode: 3a986...77a 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #12 Skrevet 1. september 2023 Eg kjenner på mykje av same kjenslar som deg, ts. Prøvar å snakke med kona men blir møtt med ein vegg som "ikkje veit kva ho skal sei". Til de som meiner ein burde vere, sjølv når ein har slike kjenslar. Korleis fungere ilag, når ein stadig blir irritert/lei/frustrert. Klara de skjule dette dag inn og dag ut framfor borna? Spør av oppriktig nysgjerrighet. Anonymkode: 77173...6a9
AprilLudgate Skrevet 1. september 2023 #13 Skrevet 1. september 2023 Hvor bor dere nå da, og hva er boligen verdt?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #14 Skrevet 1. september 2023 AprilLudgate skrev (2 minutter siden): Hvor bor dere nå da, og hva er boligen verdt? Hvorfor lurer du på det? AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Er dette seriøst? Anonymkode: 9673c...82e Ja Anonymkode: 0d197...cea
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #15 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du kjeder deg bare. Dumper du ham for dette så vil det ikke få lang tid og særlig mange ons før du innser at det var en tabbe. Etter hva du beskriver om han så er han bedre en alle menn jeg vet om og har lest om på kg. Ta en tantra massasje sammen. Anonymkode: add81...61b Jeg vil ikke ha ons, egentlig vil jeg bare bo alene Anonymkode: 0d197...cea
AprilLudgate Skrevet 1. september 2023 #16 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor lurer du på det? Ja Anonymkode: 0d197...cea Fordi jeg lurer på om dere kan ha råd til en leilighet hver i et helt greit strøk i Oslo. Om dere nå eier en enebolig til verdi av 10-20 mill klarer dere fint å kjøpe 2 stykk 3roms en plass med gode skoler i Oslo.
Blåtrå Skrevet 1. september 2023 #17 Skrevet 1. september 2023 Du skal avslutte for barnets skyld. Ikke bli, for barnets skyld!
AnonymBruker Skrevet 1. september 2023 #18 Skrevet 1. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vil ikke ha ons, egentlig vil jeg bare bo alene Anonymkode: 0d197...cea Men du kommer ikke til å bo alene, du har barn. Du høres ekstremt egoistisk ut, kun fokusert på egne behov. På tide å innse at du er voksen nå, og mamma. Du må faktisk vanne gresset hjemme for å holde det grønt, ikke rote rundt med kolleger. Terapi og parterapi. Stakkars barn. Anonymkode: 7899e...f63 4
Fighter83 Skrevet 1. september 2023 #19 Skrevet 1. september 2023 Kanskje du og typen kan se sexlife sammen? 1
Gjest diddums Skrevet 1. september 2023 #20 Skrevet 1. september 2023 Hadde forsøk parterapi, og samtidig tatt grep om økonomien slik at dere kan gå hver til dere om 2 år dersom dere fortsatt mistrives. Kanskje lurt om du også går til terapi alene, evt også fastlegen, for å finne ut av hvorfor det er så vanskelig for deg ä bo sammen med noen? Blokker han homewrecker fyren fra seminaret, og ikke gjør noe forhastet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå