AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #61 Skrevet 3. september 2023 I snitt blir det vel kanskje halvannen "effektiv" time per dag. Kommunalt landbrukskontor. Det er egentlig helt idiotisk, men jeg sier ikke den jobben fra meg frivillig. Anonymkode: dc322...5a4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #62 Skrevet 3. september 2023 Jobber i staten. 3-5 møter hver dag. Resten av tiden går til å jobber med alt jeg ikke har rukket pga møter.. Lunsjpausen er på 30 min, men rekker ofte kun 15 min, altså selve spisinga, ikke sosialiseringen. Toalettpauser når jeg rekker. Anonymkode: 45b30...8ef 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #63 Skrevet 3. september 2023 Jobber i ett og vel så det. Psykisk helsehjelp i kommunen. Anonymkode: 27549...20f 1
enkefru Skrevet 3. september 2023 #64 Skrevet 3. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 1.9.2023 den 20.48): Jobber i ett, har lunsj. Lite dødtid, vi er kronisk underbemannet. Staten Anonymkode: 1e373...8f7 Som over - i helsevesenet, er jo litt dødtid innimellom i ferier, etc. spiser stort sett ved plassen min Endret 3. september 2023 av Fjugur
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #65 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jobber ca 4-5 timer i snitt. Har arbeidstid 8-16, men møter sjeldent opp før 9, og drar som regel rundt 15. Dvs 6 timer på kontoret, men varierer hvor mye jeg jobber. Kjører meg gjerne en tur og kjøper lunsj, surfer på nett mens jeg spiser og slapper av ca 15 min mellom hver konsultasjon jeg har på kontoret. Anonymkode: 3f951...aee Er du min kollega? Anonymkode: 1151d...8d4
AprilLudgate Skrevet 3. september 2023 #66 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (På 1.9.2023 den 20.58): Takk for ærlighet! Noen tips til hvor jeg kan søke for å få kontorjobb som er "avslappet?" Hilsen ts Anonymkode: 419a7...090 Hold deg unna stillingsutlysninger som sier «bør ha god/svært god arbeidskapasitet/jobbe effektivt/kunne forholde deg til korte frister» osv. AnonymBruker skrev (På 1.9.2023 den 21.15): I tillegg til lunsj har jeg normalt ca 2 timer jeg kan bruke på fjas. Har betalt lunsj og slutter 1530, så jobber vel "effektivt" omtrent 5 timer per dag. Jobber i staten. Tror jeg blir der😂 Ts, stat og kommune har som regel en rimelig bedagelig kontorhverdag. Anonymkode: e3f01...880 Ikke min erfaring. Mann i stat jobber så mye overtid året rundt at han aldri rekker ta ut ferie+timene. Jeg i kommune kunne glemme vikar, så ofte hadde jeg min egen jobb+1-2 andre personers oppgaver 🫠 De jeg kjenner i kommunal/statlig sektor jobber mye. Mer enn i privat sektor. Fordi lovpålagte frister osv. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #67 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (På 1.9.2023 den 20.48): Jobber i ett, har lunsj. Lite dødtid, vi er kronisk underbemannet. Staten Anonymkode: 1e373...8f7 Samme her. Også staten. Anonymkode: 41ef5...d61 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #68 Skrevet 3. september 2023 AprilLudgate skrev (5 minutter siden): Hold deg unna stillingsutlysninger som sier «bør ha god/svært god arbeidskapasitet/jobbe effektivt/kunne forholde deg til korte frister» osv. Ikke min erfaring. Mann i stat jobber så mye overtid året rundt at han aldri rekker ta ut ferie+timene. Jeg i kommune kunne glemme vikar, så ofte hadde jeg min egen jobb+1-2 andre personers oppgaver 🫠 De jeg kjenner i kommunal/statlig sektor jobber mye. Mer enn i privat sektor. Fordi lovpålagte frister osv. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samme her. Også staten. Anonymkode: 41ef5...d61 Ja, noen ender med å måtte ta igjen arbeidet for de nissene som sitter og jobber "effektivt" alt fra 1-4 timer i løpet av en hel arbeidsdag. 🙄 Anonymkode: 29ed7...5aa 2
AprilLudgate Skrevet 3. september 2023 #69 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, noen ender med å måtte ta igjen arbeidet for de nissene som sitter og jobber "effektivt" alt fra 1-4 timer i løpet av en hel arbeidsdag. 🙄 Anonymkode: 29ed7...5aa Her gjaldt det langtidssykemeldinger uten å sette inn vikar. 1
Rucula Skrevet 3. september 2023 #70 Skrevet 3. september 2023 Det varierer, men stort sett jobber jeg hele arbeidsdagen. Når jeg er på kontoret blir de tlitt skravling med kollegaer. Har mye hjemmekontor
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #71 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (På 1.9.2023 den 20.45): Dere som jobber på kontor- jobber dere i ett i 8 timer, eller er det få timer jobbing og resten avslappet? Og hvor jobber dere? Anonymkode: 419a7...090 Jobber i kommunen. Av en 37,5 t uke er det rundt 14 timer med jobb. Resten er møter o.l som kunne vært en e-post som sjeldent bidrar noe til å føre det andre andre arbeidet fremover. Ser at de fleste har «morgenkaffe» til rundt 10.00 der jeg jobber og da starter møtekjøret som ofte er en forlengelse av det samme. Når det er sagt så jobber IKT-lærlinger og andre som jobber mer mot innbyggere o.l ræva av seg. Vi er heldige da vi kan ofte skyve ting over på dem. Vi betaler som oftest konsulenter o.l for å faktisk lage ting og levere på mitt nivå fordi kommunen mener vi har for liten kapasitet til å gjøre det selv. Dette er forresten av de største kommunenen i landet, så skal ikke klage. Fint å ha på CVen før jeg går til privat IT-firma. Gode dager og lite ansvar om noe ikke blir gjort ol. Lønnen er også god. Anonymkode: cdf5e...237
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #72 Skrevet 3. september 2023 Jeg jobber i ett, for å si det slik. Tar pause for å gå på toalettet når det trengs, og har 30 min lunsj. Vi prøver å ta 5-10 min i løpet av formiddagen og ettermiddagen til å reise oss og gjøre litt felles strekkøvelser - men sjeldent alle har mulighet til å delta… Jobber privat. Anonymkode: 1a2f2...faf
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #73 Skrevet 4. september 2023 Jeg jobber som utvikler. Og ja, mesteparten av dagen er faktisk jobb. Det er aldri noe avslapping, som å sitte og sløve og surfe på ikke-faglige nettsteder. Men, det er ikke alltid det er like intenst. Noen ganger er det kjempepress med deadlines på viktige ting, men andre dager er det mer mulighet for å sitte og se på tutorials og slikt (noe vi har lov til - vi har lov å bruke 8 timer i mnd på faglig utvikling, og er da fritt til å lære oss hva som helst så lenge det er litt it-relatert). Anonymkode: c1be6...497
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #74 Skrevet 4. september 2023 Det varierer veldig, mellom 1 og 8 timer pr dag. Jeg har tidvis mye dødtid, men det forventes også at jeg skal kaste fra meg absolutt alt når det skjer noe. Så jeg må alltid være forberedt på at det skjer mye og blir hektisk. Stillingen min er lagt opp til nettopp det, at jeg skal være med å "slukke branner" når de oppstår, og at jeg ikke da kan sitte opptatt med andre ting. Anonymkode: 277e0...592
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå